ערב השקה חסר תקדים ל”אהבתה של גברת רוטשילד” של שרה אהרוני אשת השנה של ויצו

 
הבשורות באות בצרורות לסופרת שרה אהרוני. כבר בערב השקת הרומן ההיסטורי שלה – "אהבתה של גברת רוטשילד" – זינק הספר לצמרת רבי המכר בישראל.

הגשם שירד ביום חמישי האחרון, לא הרתיע איש, וכ-240 אורחים גדשו את אולם אשכול פיס בכפר סבא, שבו נערך ערב השקה מרשים לספרה של שרה אהרוני.

עשרות זרי פרחים מילאו את סלון ביתה של הסופרת, שזכתה למילים חמות ואוהבות הן על ספרה והן על הערב הספרותי המרתק שלא ראו כמותו בעשור האחרון.

ראש העיר, יהודה בן חמו, הגיע לאשכול פיס כדי לברך ולשבח את הסופרת, שספריה הקודמים "אהבתה של סלטנאת" ו"כשהשמים התקרבו לאדמה", היו לרבי מכר.

עורכת המקור של ידיעות ספרים, נוית בראל, הגדירה את שרה "מבכירי הסופרים" של ההוצאה לאור, וציינה כי זהו מקרה חריג שאישה כותבת רומן היסטורי.

הסופר וההיסטוריון ד"ר אמנון ז’קונט ראיין את שרה תוך שימת דגש על תהליך הכתיבה והייחודיות של כתיבת רומן היסטורי, והעלה על נס את סגנון הכתיבה הייחודי של שרה.

השחקנית רונה נבון קראה קטע מן הספר שלא הותיר עין יבשה, וקטע אחר, משעשע, על דרכו של מאיר אמשל רוטשילד בניהול עסקיו.
יותר מ-200 ספרים נמכרו בערב ההשקה על-ידי "סטימצקי". האורחים זכו גם לכיבוד כיד המלך.

בין האורחים שנצפו בערב הספרותי שזכה שבחים רבים היו גם טובה גלר, פעילים בארגוני מתנדבים, סופרים, משוררים ואמנים, חברי חוג היוצרים בכפר סבא, ראש העיר לשעבר יצחק ולד ורעייתו ורדה, אוהביה של שרה ואוהבי ספריה.

טובה גלר, יקירת העיר, כתבה לשרה: "תודה על חוויה תרבותית מעניינת ומרתקת, דברייך המרתקים כבשו את לב הציבור. לא בכדי מדורג ספרך במקום הראשון ברשימת רבי המכר…" בהמשך דבריה שיבחה טובה גלר את שרה ומאיר בעלה: "אתם תשורה תרבותית ואנושית לעירנו, כדברי ראש העיר".

בחלק האמנותי השתתפו הזמרת הידועה רוחמה רז וחוקר הזמר העברי שמוליק צבי שהשמיע בפתיחת הערב ובסיומו את השיר "לו הייתי רוטשילד" בעברית ובאנגלית.

הסופר וההיסטוריון ד"ר אמנון ז’קונט מראיין את הסופרת שרה אהרוני.
משמאל: הסופרת שרה אהרוני, הסופר אמנון ז’קונט, ורדה רזיאל ז’קונט, מאיר אהרוני

תגובות

תגובות