דוד בגון, מנהלו הראשון של בית הספר בר אילן בכפר סבא זכה לטקס הוקרה מרגש

 
השבוע קיים בית הספר בר אילן בעיר כפר סבא, טקס הוקרה מרגש למנהלו הראשון של בית הספר דוד בגון. הטקס התקיים במעמד צוות בית הספר, בני משפחה, חברים ותלמידים.

דוד בגון מנהלו הראשון של בית הספר, נולד ב 1916, והקדיש את חיו לרכישת השכלה ולחינוך דור העתיד, הן בתנועת "השומר הדתי" והן בהוראה. בגון החל את דרכו בבית הספר בר אילן, שהיה אז בית ספר חרדי פרטי, כמורה לחקלאות, ולאחר מכן הוביל את המהלך להכללת בית הספר ברשת החינוך הדתית של הוועד הלאומי לימים ממשלת ישראל. בגון ניהל את ביה"ס ובמקביל ריכז את סניף בני עקיבא בכפר סבא. בגון בן ה 99 אשר נרגש מאוד מהמחווה הגיע לבית הספר ליהנות מפעילות משותפת עם התלמידים.

במסגרת האירוע, הציגו תלמידי בית הספר עבודת חקר על היסטוריית בית הספר ומנהליו לאורך הדורות. ההחלטה לערוך חקר שורשים היסטורית על מנהלי בית הספר לדורותיו הינו פרי יוזמה של מנהל ביה"ס , בני בוחניק, אשר ראה חשיבות גדולה להכיר לתלמידים את ההיסטוריה של המקום בו הם לומדים ואת הדמויות שניהלו את בית החינוך מאז הקמתו.

במסגרת עבודת החקר, התלמידים ראיינו את כל המנהלים לדורותיהם, מורים ותלמידים בוגרי ביה"ס בר אילן אשר רבים מהם מתגוררים בעיר כפר סבא יחד עם משפחותיהם. בנוסף, השיגו התלמידים תמונות מחזור מקוריות וישנות של מורים ומנהלים. עבודת החקר גרמה לתלמידים להתעניין ולחקור כשבסופו של תהליך כל קבוצת תלמידים הציגה את עבודתה בפני תלמידי הכיתה. אחת הקבוצות אף נסעה לראיין את פרופסור מאיר בר אילן נכדו של הרב מאיר ברלין (בר אילן )שהיה ציוני דתי ופעל רבות למען ארץ ישראל.

אחת מאמרותיו המפורסמות "ארץ ישראל לעם ישראל על פי תורת ישראל". כידוע בגיל צעיר התלמידים לומדים על "תולדות הישוב", "כפר סבא עירי" ולהשלמת הידע לומדים התלמידים גם על שורשי בית הספר.

בנוסף, כאות הערכה לעבודתם של התלמידים, נבנה קיר המתאר את תולדות בית החינוך הכולל את שמות כל המנהלים מאז הקמתו ועד היום .

בקיר משולבות תמונות מחזור, תמונותיהם של המנהלים והמורים, צילום תעודות, צילום מסמכים המלווים בהסברים. כמו כן, ישנו לוח קיר נוסף על הרב מאיר בר אילן המתאר על אישיותו ופועלו למען ארץ ישראל וכנציג " המזרחי ". כל אחד מוזמן לבקר בבית החינוך ממ"ד בר אילן ולראות את שני לוחות הקיר שדרכם ניתן ללמוד על העבר ,ההווה של בית החינוך.

תגובות