עילאי הרסגור-הנדין במצעד האקלים: הפגיעות האקלימיות כבר כאן. יש לעודד אנרגיה מתחדשת

 
 סגן ראש עיריית כפר סבא ומחזיק תיק איכות הסביבה והקיימות, עילאי הרסגור-הנדין, נאם בסיום מצעד האקלים בכיכר הבימה בתל אביב, בתור נציג השלטון המקומי שמקדם מדיניות של עיר ירוקה ומקיימת. המצעד, בהשתתפות ראשי הארגונים הסביבתיים, שגריר צרפת והשר להגנת הסביבה, עמד השנה בסימן ועידת פאריז הנפתחת השבוע, ובה ידונו בהשפעת האדם על ההתחממות הגלובלית והשינויים האקלימיים.

בין מאות הצועדים השתתפה גם משלחת מכפר סבא, ובה תלמידי בתי הספר הפעילים בתוכניות החינוך הסביבתי ופעילים סביבתיים בעיר. עוד הגיעו נציגי היחידה האזורית לאיכות הסביבה, שפועלת ביחד עם מחלקת הקיימות בעיריית כפר סבא על מנת לבצע פרוייקטים קהילתיים וחינוכיים, בהם פרוייקט ההתייעלות הארגטית החדש המבוצע בשיתוף האיחוד האירופי.

הרסגור-הנדין הוזמן לספר על נזקי הסופה שהיכתה בשרון, כחלק מהשינויים האקלימיים הקיצוניים המתרחשים סביבנו. בין השאר אמר כי "זו לא מקריות. האקלים שלנו משתנה. הטמפרטורות, גובה פני הים, הרכב האוויר שלנו, בעלי החיים והצמחייה סביבנו משתנים. הפגיעה נעשית ממש בבית שלנו. האסון כבר כאן, מתגבר בהדרגה". עוד הוסיף בסימן ועידת האקלים "גרמניה הגשומה מסתמכת יותר ויותר על אנרגיה ממקורות מתחדשים. בכפר סבא לא משתלם לי להשקיע אפילו בפאנל סולארי אחד נוסף. ישראל ברוכת השמש ורוויית הטכנולוגיה שורפת פחם על מנת לייצר חשמל. זה הזוי".

הדברים באים על רקע מאמצים שעשתה לאחרונה עיריית כפר סבא ביוזמת עילאי הרסגור-הנדין ופעילים סביבתיים להוסיף לוחות סולאריים לייצור חשמל ברחבי העיר, יוזמה שנבלמה כתוצאה מההכנסות הנמוכות שנותנת כיום המדינה עבור ייצור חשמל מקומי. יצויין כי בעבר התקינה העירייה לוחות סולאריים על 14 בתי ספר, בתקופה בה המדינה עודדה את היוזמה ושילמה תעריפים גבוהים כתמריץ לחשמל ירוק.

בינתיים פרוייקט ריסוק הגזם שהצטבר לאחר הסופה צובר תאוצה. לאחר שפונו מרכזי האיסוף הזמניים, מתבצע בימים אלה סינון של הרסק, במטרה להשיבו במהלך החודשים הקרובים אל תוך העיר כחיפוי קרקע וכקומפוסט לדישון טבעי של שטחי הגינון הציבוריים וגם הפרטיים. על כך הכריז הרסגור-הנדין כי "נחלק בחינם חומרי חיפוי ודישון שמקורם בסופה, לרווחת כל תושבי כפר סבא".


תגובות