תערוכת מיצבי אור: 5.12.15 – 2.1.16 ברנרדו שקולניק מציג

 
התערוכה אור-Aרט חותמת את שנת האור הבינלאומית של אונסקו ומקבלת בשלל אורות וצבעים את פני חג האורות/חג החנוכה ואפילו את הכריסטמס בגלריה, מסדרונות, גינה וחללי תצוגה נוספים של "המבריא".

ברנרדו שקולניק, אמן רב תחומי ואוצר תערוכות בארץ ובחו"ל, מגיע לכפר סבא, פותח את התערוכה אור-ארט בגלריה Artמבט וגולש עם תצוגת פסלי אור נוספים אל חללי תצוגה נוספים ב"המבריא".

בתערוכה זו מציג לנו האמן עבודות פיסול בניאון ונורות לד אשר האור מעניק להן ממד אמנותי ודרמטי. האור הוא המרכיב העיקרי והמוטיב המרכזי בפסליו. לעבודות נוכחות עצומה והן מאצילות מצבע אורן הבוהק, אחת על השנייה. הגלריה חשוכה ונותנת במה למשחק האורות שבחר האמן להציג. בבית "המבריא" מאירים פסלים אלו, בתצוגה הגולשת גם אל מסדרונות וגינת הבית, את יומם ולילותיהם של הדיירים המבוגרים ויוצרים חיבור של אור עם האורחים הרבים הבאים לצפות בפלא המואר שכפר סבא מספקת בפסטיבל אורות זה.

מאז שנות השישים של המאה הקודמת החלו אמנים להשתמש באור כמרכיב חשוב בעבודותיהם וראשוני הפסלים היו של Dan Flavin אשר השתמש בפסליו בנורות ניאון צבעוניות. כאמור, פיסול בניאון הינו פיסול עכשווי וחדשני. נורות הניאון, הלד, הסיבים האופטיים, חומרי הפרספקס המשמשים את הפסלים, הינם חומרים חדשניים, שלא היו בנמצא במאות הקודמות.

ברנרדו משתתף קבוע בפסטיבל האורות שבירושלים, וכן בפסטיבל האורות של רמת השרון והינו בין יוזמי ומשתתפי מעגלי האור של חברי "ערבות הדדית" המנסים לחבר בין בני האדם. את עבודותיו, עליהן זכה בפרסים בגרמניה ובאיטליה, ניתן לראות באוספים שונים ברחבי העולם.

הרכבת פסלי אור היא תוצאה של תכנון אמנותי מדוקדק וניסיון טכני רב תוך כדי מיחזור ושימוש בחלקים ואותיות מתוך שלטי ניאון ישנים שנזרקו ובשילוב של אורות לד על בסיסים מפוסלים של רשת.

אביה ממון/אוצרת הגלריה

התערוכה מומלצת כבילוי למשפחות וילדים ולאלו המחפשים עניין
בחופשת חג החנוכה.

יש לשים לב לשעות הפתיחה ו………להגיע

פתיחה חגיגית ומפגש אמן במוצ"ש 5.12.15 שעה 20:30 במעמד ד"ר אמיר גבע מחזיק תיק התרבות במועצת העיר כפר סבא


תגובות