200 מתושבי כפר סבא ורעננה הפגינו נגד מתווה הגז

 
כ-200 מפגינים הגיעו במוצ"ש לצומת רעננה על מנת למחות נגד מתווה הגז, שצפוי להשאיר את רוב הרווחים מאוצר הטבע בידיים פרטיות. זאת במסגרת הפגנות שהתקיימו במקביל בכל רחבי הארץ.

ההפגנה נפתחה בדקת דומיה לזכר נרצחי הפיגועים בארץ ובפריז. לאחר מכן תפסו המפגינים מקומות ברחבי הצומת, הניפו שלטים וקראו קריאות נגד ההסדר המתגבש. מספר המשתתפים הגבוה הפתיע את המארגנים, שפרסמו את ההפגנה רק יום לפני כן.

בין המפגינים בלטו משפחות רבות של הורים עם ילדיהם, להם זו היתה הפעם הראשונה בה השתתפו בהפגנה כלשהי. ניכר היה שסדרת הטלוויזיה "מגש הכסף" ששודרה בערוץ 8 השפיעה על המודעות הציבורית למתווה הגז וגרמה למצטרפים חדשים לתת יד למאבק.

סגן ראש עיריית כפר סבא, עילאי הרסגור-הנדין, שהיה ממארגני ההפגנה, אמר כי "מדובר בנושא שישפיע ישירות על כל אחד ואחד מאיתנו. בכל מדינה בעולם בה התגלו אוצרות טבע בהיקף כזה הדבר תרם באופן עצום לחוסן הכלכלי המקומי וליכולת להשקיע בפרויקטים שמשפיעים על חיי היום יום. ניתן רק לדמיין כיצד היינו יכולים למשל להקטין כיתות בבתי הספר, לספק שירותי רווחה נאותים וליזום פרויקטים ציבוריים בהיקף עצום. תארו לעצמכם רכבת תחתית באזור השרון. ניתן לממן זאת בכסף העצום הזה. הדבר אפשרי גם עכשיו, אבל לצערי נתניהו בוחר להגיש על מגש של כסף את רווחי הגז לטייקונים, מעל ומעבר למה שמקובל בכל מדינה אחרת. זהו מאבק שיכריע כיצד יראה העתיד של כולנו".



תגובות