ויכוח סוער בין חברי מועצת העיר בכפר סבא על רקע תשלום שכר לפוליטיקאים על ישיבות מועצה

 
חברת מועצת העיר בכפר סבא, דבורה שני העבירה לכל חברי מועצת העיר את נוסח הצעת החוק החדשה שהגישה יעל גרמן בכנסת לפיה פוליטיקאים חברי מועצה יקבלו שכר עבור נוכחותם בישיבות המועצה ובוועדות. מתקציב העירייה. 

הנושא עורר ויכוח סוער בין חברי המועצה בתכתובת מיילים. חבר המועצה ד"ר אמיר גבע :"לי אין בעיה להמשיך לעסוק בפעילות הציבורית שלי בהתנדבות. כך שאיני פסימי כלל וכלל. אני ריאליסט ומאוד מרוצה מהמצב הקיים. אני חושב שהרשויות המקומיות צריכות להוציא את כספי הארנונה שהן גובות- למען הציבור ולא לצורך תשלום משכורות לפוליטיקאים. אין בכלל מקום להשוואה לנושא הילדים עם הצרכים המיוחדים או עם מקומן של נשים בקלפי או במקומות עבודה. עבורי- השאלה היא האם להתנדב לאגודה למלחמה בסרטן או למועצת עיר ואני מוצא את
מקומי הראוי כאן!!! אני מאוד מרוצה מהמצב הקיים !!! אז תחשבי על זה קצת אחרת ואולי בסוף תסכימי איתי…אם חברי מועצת עיר יקבלו שכר- אני אעדיף להתפטר, או לחילופין- לתרום את השכר לעמותה שמספקת מזון לרעבים !! הנה אני מתחייב כאן בפני כולכם !!!". 

חברת המועצה רוויטל לן כהן השיבה לגבע :"אני מאד שמחה שממרום מקומך הכלכלי הטוב וגיל הפנסיה אתה יכול לעסוק בהתנדבות בפעילות ציבורית. עכשיו תחשוב על אנשים צעירים ללא אמצעים כלכליים, שכדי להגיע לישיבות צריכים לקחת ביביסיטר או להפסיד שעות עבודה. זה כבר לא התנדבות- זה לשלם כדי להיות במקום הזה. תעשה בדיקה, כמה חברי מועצה יש ממצב סוציואקונומי נמוך או ממיעוט כזה או אחר.
אז אני חושבת שאדם שבע מתקשה להרגיש אייך זה להיות רעב וצריך גם אנשים רעבים במקומות ציבוריים. רק שמנקודת הראות שלך, כנראה כולם כמוך ולכן זה לא מובן ואפילו מתקבל בעינייך בשאט נפש. יכול להיות שנקודת הראות שלך קצת מצומצמת? מה זה אומר על יכולתך לשרת את כל הציבור ולא רק את מי שאוהב קונצרטים והצגות? אז תחשוב גם על זה ואני מקווה שתסכים איתי". 

תגובות