אכסניה (5 כוכבים) אצלינו בכפר סבא

 
המדובר במיזם שאין כמותו בכפר-סבא, וכמעט ואין דומה לו ברחבי הארץ.
קהילת "בית-דוֹרְשָי" (בית-כנסת ומרכז קהילתי של "כיפות סרוגות"), החליטה לנסות ולזמן לאכסניה אחת, קהל הֶטרוגני מכל קצוות קשת הדעות והאמונות, לשם לימוד משותף של טקסטים קַנוֹנִיִים מתוך "ארון הספרים היהודי".

למה? ככה!! כי צריך לקרב לבבות, וללמוד על בשרנו שאפשר "לסבול" אחד את השני.
הרעיון נראה הזוי וחסר סיכוי! היתכן?! האם ניתן לקבץ יחד לשם מטרה שכזו, נשים ואנשים שדעותיהם ואמונותיהם הדתיות שונות ומגוונות כל כך? קהל שבחלקו אינו שומר מצוות, רפורמים, קונסרבטיבים, נשים וגברים, היסכימו כולם לשבת זה לצד זו, ולשמוע הרצאות שבמרכזן הטקסטים הקנוניים היהודים?

לשם קיום המפגשים נבחר אולם השייך לקהילת "בית דורשָי" (בככר שבצמת הכרמל ותל-חי), אבל אינו משמש כביכ"נ, אלא כאולם הרצאות, והוא נעדר כל סמלים רֶלִיגְיוֹזִים. הגברים לא מתבקשים לחבוש כיפות, והישיבה היא מעורבת (גברים ונשים).

מובן שהתחייבה הגדרת הפרופיל המיוחד של המרצים שיוזמנו. הוחלט, כי הם יהיו מ’ליגת העל’ בלבד: מפורסמים בידיעותיהם ובמעמדם, רהוטים בדיבורם, ובכירים בתחום בו הם עוסקים. היה ברור שעל המרצים להיות מסוגלים לדבר על נושאים שיהיו עֲרֵבים ומעניינים לאוזני כל קהל השומעים המגוּון, וכן שיהיו אלה אנשים ונשים הפתוחים לביקורת ולהקשבה לדעות השונות מדעותיהם. עוד היה מובן, כי בשום אופן אין המאזינים באים לשמוע ‘מטיפים’ שינסו לשכנע את שומעיהם לחזור בתשובה.
היה ברור כי הדרך תהיה קשה וארוכה.

והנה, עברו כשלוש שנים והמציאות גורמת סיפוק עצום: מידי כ3-4 שבועות מתכנסים 120-100 (!) איש ואשה, כמחציתם אינם שומרי מצוות כלל, כולם סקרנים ללמוד ולהכיר, כולם סבלנים וסובלנים, וכ-ו-ל-ם נהנים!
בדיוק כפי שהיה החזון.
מי הם ‘המַגְנֶטִים’ שמושכים את הקהל?

גובהו של של הרף שנקבע נשמר, והמרצים שבאים הם אכן ה"טוֹפְּ שבטוֹפְּ":
הרב ד"ר בני לאו, פרופ’ אביגדור שנאן, פרופ’ יאיר זקוביץ, הסופרת יוכי ברנדס, סגנית יו"ר הכנסת, ד"ר רות קלדרון, עו"ד ד"ר יעקב ויינרוט, הרב יובל שרלו, פרופ’ שמוליק פאוסט, חוקר השואה (תא"ל) אמיר השכל, ד"ר גילי זיוון, ואחרים מאותה הליגה. כולם ידועים, כולם מבוקשים בכל אתר של שוחרי תרבות, אחרי כולם מחזרים הטלוויזיה והרדיו, בתחומם הם בכירי החוקרים באקדמיה, בקיצור – כולם שחקני-מפתח ביוּרוֹלִיג (למען הדיוק, ב-World-Cup)!

ההרצאה הבאה תתקיים ביום רביעי הקרוב (!) 28.10.15 בשעה 20.30
המרצה הוא הרב ד"ר יוני גרוסמן:

"בנות לוט ואביהן במערה – מה באמת קרה שם?":
דורות של פרשנים נחלקים בהערכת מעשה בנות לוט, אשר כזכור שוכבות עם אביהן במערה.

הרב יוני יציג, כיצד ניתן לדווח על אותו האירוע במילים שונות, ובכך להטות את לב הקורא למקום שבו המספר מעוניין, וכיצד יש לקרוא קריאה הוגנת את תאור הארועים מבלי להתכחש לכתוב.
עלות הכניסה – 25 ₪ בלבד (כולל הכיבוד המוגש)

הרב ד"ר יוני הוא מרצה מבריק בעל כשר הסבר מיוחד במינו. עם חוש הומור מופלא. בעל ראיה מיוחדת ומקורית, שלא חושש להתעמת עם פרשיות שקריאתן עשויה להביך. [הרצאותיו ב-5 ימי הכנס השנתי לעיון בתנ"ך "מפוצצות". המארגנים נאלצים להעבירן בשידור חי לאולמות אחרים. באקדמיה הוא זוכה לציון הנדיר: 5 מתוך 5 בדרוג המרצים].
——————————————————————————————————–
עיקר המידע מועבר לכולם בדיוור ישיר. אם אתם סקרנים ומעוניינים בחוויה תרבותית, עם טעם ועם ריח של מסורת יהודית, פנו אל אריאל (arielbenari@gmail.com) והצטרפו לרשימת הדיוור.
***** "אכסניה" של חמישה כוכבים *****

תגובות

תגובות