דוברות קופת החולים הכללית מגיבה לראשונה לטענות בנוגע למחסור ברופאים בקופת החולים הוותיקה ברחוב הגליל. הטענה של ההורים בסביבה היא שקופת החולים פתחה סניף נוסף בשכונות הירוקות והחסירה רופאים במרכז העיר .
"אנו קבוצת אימהות אשר ילדנו מטופלים במרפאת הגליל. לפני כשנה נודע לנו שהנהלת הכללית מתעתדת לסגור את מרפאת הילדים ובעקבות החלטה זו התארגנו עם עצומה כנגד סגירת המרפאה. הוחלט לקיים פגישה בנושא בלשכת ראש העיר עם נציגי הכללית וכן מספר אימהות שנבחרו לייצג אותנו בפגישה. באותה פגישה סוכמו דברים ולצערנו היום עם פתיחת המרפאה בירוקה הדברים שנאמרו הופרו ושונו לרעתנו".
תגובת מחוז שרון שומרון למכתב בנוגע למרכז לבריאות הילד בכפר סבא:
"כל הלקוחות של כללית בכפר סבא חשובים לכללית ואנו עושים את השינויים הללו כדי להרחיב את הזמינות ולהבטיח שירות רפואי איכותי לכולם.
מחוז שרון שומרון של כללית הרחיב לאחרונה את שירותי הבריאות בעיר כפר סבא. בתחילת חודש ספטמבר נפתח מרכז בריאות הילד בכפר סבא הירוקה ולפיכך מתנהל המרכז לבריאות הילד בשתי שלוחות (השלוחה הוותיקה ברחוב הגליל ומקביל השלוחה בשכונה הירוקה). השירותים והשינויים נעשו תוך שיח עם התושבים והעיריה ומתוך הבנה של הצרכים המשתנים בעיר.
כל רופאי הילדים המוכרים של מרפאת הגליל עובדים עכשיו גם במרפאה בירוקה וגם בגליל וכן הוספנו לצוות רופאים חדשים. ברוב הימים ישנם שניים או שלושה רופאים במרפאה ברחוב הגליל ויש לציין כי במרפאה זו לא עבדו מעולם חמישה רופאים כפי שצוין. נכונה העבודה כי נעשה שינוי במרפאת הגליל במתן שירות רופאי ילדים ביום חמישי אחר הצהריים ובנוגע לכך עדכנו את הלקוחות שלנו מבעוד מועד. כללית הרחיבה את השירותים בעיר ולא צמצמה. לאחר שיח עם התושבים הוחלט לשמר את השירות במרפאה במרכז העיר ואנו מתכוונים לעמוד מאחורי ההחלטה הזו .
חשוב לציין כי המרפאה החדשה בשכונה הירוקה מאפשרת לתושבים של כל העיר כפר סבא ליהנות משירותים כגון:
• רפואת ילדים
• רפואה יועצת לילדים
• תזונה ודיאטה
• שירותי אחיות
• טיפת חלב
• אשפוז יום ילדים
• בית מרקחת
• שירותי משרד
בפגישות שהתקיימו נאמר באופן ברור שנפעל להבטיח את רצף השירות וכך נעשה. בשום שלב לא נאמר וגם לא ניתן להבטיח מי הרופאים או יתר הצוות שייתן שירות במרפאות, שכן מצבת אנשי המקצוע משתנה מעת לעת מכל מיני סיבות: יציאה להשתלמות בחו"ל, התפטרות, מחלה ועוד. הכללית יכולה להתחייב על זמינות השירות, שעות פעילות תחומי השירות ואיכותו – ואכן עמדנו בהבטחתנו. השירות ניתן במלואו ויותר מכך אף הורחב מאוד לטובת לקוחותינו הילדים והוריהם בכפר סבא.
באשר לגיוס רופאים וצוות אחיות ומינהל, פעלנו ואנו ממשיכים לפעול בצורה משמעותית לגייס עוד אנשי צוות ובהתאם לצרכים והיקף הלקוחות. המחסור ברופאי ילדים וצוות סיעוד הוא בעיה לאומית ואנו פועלים ללא לאות במחוז, כדי לגייס עוד רופאי ילדים ואחיות למרפאות שלנו, תוך הערכות וראיה עתידית. סה"כ היקף שעות שירות רפואת הילדים בשתי השלוחות גדל פי שניים והוא זמין לכולם ללא קשר להשתייכות לשלוחה זו או אחרת. יתרה מזאת, מספר הרופאים גדל והם עובדים בשתי המרפאות.
בנושא המענה הטלפוני, נציין כי מספר עובדי המשרד הוכפל ויותר. כמו בכל תחילת דרך של שירות חדש היה עומס גדול ומספר תקלות עם פתיחת המרכז. פעלנו מידית והרחבנו את מספר המוקדנים למענה ואנו ממשיכים לעקוב ובטוחים כי הלקוחות יחושו את השיפור והזמינות בימים הקרובים ועם תום תקופת החגים.
לסיכום, אנו בכללית נמשיך להיות קשובים לרחשי הלב ולצורכי לקוחותינו בעיר כפר סבא.
פעלנו להרחבה משמעותית של שירותי רפואת הילדים בעיר, הרחבנו פריסת שעות השירות, הגדלנו שעות שירות טיפת חלב, פתחנו אישפוז יום לטובת הילדים על מנת למנוע הצורך לפנות למיון, הוספנו בית מרקחת בכ"ס הירוקה והרחבנו קונסיגנציה עם סופר פארם בקניון וזאת על מנת לתת שירות טוב יותר בשעות גמישות. במקביל אנו מרחיבים גם את מרפאת רפואת המשפחה, בצמוד למרכז בריאות הילד.
הכללית פועלת ותמשיך לפעול למתן שירות איכותי ומיטבי, תוך התאמתו לצורכי לקוחותינו בכלל ובעיר כ"ס בפרט.
אנו מאחלים לכל לקוחותינו שנה טובה ומבורכת, שנה של בריאות ואושר".