הוד השרון מצטיינת, לצערי, במאבקים בלתי נגמרים

חבר מועצת העיר בהוד השרון, נדב דואני, בראיון חג מיוחד לפורטל השרון פוסט
את נדב דואני מכירה כבר הרבה שנים ואני עוקבת אחריו ואחרי הפעילות שלו מהצד. אין לי ספק שנדב דואני ימשיך לפעול למען תושבי הוד השרון בכל הכוח עם מחויבות בלעדית אחת: למען תושבי הוד השרון. לפני כשנה סימנתי אותו ובחרתי אותו ל"איש השנה" שלי בהוד השרון והוא לא אכזב. אני בטוחה שגם השנה וגם בהמשך הוא ימשיך להוביל ולהפתיע את כולנו לטובה.

תפסנו אותו במוצאי שבת, בדרך מבצרה להוד השרון "מאיפה אתה חוזר?" שאלתי אותו "מסיור של סיירת הורים במסיבה לבני נוער. הסיירת מראה נוכחות במקומות בהם יש סיכוי שבני נוער ישתו אלכוהול ומסייעת להם" הוא אמר לי. זו הייתה דוגמה ברורה למי הוא נדב דואני.

את הריאיון החגיגי לראש השנה החלטתי לערוך השנה עם חבר מועצת העיר של הוד השרון, נדב דואני. דואני הוא חבר המועצה הבולט והמוביל ביותר בהוד השרון בשנים האחרונות.

הוא מוביל מאבקים עירוניים, מסייע למאות תושבים ומשמש אוזן קשבת לרבים מאוד. בחודשים האחרונים הוא הצליח לפתוח גן יול"א (יום לימודים ארוך) לילדים עם צרכים מיוחדים, סייע במאבק של הילדים האלרגנים לקבלת סייעת רפואית, מאבק שהוכתר בהצלחה, חילק מחשבים רבים למשפחות נזקקות וכל אלו בשקט וללא פרסום. "למה אתה לא מפרסם את הדברים האלו?" "יש דברים שלא צריכים פרסום ואני שמח לעשות אותם בשקט והתוצאה חשובה יותר מהכל. לסייע לילדים עם צרכים מיוחדים ולאפשר להורים שלהם לצאת לעבודה בכבוד או לתת מענה טוב לילדים האלרגנים שווה הכל" אומר דואני. על הדברים הללו לא היינו יודעים אלמלא פוסטים שפורסמו באחרונה וחשפו את הפעילות של דואני.

נדב דואני מכהן זו הקדנציה השנייה במועצת העיר של הוד השרון, הוא יו"ר הועדה למאבק בסמים ואלכוהול, חבר בוועדת המכרזים, בוועדת הכספים, בוועדה לאיכות סביבה בוועדת החינוך ועוד ומכהן כיום כראש הלשכה של שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, אופיר אקוניס.

איך אתה מסכם את השנה שלך?

הייתה שנה מרתקת וגדושה בפעילות. הוד השרון מצטיינת, לצערי, במאבקים בלתי נגמרים ומצאתי את עצמי לא אחת מסייע למאבקים הללו, אם במועצת העיר, אם בעצה או הכוונה ואם בהגעה לגורמים ממלכתיים. יש לנו תושבים נפלאים בעיר הזו שלא זוכים לשירות טוב ולצערי אין גם מי שיקשיב ויסייע.

למה זה קורה לדעתך? איך יכול להיות שבהוד השרון תמיד יש מאבקים?

זה קורה כי לצערי לא מוכנים להקשיב לתושבי הוד השרון, במקום לראות בזכות לשרת אותם זכות אמתית יש מי שרואה בזה עול. אי אפשר להתעלם מכך שהעיר שלנו גדלה בקצב מסחרר ואין חשיבה לטווח ארוך, אין תכנון. יש תחושה שזה כפר שהפך להיות עיר ועדיין מתנהל כמו כפר.

ומה הפתרון לזה?

ראשית כל, הבנה שהתושב הוא לקוח ושצריך לתת לו את השירות הטוב ביותר. שהתושב הוא הדבר הכי חשוב שיש כאן ושצריך להבטיח לו שירות איכותי וטוב.

במקביל יש להתאים את המערכת העירונית לימינו ואני אתן דוגמה: לכל תושב צריך להיות כרטיס תושב שיאפשר לו לעשות מקסימום פעולות דרך האינטרנט החל מקניה של כרטיס לשעת סיפור בספרייה, דרך רישום לגני הילדים, דרך הגשת תוכניות בניה ועד קבלת מידע על מצב התחבורה ברחבי העיר. הדבר מבטיח נגישות מקסימלית ושקיפות מלאה לתהליכים בעיר, דבר שלצערי לא קורה היום.העיר היום מתנהלת כמו בשנות ה-80 ואין מענה איכותי לתושבים שלנו

לא אחת אני שומעת מנבחרי ציבור שהתושבים בהוד השרון מפונקים והם לא יודעים לקבל אתה חושב גם ככה?

לא ולא. זכינו לכך שתושבים איכותיים ואכפתיים עוברים להתגורר בהוד השרון וזו זכות שהם גרים כאן. אם העירייה הייתה יודעת לתקשר איתם, לתת להם פתרונות אמתיים ולא לשקר להם האמיני לי שהדברים היו נראים אחרת.

מה דעתך על בעיית התחבורה הקשה בעיר?

בעיית התחבורה, או בצורה ברורה יותר: הפקקים היא רעה חולה. היא בעיה שיש להקדיש לה את מירב המאמצים והמשאבים ולפתור אותה. מי שיגיד שיש לו פתרון קסם משקר. אני מצפה מראש העירייה לשבת עם שר התחבורה, להיפגש עם מע"צ עד שימצא פתרון לבעיה.

כשאני נדרש לסוגיה הזו, לא אחת, אני מעלה מספר הצעות: פתיחה של חיבור לכביש 4 דרך רחוב שרת כאשר רחוב שרת מגיע מרחוב הנשיאים במגדיאל עם מינימום הפרעות ועצירות וכן פתיחה של כניסה להוד השרון מכביש 4 לרחוב ז’בוטינסקי דרך אזור בית העלמין כמו כן יש להסדיר את עניין המחלפים בכביש 531 כך שתהיה כניסה להוד השרון ויצאה מהוד השרון במחלפים הללו.

בתחום החינוך מה היית עושה?

הייתי פועל להוספת שעות חינוך מעבר לשעות הרגילות באמצעות תל"ן, הייתי פועל לצמצום מספר התלמידים בכיתות על ידי בניה של כיתות לימוד חדשות והייתי מאפשר ניהול עצמי במספר בתי ספר באופן מדורג כך שכל בית ספר יגדיל את תקציבו השנתי ויוכל להשקיע יותר בתלמידים. בנוסף הייתי הופך את בתי הספר למרכזים קהילתיים בשעות אחר הצהרים ומאפשר פעילות לכל הגילאים ועל ידי כך נותן מענה לשעות הפנאי של כל תושבי העיר. כמו כן הייתי מפחית את תעריפי היול"א בבתי הספר ובגנים, אין ספק שהתשלום גבוה מדי.
אני רואה שיש לך הרבה תכניות להוד השרון
יש הרבה תכניות, יש הרבה מה לעשות ויש עוד הרבה מה ללמוד.

אתה חושב שחי אדיב ראש עירייה טוב?

אני חושב שחי אדיב מיצה את תפקיד ראש העירייה כבר מזמן. תושבי הוד השרון מרגישים את זה בכל תחומי החיים וכל יום.

מה התוכניות שלך לשנה הבאה?
אני מתכוון להמשיך ולפעול למען תושבי הוד השרון בכל האמצעים שיעמדו לרשותי. אני מתכוון לשמש להם אוזן קשבת ופה בכל מקום שאפשר. אני מתכוון לפעול לשיפור איכות החיים בעיר. מגיע לנו הרבה יותר. אני רוצה גם לאחל לכל תושבי הוד השרון שנה טובה ומתוקה, שנה של הצלחות והגשמה אישית ושתמיד נדע לעזור אחד לשני.

תגובות

תגובות