בית הספר ברנר בכפר סבא:”הכיתות חמות והילדים לא יכולים להתרכז בלימודים”

 
ההורים בפניה דחופה למחוז מרכז במשרד החינוך: התערבו להחלפת מזגנים תקינים בבית הספר ברנר בכפר סבא ! 

"פניתי לראש העיר כפר-סבא, מר יהודה בן-חמו וכן לע’ ראש העיר, מר וידאל צרפתי, בבקשה כי יתנו פתרון לבעיית המזגנים הגורפת בכיתות בית הספר על שם י. ח. ברנר", כותבים ההורים לנציגת משרד החינוך "בתי בת ה- 7 לומדת בכיתה ב’ בביה"ס (שכבת כיתות ב’ בבית הספר הינן הכיתות הגדולות בכפר סבא מבחינת מספר התלמידים). בכיתה בה לומדת בתי קיים מזגן שגילו כ – 25 שנה ואשר מתקלקל לעתים תכופות. בחורף האחרון לדוגמא, החימום לא עבד וילדינו למדו יותר משבוע בכיתה קרה כשהם יושבים עם מעילים! חלק מההורים אף השאירו את ילדיהם בבית בימים הללו. בתחילת השנה, הגיעו הילדים לכיתה שאינה ממוזגת. ביקשנו מהנהלת בית הספר כי יתקנו את המזגנים ואף פנינו למוקד העיריה על מנת שיטפלו בבעיה ואכן הפניה נענתה במהירות ראויה לשבח ולמחרת בבוקר הגיע טכנאי ש"תיקן" את המזגן ואמר ש "ישנה בעיה כי הכיתות אינן אטומות וכי הילדים משאירים את הדלתות פתוחות ולכן המזגן אינו מקרר…".

"לאחר דין ודברים נאמר למנהלת בית הספר הגב’ מירי וקסמן שמבחינת העירייה המזגן תקין – והבעיה נפתרה. אולם בפועל – הכיתות חמות והילדים לא יכולים להתרכז בלימודים. הגיעו הדברים לידי כך, שמספר הורים מסרבים לשלוח את ילדיהם לבית הספר. מיותר לציין כי גל החום הכבד השורר בימים אלה רק מוסיף על הסבל שהנו מנת חלקם הן של התלמידים והן של המורים. פניתי פעם נוספת לע’ ראש העיר שהיה איתי בקשר במיילים ואף בטלפון מספר פעמים. לאחר שיחה שהתנהלה בינינו היום בבוקר, הובהר לי כי אין אפשרות בתקציב הקרוב להקצות מזגנים חדשים לבית הספר ושלא אצפה לפתרון מיידי. כאשר שאלתי אותו מדוע עיריית כפר סבא משקיעה את כל התקציב על מנת למזג את הכיתות בבתי הספר בשכונה הירוקה – נאמר לי כי "…את לא באמת מצפה שאתקין מזגנים ישנים בבתי ספר חדשים…?"

"אני גם לא מצפה שהעירייה לא תטפל במזגנים בבית הספר ברנר – תושבי שכונת הפרחים משלמים מסים בדיוק כמו תושבי השכונה הירוקה וילדינו אינם שונים מילדי השכונה הירוקה. אם כן, מדוע ילדי בית ספר ברנר צריכים לסבול, בעוד שילדים אחרים לומדים בנוחות?!", כתבה זריבץ נטע אם לילדה בכיתה. 

ממחוז מרכז נמסר "נושא תחזוקת מוסדות חינוך הינו באחריות הרשות המקומית. יחד עם זאת, מנהלת ביה"ס והצוות בתיאום עם הפיקוח עושים ככל שביכולתם, ומעבר, לטפל בבעיה בהקדם האפשרי. הפעילות הלימודיות מותאמות לתנאי מזג האוויר ותנאי הכיתות". 

תגובות