ממלא מקום יו”ר החברה הכלכלית בכפר סבא ממה שיינפיין חושף “לא עודכנתי ולא אישרתי את הנסיעה לסין”

 
דב עילם, חבר הנהלת מרצ בביקורת חריפה ביותר נגד כירי עיריית כפר סבא הכוללים את חברת מרצ, יו"ר ועדת ערים תאומות, פליאה קטנר ששבה השבוע מנסיעה לסין – ( פעם השניה בקדנציה שטרם מלאו לה שנתיים), על חשבון הציבור.

יצויין כי בעקבות הביקורת הציבורית החריפה נגד נסיעת נבחרי הציבור מכפר סבא לחו"ל על חשבון הציבור הודיעה קטנר כי תשלם חצי מההוצאות על חשבונה. 

דב עילם שלח מכתב חריף ביותר לכל מערכות העיתונים שלדבריו העדיפו להתעלם מהסיפור "האם בגלל הבזבוז הגדול של כסף, המידע הוסתר גם מחברי מועצת עיריית כפר-סבא ואפילו מחלק מחברי הקואליציה העירונית? מה הנזק הכספי שנגרם לכפר-סבא בעקבות הטיול הקודם לסין שהניב אפס תוצאות? בפרסום של הכנס שיערך בג’ינאן מצוין כי הנושא העיקרי של הכנס (חינוך) יתבסס על משנתו של הפילוסוף קונפוציוס. תושבי כפר-סבא שמימנו את הטיול זכאים לדעת מי האיש? חברת מועצת העירייה פליאה קטנר שהיא גם יו"ר ועדת ערים תאומות וחברת הנהלת מפעל המים העבירה פרטים על הטיול לסין לחברי הנהלת מרצ בכפר-סבא. המידע הועבר זמן קצר לפני הנסיעה מבלי שיתאפשר להנהלת סניף מרצ לדון בנחיצות הטיול המיותר". 

עוד ציין דב עילם "הכסף נלקח מעיריית כפר-סבא, חברת ספיר לתרבות, החברה הכלכלית העירונית, מפעל המים וכנראה כספי ציבור נוספים. לא זכור לי מתי הייתה שערורייה כזו בעיריית כפר-סבא. השערורייה חייבה תחקיר רציני אך בכפר-סבא מעדיפים המקומונים "סיפורים חיוביים" על עיריית כפר-סבא בכדי שלא לפגוע במקור הכנסה רציני (מודעות). כחבר הנהלת מרצ הוצאתי לאור את השערורייה". חשבתי להציע שאולי ראש העיר יסע לבד לטיול לסין, אפשר אפילו לטיול ארוך, גם נחסוך בכספי ציבור וגם כפר סבא לא תרגיש בחסרונו". 

פליאה קטנר כתבה בפנייתה לחברי מרצ "מערכת היחסים עם העיר התאומה התקדמה התקדמות משמעותית, בעוד שאכן שבקדנציה הקודמת לא ממש הייתה מערכת יחסים מסודרת ם העיר התאומה שלנו. במשך החמש השנים הקודמות לא נעשה דבר מולם. הסינים הבהירו בעדינות שאם לא תצא משלחת הם ינתקו את הקשר עמנו".

קטנר הבהירה עוד כי את הנסיעה של הנבחרים תמומן מכספי ציבור שיחולקו בין : העירייה, מפעל המים, החברה הכלכלית, וחברת ספיר. "אנשי העסקים יממנו זאת מכיסם".

יצויין כי לפני כשלוש שנים ביקור גומלין של משלחת דומה לארץ עלה למשלם המיסים הכפרסבאי 80 אלף שקלים. 

חברי מועצת העיר הגיבו בחריפות נגד הנסיעה המעוררת גם הפעם גל ביקורת לא מוסתרת ואף הודו כי כלל לא נשאלו או התבקשו לאשר

חבר המועצה ממה שיינפיין הבהיר כי כיו"ר החברה הכלכלית, לא יממן נסיעה של אף גורם נוסף להוציא בן חמו  "לא עודכנתי בנסיעתו של ראש העיר לסין כמו רבים מחבריי שלא עודכנו בנושא. לא אישרתי את הנסיעה. לגבי נסיעתה של חברת המועצה קטנר בפעם השנייה, שיקוליה עימה אני כנבחר ציבור לא הייתי נוסע". 

יו"ר האופוזיציה יובל לוי ( סיעת תפו"ח) המכהן גם כיו"ר ועדת הביקורת
"מה יפים הצ׳יזבאטים שמסופרים כאן כל אימת שראש העיר בן חמו וגברת קטנר נושאים עיניהם לעולם הגדול ויוצאים ״להתאוורר״ במימון הארנונה שמתייקרת ועל הכל מתנוססת חותמת הכשרות של כל סיעות הקואליציה ״קחו ככל שתדרשו״. סיעת תפוח התנגדה לתקצוב נסיעות התיירות והיא לא מעלה באמון הציבור. גרוע מכך, ״ארוח גומלין״ של הסינים שארחו את הדיפלומט בן חמו עלה בעבר לציבור כסף רב מאוד. ברור מכל שחברי סיעות הקואליציה, מעוף ומרץ, יודעים להנות משליטתם בקופה וממנעמי השלטון, רק לא ברור מה יצא לנו מזה". 

המשנה לראש העיר אורן כהן (ליכוד) :"ידעתי על הנסיעה רק מהפרסום בעיתונות. התבטאתי בעבר לא פעם באשר לחוסר הנחיצות של ערב רב של ערי תאום וחוסר התועלת היחסית של חילופי המשלחות התכופים. מוטב להפנות המשאבים ולתעל אותם לכיוונים יעילים יותר". 

חבר המועצה עמירם מילר ממפלגת העבודה מי שמתנהל כיד ימינו של בן חמו ומגבה כל מהלך שלו צידד גם הפעם בנסיעה לחו"ל על חשבון הציבור "ידעתי, תמכתי, מקובלות עלי נסיעות לחו"ל לצורך רכישת ידע לשתוף פעולה לטובת פיתוח העיר. פליאה קטנר הינה ממנהיגות ההווה והעתיד של העיר הזו ועליה לספוג ידע ונסיון אותו נטיב לנצל בעתיד". 

סגן ראש העירייה מסיעת מרצ, עילאי הרסגור הנדין השיב לטענות של חבר הנהלת הסניף דב עילם "ראשית ברצוני לברך את חברת המועצה פליאה קטנר שהתלבטה רבות לגבי נחיצות הנסיעה ושקלה בכובד ראש את כל היבטיה והשלכותיה, החלטה שהוכיחה את עצמה כנכונה מעצם ההישגים שכבר יצרה והביאה בביקור הקצר. ככל החלטה שנלקחת ונוגעת לרווחת התושבים, תמכנו ונוסיף לתמוך עניינית בנושאים מהותיים ובהם הקשר הבינלאומי של העיר וחיזוק התמיכה של הערים התאומות בנו. אשר לנסיעות לחו"ל או כל פעילות אחרת יש לקיים מבחן אחד: האם הנסיעה תשרת את הציבור, ואם תשרת האם יתנו תוצאותיה ערך גדול יותר מעלותה? זה הקו שמנחה אותנו בכל החלטה". 

תגובות