יתרונות העבודה בקבוצה ועבודת הצוות
שיתוף ב facebook
שתף
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב print
הדפס
שיתוף ב email
אימיל

 
עבודה בצוותים היא חלק מהסביבה העסקית והיא אחת הגישות הנפוצות שבה נוקטות החברות לצורך ביצוע משימות מסוימות או פרויקטים מיוחדים. הצורך לעבוד יחד על מטרה משותפת יכול להיות די מאתגר לאנשים מסוימים, אבל יש לזה יתרונות הן עבור החברה והן עבור האנשים המעורבים.

יתרונות העבודה הקבוצתית

היתרונות של העבודה בקבוצה הם יותר מסתם אוריינטציה עסקית ובדרך כלל היא כוללת גם יתרונות אישיים לחברים בקבוצה.

שיתוף ברעיונות – אחד היתרונות העיקריים של הנחיית קבוצות או סביבה של עבודת צוות, הוא היכולת לשיתוף רעיונות בקרב הקבוצה. יש כמה גישות לעבודה על פרויקטים, וכפרט, ייתכן שהעובד לא יהיה בטוח באיזה מהגישות כדאי לנקוט. אבל, כצוות, חברי הקבוצה יכולים לתרום באשר ליתרונות ולחסרונות של הגישות שבהן כדאי לנקוט כדי להשלים את המטרות המרכזיות. סוג זה של שיתוף פעולה מעניק גם לפרויקט וגם לחברי הצוות מקום שבו הם יכולים להחליף רעיונות.

הגברת היעילות – יתרון משמעותי נוסף של עבודה בקבוצה במשרד הוא שהדברים נעשים במהירות רבה יותר. כאשר קבוצה תוקפת את הפרויקט או המשימה, היא יכולה להגיע למטרה במהירות וביעילות רבה יותר מאשר אם אדם אחד מנסה איכשהו להסתדר. העבודה בקבוצה מובילה לחיסכון בעלויות החברה, שכן הקבוצה משיגה יותר ומשיגה את היעדים של הפרט והצוות במהירות רבה יותר, פשוט בגלל שיותר אנשים תוקפים את המשימה באותו זמן.

אחריותיות (accountability) בתחומים חלשים – עבודת צוות לא רק מאפשרת לאנשים להפגין את מגוון החוזקות שלהם, אלא יכולה גם לאפשר פיצוי בתחומים שבהם הם חלשים. אנשי צוות יכולים לפזר את עומס העבודה כך שאנשים יפעלו לפי החוזקות שלהם ויטו שכם עם שאר חברי הקבוצה כדי להתמודד עם תחומים שבהם הם חלשים יותר כדי לאפשר שיפור. זה יוצר כוח עבודה חזק ומיומן יותר, כי אנשים משתמשים בהזדמנות של עבודת הצוות כדי לשפר את עבודת חברי הקבוצה מקצה לקצה.
שיפור היחסים במשרד – כאשר אנשים עובדים יחד, כצוות, הם מתחילים להיות מושקעים יותר בפרויקט ויחד עם זאת משקיעים יותר גם אחד בשני. חברי הצוות תומכים זה בזה, גם מחוץ לקבוצה, ומסתגלים לסגנון העבודה של האחרים. היחסים בין חברי הקבוצה יכולים לגרום לכך שעבודת הצוות תמשך גם מחוץ לשעות העבודה הרשמיות. כתוצאה מכך, עובדים נותנים יד למשימות אחרות, משתפים ברעיונות או בסיעור מוחות, כדי לעודד אחד את השני להשגת מטרות אישיות ומקצועיות.

שלבים בהנחיית עבודת הצוות

כדי להבטיח הצלחה, עבודת הקבוצה כרוכה במספר שלבים: היכרות, תכנון והכנה, יישום והשלמת המשימה. ניהול כל אחד מהשלבים האלה בצורה יעילה, ישפר את ביצועי הקבוצה באופן משמעותי.

בשלב ההיכרות חברי הקבוצה מתחילים להכיר זה את זה ולהבין את המשימה שעליהם לבצע. הזמן מוקדש לשיחה על התחומים האישיים של כל משתתף ועל הכישורים והמיומנויות של כל אחד, במטרה לסייע לקבוצה לפתח תחושה של זהות משלה.

בשלב התכנון וההכנה הקבוצה אמורה לתכנן בדיוק את מה שצריך לעשות, איך לעשות זאת ומי יעשה מה.

בשלב היישום הקבוצה מבצעת את המשימה כשהמנחה שומר על תחושת המטרה של הקבוצה. בשלב זה תקשורת אפקטיבית היא חיונית ביותר, במיוחד כאשר פעילות הקבוצה משתרעת לאורך זמן.

שלב הסיום של הפרויקט הוא לעיתים קרובות הקשה ביותר ועשוי לדרוש גישת ניהול שונה. על מנחה הקבוצה לוודא שהוא מקדיש תשומת לב לכול הפרטים, קושר את הקצוות ובודק את המוצר בכללותו.

לקריאה נוספת בנושא הנחיית קבוצות מוזמנים להיכנס לכאן

שיתוף ב facebook
שתף
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב print
הדפס
שיתוף ב email
אימיל
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
5/5

תגובות