תלמידה מאוהיו ארה”ב שמשתתפת בפרוייקט העירוני “זוכרים ביחד”הנציחה את דמותו של דולב קידר ז”ל

 
דאשה קופרברג תלמידה מקולומבוס אוהיו שבארה"ב לקחה השנה חלק בפרויקט ההנצחה העירוני חוצה היבשות- פרויקט "זוכרים ביחד". הפרויקט היה עבור דאשה חוויה משמעותית ומעצבת מאוד כבן אדם בכלל ובקשר עם ישראל, כפר-סבא וזהותה היהודית בפרט. דאשה בחרה השנה להנציח במסגרת הפרויקט את דולב קידר ז"ל שנפל במהלך צוק איתן. כחלק מפרויקט ההנצחה אספה דאשה מידע על דולב, שוחחה ארוכות עם הוריו ואף סיפרה עליו לכל חבריה בטקס יום הזיכרון הבית ספרי. בתחילת החופש הגדול הגיעה דאשה לביקור בארץ ונפגשה עם אלי קידר אביו של דולב ז"ל בכפר סבא.

במפגש המרגש אמרה דאשה אמרה כי, "אני גרה בקולומבוס, אוהיו בארצות הברית. אני לומדת בבית ספר יהודי וכל שנה הבית ספר שלי עושה פרויקט לכבד החיילים שנפלו מכפר סבא. אני עשיתי הפרויקט שלי בשביל דולב. אני למדתי איזה איש טוב הוא היה. וגם איזה חיל, אבא, ובעל הוא היה. הוא היה מסור מאוד לצבא. בקיץ הייתה לי הזדמנות לפגוש אבא של דולב כשאני נסעתי לארץ ישראל. אני לעולם לא אשכח את היום שנפגשתי את האיש הנפלא הזה. אני לא יכולה להתחיל לדמיין את מה המשפחה של דולב חוו. אבל אני רוצה שהם ידעו שדולב לעולם לא יישכח".

אליזה רגב מנהלת שותפות 2000, הקשר הנפלא שנרקם בין אלי דולב לבין דאשה קופרברג מבית הספר היהודי "תורה אקדמי" שבקולומבו נרקם קשר יוצא דופן והנושא מרגש אותי כל פעם מהתחלה".

תגובות