יוזמה מקסימה של סיגל שטרית – מנהלת הרשות לבטיחות בדרכים: קו הליכה בטוח לתלמידים בדרך לבית הספר

 
יום בטיחות בדרכים חגיגי התקיים בבית הספר ע"ש ש"י עגנון בכפר סבא ובו לקחו חלק תלמידים, מורים והורים. יום בטיחות בדרכים התקיים במעמד סיגל שטרית – מנהלת הרשות לבטיחות בדרכים עיריית כפר סבא, רחל פאר – יועצת מטעם המטה לבטיחות בדרכים, ורד גריבנר – רכזת זה"ב בית ספרית, ירון גילעד – יו"ר הנהגת זה"ב וכל קהילת בית הספר. בתחילתו של יום הבטיחות בדרכים חנכו כולם יחד את "קו הזהב"- מסלול מתוכנן ובטיחותי לצעידה לבית הספר.

לאורכו של "קו הזהב" יכולים תלמידים יוכלו לצעוד באופן עצמאי, כאשר ילדים בוגרים מלווים ילדים צעירים. מסלול זה מתייחד בתחנות קבועות ובזמנים קבועים, ממש כמו קו אוטובוס, וכך כל ילד יוכל להצטרף לשיירה הצועדת לבית הספר בכל בוקר. מטרת קו הזה"ב לעודד הליכה לבית הספר בשבילים בטוחים שמופו מראש ולהקטין את כמות הנסיעות היומיומית ע"י עידוד הליכה ברגל לשם השגת שורה של יתרונות חברתיים בריאותיים וסביבתיים והעיקר הפחתת כלי רכב בקרבת בתי ספר. במהלך יום הבטיחות בדרכים הציגו התלמידים קטעים קצרי הקשורים לנושא. יום הבטיחות בדרכים מתקיים בהמשך לפעילות הדרכה שנתית שעבר בית הספר כולו. לכך מצטרפת יוזמה מקסימה נוספת – פעילות להכרת האנשים על שמם נקראו הרחובות החוצים את "קו הזהב", בשיתוף המוזיאון הארכיאולוגי העירוני, וכך התלמידים משננים את שמות הרחובות ומקבלים "על הדרך" גם שיעור מרתק על דמויות מפתח בהיסטוריה של העם היהודי.

ראש העיר יהודה בן חמו, "אני רואה חשיבות רבה בתחום החינוך לזהירות בדרכים, במטרה לטפח תרבות של התנהגות בטיחותית ושמירה על איכות החיים בדרכים, שמירה על החוק ומתן כבוד לזכויות הזולת בדרך. השגת תכלית זו אינה קלה, עוד רבה הדרך לפנינו וביחד נשנה את תרבות הנהיגה וננהיג דרך בטוחה בדרכים בעיר כפר סבא. אני רוצה להודות לסיגל שטרית האחראית על כל פעילויות הזהירות בדרכים בעירנו ".

סיגל שטרית מנהלת הרשות העירונית לבטיחות בדרכים: "חלק גדול מההתמודדות עם סיכונים בדרך הוא חינוך, על כן כלל התלמידים נחשפו לסדנאות כישורי חיים בדרך מתהליך אימון להתנהגות בטיחותית בדרכים. ברצוני להודות לשותפים לעשייה מנהלת ביה"ס רכזת זהב הורים ותלמידים שנטלו על עצמם משימה חשובה של הובלת תלמידים לתרבות התנהגות שונה ואחרת בדרכים".

מיקי בר משה, מנהלת בית הספר, "מדובר ביוזמה מיוחדת וחשובה ואשמח שהילדים יעזרו בה, ילכו לבית בספר וישובו הביתה בשלום בריאים ושלמים"

תגובות

תגובות