עירית כפר סבא תקים תחנת מטאורולוגית בפארק בשכונה 80

 
בתחנה ניתן יהיה לנטר כיווני רוח ולתעד מטרדי ריח כגון זה של מפעל בראון. בנוסף, השירות המטאורולוגי ילווה את הנושא בפעילות חינוכית לבתי הספר

עיריית כפר סבא עתידה להקים בקרוב תחנת ניטור לנתוני מטאורולוגיה בחצר מתקן הביוב הנמצא בפארק בשכונה 80. מדובר בתחנה אשר תיתן נתונים כגון רוח, טמפרטורה, לחות וכד’ בזמן אמת.

לתחנה זו יתרונות רבים כולל ניטור כיווני רוח בהקשר של אזור התעשייה ובכלל זה מפעל בראון ומטרדי הריח הנובעים מפעילותו לצד יתרונות חינוכיים שכן השירות המטאורולוגי מלווה את הנושא בפעילות חינוכית לבתי הספר. בימים אלה נמצאת התוכנית בשלבים אחרונים של קבלת היתרים ומיד עם סיום כל התהליכים הרשמיים תיבנה התחנה.

חשוב לציין כי לשירות המטאורולוגי הארצי ישנה רשת של תחנות מטאורולוגיות רבות הפזורות ברחבי הארץ, המספקות נתונים שוטפים אודות התנאים האטמוספריים. באזור השרון כמעט ולא קיימות תחנות מדידה ולפיכך מעוניין השירות המטאורולוגי בהקמת תחנה קבועה בכפר סבא. הנוחם שימדדו ישמשו את השירות המטאורולוגי ויוצגו בזמן אמת באתר האינטרנט של השירות, ויהיו פתוחים לטובת כלל הציבור.

תחנות כגון זו עתידה לקום בכפר סבא, מסייעות בקבלת נתונים במגוון תחומים וביניהם- מעקב שוטף אחר מזג האוויר לשם חיזוי, מחקר בשירות המטאורולוגי, קבלת מידע בזמן אמת במקרה של פיזור חומרים מסוכנים או אירוע בטחוני אחר באזור ועוד. התחנה עברה את כל האישורים הבטיחותיים וההנדסיים הנדרשים והיא עובדת באמצעות פאנל סולארי.

יהודה בן חמו ראש העיר, "כעיר בעלת אג’ינדה ירוקה אני רואה בשילובה של תחנה מטאורולוגית בכפר סבא נדבך חשוב. מדובר בפרויקט שיתרום לעיר ויסייע לנו בהתמודדות עם נושאים הקשורים לאיכות חיי התושבים כגון מטרדי ריח ועוד. במקביל יש לתחנה המטאורולוגית גם ערך חינוכי ובהחלט ניתן לשלב את הפעילות בה בתוכנית הלימודים של ילדי בתי הספר בכפר סבא. אני מודה לכל מי שתרם למימושו של הפרויקט"

תגובות