שכחת היכן הנחת את המפתחות? דחית שוב ושוב לאחר כך? אם זה קרה לך יותר מפעם אחת כדאי שתקרא במאמר הבא מה יכולות להיות הסיבות

 
שמעת פעם על דחיינות? מחר אתחיל בדיאטה…. מחר אעשה ספורט……מחר אקפל כביסה.. מחר..אשלח את המייל.. מחר אעשה משהו עבור עצמי… זהו די !מבטיח/ה !מחר אסדר את הניירת, הכלים, החוגים… מחר מבטיח/ה מחר…. הכול מחר…… 

ניהול זמן נכון שייך לכול אחד ואחת מאיתנו, בעיקר אצל מבוגרים ומתבגרים עם הפרעות קשב וריכוז ADHD אשר מאבדים את הערך של הזמן, את היכולת להתארגן ואת היכולת לבצע משימות פשוטות בחיי היומיום.

אנשים המתאפיינים בחוסר קשב נוטים לחולמנות, נתפסים על ידי הזולת כמי שאינם מקשיבים, נוטים לאבד חפצים ויכולים להיות שכחנים עם קושי בפעילות יומיומית‏ עד כדי אובדן מקום עבודה, גירושים, אובדן מיסגרת לימודית וכו’.

תישאלו אנשים עם הפרעות קשב וריכוז כמה פעמים מצאו עצמם ניזכרים שלא הוציאו את הילדים מהגן… או כמה פעמים לא מצאו את המפתחות לרכב ואו כמה פעמים שלחו אימילים בהיסח הדעת לאנשים הלא רצויים .. תישאלו תלמידים ואו סטודנטים כמה פעמים שכחו את המועד למיבחן ואת מחברת שיעורי הבית והספר במתמטיקה.

יוסי (שם בדוי) מנהל מכירות בכיר נשוי ואב ל2 הגיע אליי לפני כ3 חודשים לאחר שפוטר מעבודתו אין ספור פעמים שכח ולא הספיק להגיע לפגישות חשובות, נישואיו עמדו לפני גירושין לא פעם שכח להוציא את הילדות מהגן.

יוסי סיפר בפגשיתנו הראשונה כי אינו מסוגל להתמיד במקום עבודה אחד, שלא היה פרויקט אחד שהתחיל וסיים, גם את לימודיו באונברסיטה סיים בקושי רב, מגירת הניירת לטיפול שמעולם לא נגע בה מונחת על שולחן העבודה מזה כשנה.

במהלך האימון נעזרנו במודל האימוני דחוף חשוב ולא חשוב, זמנים והתארגנות, בנק הזמן ועוד…כיום יוסי חזר למעגל העבודה כמנהל מכירות בכיר אישתו מספרת שאין מאושרת ממנה, יוסי אינו שוכח את הבנות בגן הילדים , במודל דחוף וחשוב למד להתארגן ולהיצמד ללוח המטלות והפגישות היומיות, למגירת הניירת הקדיש שעה שבועית , וכמובן שאינו שוכח להגיע לחמתו לארוחת ערב.

והרי לכם דוגמא לניהול זמן ודחיינות חלק משמעותי באימון להפרעות קשב וריכוז ועכשיו בואו תארו לעצמכם שיש בנק המזכה אתכם בכל בוקר בסכום של 1,440 ₪ היתרה אינה עוברת מיום ליום. בכל לילה, כל סכום שלא הוצאתם במשך היום – נמחק.

מה הייתם עושים?
מוציאים כל שקל כמובן.
לכל אחד מאיתנו בנק שכזה.

שם הבנק: זמן.

בכל בוקר אנו מזוכים ב-1440 דקות. בכל לילה מה שלא נוצל לטובה, הולך לאיבוד. היתרה אינה עוברת ליום שלמחרת.. בכל יום, נפתח החשבון מחדש. בכל לילה מה שנותר נמחק.

אם לא השתמשתם במה שהיה בחשבון – ההפסד כולו שלכם.
אי אפשר לחזור אחורה. גם אי אפשר למשוך כנגד המחר.
מוכרחים לחיות בהווה, על חשבון הזמן שניתן לנו בכל יום.
השקיעו את זמנכם, על מנת להשיג ממנו את מירב האושר וההצלחה בעתיד. השעון מתקתק, נצלו את הזמן, היום!
על מנת להבין מהו ערכה של שנה אחת – שאלו תלמיד שנשאר כיתה.
על מנת להבין מהו ערכו של חודש אחד – שאלו אימא שילדה פג.
על מנת להבין מהו ערכו של שבוע אחד – שאלו עורך של עיתון שבועי.
על מנת להבין מהו ערכה של שעה אחת – שאלו אוהבים המחכים להיפגש.
על מנת להבין מהו ערכה של דקה אחת – שאלו אדם שפספס רכבת.
על מנת להבין מהו ערכה של שנייה אחת – שאלו אדם שניצל מתאונת דרכים.
על מנת להבין מהו ערכה של אלפית השנייה – שאלו את הספורטאי שזכה במדליית כסף.
תבינו מהו ערכו של כל רגע ותוקירו אותו יותר, אם חלקתם אותו אם אדם מיוחד, אדם יקר, זכרו הזמן אינו ממתין לשום אדם.
האתמול הוא ההיסטוריה , המחר אינו ידוע……..

גוף ונפש – שירלי שיף מאמנת רב תחומית – העצמה אישית, אורח חיים בריא, התמחות הפרעות קשב וריכוז מתבגרים ומבוגרים.
050-6367243

תגובות