מטרדי ריח קשים במזרח כפר סבא בסמוך למפעל טבע

 
תושבי הדרים המתגוררים במזרח כפר סבא בסמוך למפעל טבע, מתלוננים על ריחות חזקים בשעות הערב "אחרי 19:00, מתחיל ריח חזק גופריתי, שמסתיים לקראת 6 בבוקר", אומרת ט. תושבת האזור "ברדיוס קצת יותר רחוק מהמפעל לא מרגישים את זה. וגם בעלי דירות פחות מרגישים בריח, כי בקיץ ובחורף כשנכנסים הביתה, סוגרים חלונות ומדליקים מזגן. אבל אנחנו שבקרבת המפעל, ויושבים בגינה או ישנים עם חלונות פתוחים חווים זאת ערב ערב. אני חוששת שזה זיהום אוויר רציני ומשפיע על כל השכונה גם כאלה שמרוחקים ולא ממש מריחים, אבל נושמים את אותו אוויר". 

מעיריית כפר סבא נמסר :"לא התקבלו כל תלונות בנושא מטרדי ריח ממפעל טבע. יש לציין במפעל קיימות מערכות משוכללות לטיפול בפוטנציאל זיהום אוויר וריח וכי המשרד להגנת הסביבה מבצע ביקורות שוטפות במפעל. עם זאת לנוכח הפנייה, פנינו ליחידה האזורית לאיכות הסביבה על מנת שתעקוב אחרי הנושא". 

מטבע נמסר: "טבע עומדת בכל דרישות החוק ובסטנדרטים בינלאומיים מחמירים בכל הנוגע לנושאי איכות סביבה – ובפרט באשר לאיכות האוויר בקרבת מפעליה. לאור פנייה שהגיעה מהמועצה בנוגע למטרד ריח, ערכה טבע בדיקות מקיפות, במספר מועדים שונים, במפעל טבע כפר-סבא ולא איתרה בו כל ממצא העלול להוות גורם למטרדי הריח מהם סבלו, לכאורה, תושבי האזור".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי במשרד לא התקבלו תלונות בנושא זה "בעקבות פניית הכתבת, יצאו צוותים בשבוע הקרוב לבדיקת השטח". 



תגובות