בדיקת בי.די.איי: שיעור עליית הארנונה בהוד השרון ורעננה מהגבוהים בישראל

 
הארנונה למגורים זינקה ב-11% בתוך 4 שנים – מעבר לשיעור עליית האינפלציה: 

גביית הארנונה למגורים בערים השונות בישראל עלתה מאז 2009 ועד 2013 בשיעור מצטבר של 11%, מעבר לשיעור עליית האינפלציה באותה התקופה שהסתכמה ב-8.5%, כך עולה מבדיקה שערכו כלכלני חברת המידע העסקי CofaceBdi על 31 ערים בישראל.

העיר שבה היה השיעור הגבוה ביותר של עליית הארנונה למגורים היא רמלה, שם עלתה הארנונה באופן מצטבר בכ-20% בתקופה שבין 2009-2013.(אם כי בעליית ארנונה לעסקים בולטת העיר רמלה בשיעור העלייה הנמוך ביותך מבין הערים בארץ) העלייה הנמוכה ביותר היתה בראשון לציון, שם השתנו תעריפי הארנונה בשיעור מצטבר של 2.4% בלבד, הרבה מתחת לשיעור עליית האינפלציה באותה התקופה.

שיעור הארנונה לעסקים בערים (לא כולל תעשייה) השונות עלה בממוצע בשיעור של 12%, גם היא מעבר לעליית האינפלציה. מהבדיקה עולה כי שיעור העלייה הגדול ביותר של ארנונה לעסקים היה בעיר חיפה, ובין התקופות 2009 עד 2013 הוא הסתכם בזינוק חד של כ- 43%. העיר שבה היה השיפור הגדול ביותר מבחינת העסקים בעיר היא רמלה, כאשר בתקופה זו ירדה הארנונה לעסקים בשיעור של כ- 10%. ערים נוספות שבלטו בעלייה חדה בארנונה לעסקים – תל אביב עם עלייה של 29%, הוד השרון עם עלייה של כ-25% וגבעתיים עם עלייה של כ- 24% הערים שבלטו בשיעור עלייה נמוך יחסית – נצרת עילית עם ירידה של פחות מאחוז אחד, רחובות עם עלייה של כ- 3% בלבד ורמת גן עם עלייה של כ- 5% בלבד.

לדברי תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת CofaceBdi, "חשוב לציין כי בקרב הערים השונות שנבדקו במחקר, שיעור העלייה הגבוה או הנמוך ביותר, איננו אומר בהכרח כי באותה העיר תשלום הארנונה הוא הגבוה או הנמוך ביותר. ידוע כי הערים מעדיפות כי בשטחן יהיה תמהיל גדול יותר של עסקים ומסחר על פני מגורים, שכן אלו מכניסים הרבה יותר כסף לקופתן, ומצריכים פחות שירות לתושב. עם זאת אנחנו רואים שבשיעור העלייה בארנונה כולם בסירה אחת – גם העסקים וגם תושבי העיר, נאלצים בסופו של דבר לשלם יותר ארנונה בממוצע, מעבר לשיעור עליית מדד המחירים לצרכן".


תגובות