כפר סבא: משבר הסייעות הגדול שטרם נראה כמוהו במערכת החינוך

 
גל תלונות הורים מציף בימים האחרונים את מערכת החינוך בעיריית כפר סבא זאת על רקע חוסר יכולת העירייה לגייס סייעות תחת הכשרה לגני הילדים.

לנוכח המצוקה הגדולה ועל אף שמנהל אגף החינוך וסגניתו עשו ככל יכולתם לעורר מודעות בקרב הציבור לגיוס סייעות כולל פרסום בשלטי חוצות ענקיים ברחבי העיר, נתקלו גננות הגנים העירוניים בבעיה קשה בבקרים האחרונים כאשר בגן התייצבו נערות המתקרבות לגיל 18 כסייעות שאמורות להיות אחראיות על עשרות זאטוטים. 

אחת האימהות הרבות שהתלוננו מגני ילדים רבים סיפרה כי ההורים הגיעו ביום רביעי לגן ונחרדו לראות נערה חסרת אונים מנסה להשתלט על הנעשה "פשוט עשיתי אחורה פנה עם הילד וכך עוד הורים רבים", אמרה האם "זו קטסטרופה. איך אפשר לשלוח ילדות כסייעות? איזה הכשרה הן עברו? ההורים זועמים וזו לא פעם ראשונה הרי שבעירייה הבטיחו לפתור את הבעיה. אז מבטיחים ושוב פעם זה חוזר על עצמו. לא ברור למה רק בכפר סבא לא מצליחים למצוא סייעות כמו בשאר גני הילדים בארץ". 

הורה אחר שאמר כי יכתוב לשר החינוך על הנעשה בעיר בדרישה להתערבות אמר "זה כבר עובר כל גבול. איני מבין מדוע ועד ההורים העירוני לא משבית את מערכת החינוך פה עד שנקבל חינוך כמו שצריך. לא ראינו אדישות כזו בשום מקום ואנחנו מתחילים להצטער שעברנו לגור בכפר סבא בשכונה הירוקה".

מהעירייה נמסר בתגובה:"אגף החינוך בעיריית כפר סבא עמל לילות כימים על מנת להיענות לכל בקשות ההורים. לגבי שיבוץ סייעות בחודש יולי, מדובר במערך גדול של כ- 500 סייעות וגננות שמפעילות את גני היול"א ברחבי העיר, וברור שלעיתים ישנן תקלות נקודתיות, המטופלות באופן מיידי. בנוסף, על מנת לשפר את השירות גויסו עוד אנשי צוות המשמשים ככוח עזר נוסף המסייע לסייעת ולגננת בתקופת הקייטנה. אנו פועלים ונמשיך לפעול למען רווחת ילדינו ולמען שיפור מתמיד של השירות". 


תגובות

תגובות