הורים בבית הספר בן גוריון בכפר סבא:”מנהלת בית הספר סירבה לאפשר לבננו להצטרף לטיול בלוויית הורים שהתנדבו והשפילה אותנו מול כל ההורים”

 
הורים לתלמיד שסיים לימודיו בבית הספר היסודי בן גוריון בכפר סבא הוציאו מכתב מעורך דין למנהלת בית הספר, בדרישה להתנצלות פומבית על ההשפלה שעבר בנם והם מול עשרות הורים ביום חמישי שעבר עת התעקשה המנהלת על ליווי של אחד ההורים לטיול לצפון המהווה מסיבת סיום בית ספר יסודי.

רקע: למסיבת הסיום בעתלית יצאו כל תלמידי השכבה עם צוות המורים. לתלמיד המדובר היו בעיות קשב וריכוז מטופלות ע"י ההורים, אך מדובר בילד אהוד, סקרן ותעודת הסיום שלו עם ממוצע ציונים 80 מעידה כי עשה השתדלות מכובדת מאז תחילת השנה. 

מנהלת בית הספר הודיעה להורים של התלמיד כי אחד מהם חייב להיות מלווה לילד בטיול. עקב ארוע משפחתי, לא יכלו ההורים המדוברים להצטרף והורים רבים אחרים המכירים את המשפחה, התנדבו ללא כל קושי לשמש כהורה אחראי לתלמיד. 

מדובר בהורים פעילים ומתנדבים בקהילה, מוערכים בבית הספר ובכלל עם קשת רחבה של חברים, לכן לא נתקלו כלל בקושי למצוא להם מחליף. 

ברם, מנהלת בית הספר התבצרה בעמדתה: ‘רק ההורים ילוו אותו ולא, לא ייצא לטיול’. מכאן, החל הסיפור להדרדר. 

הורים רבים שהיו מעורבים בפרשה פנו בעצמם וביקשו לאשרר אותם כמלווים, אך המנהלת כאמור סירבה.
הילד עצמו, ישב לכל אורך הטקס הקודם לנסיעה, מדוכדכך מאוד מהמצב. 

בשלב כלשהו, גם משטרה הוזמנה למקום, אם כי לא ברור להורים שצפו במתרחש עמם שוחחנו, שהיו עדים לכל התקרית המביכה, על מה ולמה הוזעקה משטרה משום שלעדותם, כל איום לא נשמע מצד ההורים המדוברים.

להיפך, שאר ההורים ניסו להתערב ולדבר על לבה של המנהלת ולשכנע אותה, כולל ראש העירייה שהגיע לטקס הסיום ומנהל אגף החינוך, דב רקוביץ ששוחח עמה בצד. אך דבר לא עזר. 

בשלב כלשהו, כאשר כל ההורים עומדים ומחכים, הילד והוריו מובכים מאוד מהמצב החלה המנהלת צועקת על האב שחזר וביקש ממנה להנמיך את הטון. אחת האימהות סיפרה כי לאף אחד מההורים לא היה נוח מהתרחיש הדרמטי שהתחולל למול עיניהם "המנהלת פשוט התבצרה בעמדתה בלי שום סיבה הגיונית כאשר אנחנו ועוד הורים אחרים הסכמנו בשמחה להיות אחראיים לילד בטיול". 

שום דבר לא עזר, המנהלת התבצרה בעמדתה ולבסוף אביו, הצטרף אליו לטיול השכבתי. 

אמו של הילד מספרת "בטקס השכבתי הבן לא השתתף מרצונו אלא ישב בצד ובכה ובאופן תמוה לא פנתה אליו המנהלת או סגניתה. בהמשך הערב הגיע ראש העיר מר יהודה בן חמו לברך, בלכתו עצר לידי וברך אותנו באופן אישי על הסיום בבית הספר ובהחלטה של רגע שיתפתי אותו על כך שההנהלה לא מאפשרת לבני לעלות לאוטובוס.
נעשו ניסיונות מטעמו לדבר עם המנהלת אך הן עמדו איתנה בדעתן לא לאפשר לבני לעלות לאוטובוס, בכל הזמן הזה גילינו איפוק רב למרות שחשנו סערת רגשות, זלזול ופגיעה קשה ולעניות דעתנו הענשה של ילד לא לסיים עם חבריו זה אלים ופוגעני יותר מכל מעשיו של בני כל השנים. הטקס הסתיים ואז החלה התלהמות, דרמה וצעקות של המנהלת שהניחו שאנו מהווים עבורם איום ובצעד קיצוני הזמינו ניידת לבית הספר ואף עברו על הקוד האתי וצנעת הפרט בכך ששיתפו הורים על התנהגותו של בני ועל החלטתן לא להעלותו לאוטובוס.
חשוב לציין שהכל נעשה למול כל ילדי השכבה, הוריהם וכלל צוות המורות לאחר שירת התקווה והפרחת בלוני משאלה. כל הנוכחים בבית הספר היו המומים, מזועזעים ונזעמים על ההחלטה להזמין משטרה וזאת מול עיני הילדים ועל הנוקשות ביום מרגש זה , הורים רבים אף הציעו עצמם ללוות את בני- אך נענו בסירוב מוחלט". 

עוד מציינת האם שאף פנתה בתלונה למפקחת בית הספר בנושא כי "מחנך ומי שעוסק בחינוך אמור להסתכל לילד בעיניים ולאמר לו באמונה שלמה שמאמינים בו ושהוא יגיע רחוק אם יאמין בעצמו ויאסוף את ארגז הכלים שקיבל בדרך – לצערי הבן שלי לא חווה את זה ושום דמות מההנהלה לא תהווה עבורו מודל לחיקוי ודמות של מנהיג- עצוב!
אנחנו לא מוכנים לעבור על כך לסדר היום, הורים רבים צפו בנעשה, ראו את תגובתנו המתונה של בעלי ושלי למול תגובת ההנהלה ומוכנים לשמש כעדים להתרחשות האיומה שעברנו.
בני מתבייש לצאת מהבית, מבקש לעבור דירה לעיר אחרת ואף לא מעוניין לעלות לחטיבה עם החברים שראו את הנעשה, שלב שציפה לו רבות בימים האחרונים, בבית ספר מעבירים שיעורים- אבל לא לשיעור כזה ציפינו". 

ממחוז מרכז במשרד החינוך נמסר "הנושא נמצא בבדיקה והועבר לעיון הלשכה המשפטית של המחוז". 

לחדשות נוספות בפורטל חדשות השרון פוסט לחצו כאן 




תגובות