כפר סבא: חילוקי דעות קשים בין מנהלת בית הספר היסודי גורדון לוועד ההורים

 
חילוקי דעות קשים בין ועד ההורים בבית הספר היסודי גורדון בכפר סבא למנהלת בית הספר. יצויין כי בשנים האחרונות הייתה חלופת מנהלים גבוהה בבית הספר המדובר. 

הוועד טוען לבעיות בתפקוד ההנהלה ופנה לגורמים האחראיים. השבוע פנו הורים לפורטל חדשות השרון פוסט בפניה אישית בבקשה להתערבות דחופה לסיקור בעיקר לטובת מאות התלמידים הלומדים בבית הספר. 

יצויין כי הבעיות בין ההנהלה לוועד נמשכות כבר שנה אולם החריפו לאחרונה. 

סיגל קוצ’מן, יו"ר ועד ההורים בבית הספר "מטבע הדברים בציבור רחב יש מגוון של דעות, חלקן לחיוב אחרות לשלילה. כך גם בקרב הורי בית ספר גורדון. היות ואנחנו מדברים לגופו של אדם לא ארחיב בדברים, רק אומר שיש קשיים ואנו עושים כמיטב יכולתנו למצוא פתרונות עם הגורמים הרלוונטיים". 

ממחוז מרכז במשרד החינוך נמסר, כי "מפקחת ביה"ס מלווה את בית הספר ובכלל זה את תפקודה של המנהלת, לרבות פגישות עם הנהגת ההורים ועושה את הנדרש בכדי ליצור שיתופי פעולה מיטביים בין בית הספר להורים". 

אפרת יהל- פינגר, אחת האימהות וחברה בוועד ביקשה להגיב ולצדד דווקא בהנהלה, בדעה שונה משאר חבריה לוועד :"חשוב לי לציין הדברים בריש גלי, וגם אני חברה בהנהגת ההורים המוסדית בגורדון. לי ולבן זוגי שני ילדים הלומדים בביה"ס.  עולה כאילו כל חברי הועד תומכים בדבריה, ברצוני לומר שלא כך הוא ולהציג דעה קצת שונה על המתרחש בגורדון. ממה שאני חווה דרך ילדיי, גורדון הוא בי"ס שנעים ללכת אליו, יש לתלמידים המון מסגרות לביטוי אישי והתנסות (קשר רב- דורי, מקהלה, design for change, ועדות, טקסים ועוד). לפחות בכיתות של ילדיי, ב’ + ה’, יש עפ"ר אווירה טובה, מוגנת, קונפליקטים נפתרים בצורה ראויה ובעיות משמעת מטופלות היטב. כמו כן, הרבה בעזרת הנהגת ההורים, ביה"ס הוא מקום מעשיר מאוד תרבותית ואני שומעת על הרבה חוויות והתנסויות שעברו שם, מעבר לתכנית הלימוד הרגילה. אני לא חושבת שתפקיד ההורים לעסוק בהערכת וביקורת המנהלת בכל יום מימי הלימודים. מנהלת ביה"ס הנוכחית, ממה שאני רואה, עושה את מלאכתה נאמנה ומנהלת את ביה"ס בצורה ראויה. כאן חשוב לי לציין וציינתי גם בפני הנהגת ההורים, כי בעבודתי אני מנחה מקצועית בביה"ס רבים ועובדת אישית מול 15 מנהלים. אני לא באה לדרג או לחלק ציונים, קטונתי מקטון, אבל מנהלת גורדון עושה עבודה ראויה בהחלט.
בצר לי, אני רואה הרבה הורים בביה"ס, המבכים את לכתה של המנהלת המיתולוגית של בי"ס בעבר ועושים רבות כדי למצוא מנהל/ת מהסוג שלה תוך שהם חושבים שכל מנהל הוא בר החלפה אם הם רק ירצו מספיק. ממה שהתרשמתי בפגישותיי האחרונות עם הגב’ יפה עזרא, מנהלת ביה"ס לשעבר וראש אגף חינוך בעיריית הוד השרון, שגם מולה אני עובדת, אין בכוונתה לחזור לגורדון. ואני חושבת שהגיעה השעה שגם ההורים יפנימו זאת ויתנו למנהלת הנוכחית להשקיע את כוחותיה בניהול ביה"ס ולא בהתמודדות בלתי פוסקת עם הרעשים שמייצרים ההורים. בשנה הבאה עולים גם שני הקטנים שלנו לכיתה א’, יהיו לנו ארבעה ילדים בגורדון (!!), אני שמחה על כך וסומכת על בית הספר שיטפל גם בהם היטב. אני מקווה ומאמינה שגם אנחנו ההורים והנהגת ההורים בפרט, נשכיל להעביר מסר שאם נתן לצוות ביה"ס רוח גבית, גורדון יהיה מקום נפלא לצמוח בו ולהצמיח ילדים, הורים וצוות מרוצים ומאושרים". 


תגובות