חילופי נשיאים בליונס כפר סבא: עו”ד עזרא קרני הנשיא היוצא העביר המקבת לנאוה אדלשטיין הנשיאה הנכנסת

 
טקס חילופי הנשיאים התקיים במרכז גלר בשבוע שעבר במעמד ראש העירייה הנוכחי והקודם, גב’ טובה גלר- אזרחית כבוד של כפר סבא ואם המתנדבים בעיר, יו"ר מועצת ארגוני המתנדבים בעיר, מר ירון גולדמן וחברי מועדון ליונס כפר סבא. נציב ליונס ישראל אמנון אלתר ורעייתו עדנה.

"תודה לעזרא קרני ולהנהלה היוצאת על פעילותם המבורכת הרחבה והחדשנית בשנה שעברה. היום אנו מקבלים למועדון, לחברות מלאה, שני זוגות חברים שתי אחיות ובני זוגם ,שאחרי יותר משנה של מעמדות, בה אנו הכרנו אותם והם הכירו אותנו, הביעו את רצונם להצטרף אלינו כחברים מן השורה, שווי זכויות וחובות. מליאת המועדון דנה והחליטה לקבלם כחברים פה אחד. אני מזמין את רונית וזאב מור ומגי ואלון גוטמן. לעלות לבמה עם הספונסרים שלהם דורית ורובי קינן שהמליצו עליהם. החברים החדשים יחתמו על קלף התחייבות". 

"כיום מונה המועדון 69 חברים מועדון גדול ומשפיע המשלב ותיקים וצעירים כך שהשפעתו בעיר תורגש עוד שנים רבות. באירגון הליונס גם מקום למתנדבים צעירים, לבטא את עצמם, להתגבש, לסמן מטרות ויעדים. יש להם תקציב משלהם והם פועלים בעזרה לקהילה.
וכן, גם להם ,נשיא או נשיאה משלהם .כל זה נעשה במסגרת מועדון הליאו שהוא מועדון נוער הליונס ,שבו חברים בני נוער עד גיוסם לצבא .
אני רוצה להזמין לבמה את הנשיאה היוצאת של מועדון הליאו, בר אקשטיין שמסיימת כיתה י"ב. נכדתם של חיה ומשה זהבי חברי מועדון ליונס דור שלישי להתנדבות במשפחת זהבי הישג שראוי להערכה רבה ולמחיאות כפיים.

"הלאו מונים השנה 23 מתנדבים ומתנדבות מחטיבות הביניים והתיכוניים וכל תלמיד עשה בממוצע לפחות פעילות שבועית אחת.

הנשיאה הנכנסת היא חן אבן חן חיננית בפני עצמה תלמידת פנימיית שטיינברג". 

נאווה אדלשטיין, גמלאית של צה"ל וחברה בארגון צוות כפר סבא. שרתה בצה"ל במגוון תפקידים וחילות כנגדית – בחיל הים , חיל אויר מודיעין, ובשלישות ראשית כעוזרת רמ"ד תשמ"ש.

אחרי שחרורה מצה"ל עבדה כסוכנת נסיעות מטעם משרד התיירות ומלווה קבוצות לחו"ל.
שהתה כשנתיים וחצי בפאריז . עם חזרתה לישראל עברה לעבוד ב- YES למשך 9 שנים בתחומי השיווק, מכירות, ושימור לקוחות.
כיום עובדת באנגלו סקסון בניהול וייעוץ נדל"ן.

הגיעה לכפר סבא לתקופה זמנית לפני 31 שנים והחליטה לשמחתנו שזה ביתה הקבוע.
אמא ל 4 – ילדים שחר, ארז, ענבל ודניאל ונשואה ליוסי חבר המועדון.

נאווה חברה במועדון מזה 22 שנים וביצעה תפקידים רבים במועדון, הייתה הספונסר והממליצה של הנשיא היוצא וכיום מחליפה אותו. הספונסר שלה ומי שהביא אותה למועדון הינם חנה ואבי גלאי .

זר פרחים, כאות תודה הוענק לאישה הראשונה של השנה היוצאת – כרמלה קרני , שמפנה את מקומה ליוסי אדלשטיין האיש הראשון במועדון. 

עזרא קרני אמר בנאומו "כנשיא המועדון היה לי הכבוד להיות שותף לחלומם של רבים לעשות את העולם למקום טוב יותר, לעשות כל שניתן לשיפור איכות חייהם של אלו שגורלם לא שפר עליהם.

"ראיתי בתפקידי כנבחר להוביל את המועדון להגשמת החזון ע"י פיתוח אפיקי התנדבות חדשים, חברתיים וארגוניים, ולשם כך השתדלתי להיות מעורב בכל ישיבות הוועדות השונות.
"יחד בעזרה , יחד ברעות" , הייתה סיסמתי השנה במטרה לפעול יחד, בחברות טובה, הבנה ושיתוף ובתחושת שליחות- לסייע לקהילה הנזקקת ולחלשים בעירנו. הצבתי לעצמי מטרה –לפתח , 5 יעדים חדשים בנוסף
לפרויקטים המסורתיים של המועדון:

תמיכה מוגברת בחינוך ונוער
פרויקטים חדשים
עידוד ההתנדבות
הרחבת השורות
חיזוק והידוק הקשר עם גורמי חוץ בקהילה.

1 .חינוך ונוער
נושא זה בא לידי ביטוי , בהקמת וועדה חדשה ל"חינוך משלים" בנוסף לוועדת ליאו וחילופי נוער .

וועדת חינוך משלים
שמה לה למטרה :

א. ליצור מערכת קשרים המאפשרת עבודה שוטפת ומסודרת עם חטיבות הביניים שרת,שזר,אלון,בר לב ובבתי הספר התיכוניים אורט שפירא ובאורט ע"ש יצחק שמיר.
ב. איתור סטודנטים ממגמת הוראה במכללת "בית ברל" ומטפלים באמנות ממכללת אמושין לתמיכה בתלמידים מתקשים בלימודים.
ג. הוועדה שוקדת על תמיכה וקידום שיקום החווה הטיפולית ,בפנימית עלומים, העוסקת במתן טיפולים לילדי הפנימייה באמצעות בעלי חיים.
ד. הוועדה יצרה קשר עם פרויקט "מיל"ה –משטרת ישראל למען הנוער" , להעשרה חינוכית של בני נוער בסיכון ופועלת במתן ייעוץ,הכוונה ומתן המלצות לפעילויות רלוונטיות לבני נוער.על כך קיבלנו מגן תודה ממפכ"ל המשטרה.
ה. השנה, בוצעו 12 אבחונים לתלמידים המטופלים על ידי אגף הרווחה.

כמו כן מומנו 6 מלגות לפולין לתלמידי אורט שפירא ותיכון אורט "שמיר". נרכשו 8 תרגומונים וניתנו שירותי הארחה קלה מידי יום חמישי ל-25 תלמידים מאורט ע"ש שמיר. בראש הוועדה עמדה חברתנו נאווה אדלשטיין (הנשיאה הנכנסת).
וועדת הליאו וחילופי נוער- מועדון הליאו פועל ברציפות זו השנה החמישית . מועדון הליאו מונה כיום 23 נערים ונערות מכיתות ט-יב כאשר חלקם מתנדב מיום ההקמה וחלקם הצטרף במסגרת ימי החשיפה שנערכו בתיכונים ובחטיבות.
מועדון הליאו עמד השנה בכל היעדים והפרויקטים:
.א. אימוץ מועדונית הרדוף-סיוע לילדי המועדונית 4 פעמים בשבוע.
ב.עריכת ימי הולדת לילדי החודש ומסיבות משותפות עם ההורים .
ג. תרומת 4 מחשבים וציוד עזר ולימוד.
ד. סיוע לעמותת מלוא הטנא בחלוקת הסלים ולעמותת לתת באיסוף מזון בחגים,
ה. פרויקט חבר מלווה לנערים כבדי ראייה ,השתתפות בפרויקט מדוושים בפארק בסיוע לבעלי נכויות.
כמו כן, לקחו חלק בפעילויות המועדון כגון:מסיבת בני מצווה,סדר פסח שני עם שורדי שואה, השתתפות בפוסטר השלום והשתתפות בפרויקט תיעוד והנצחה של סיפורי שורדי שואה בשיתוף עמותת אלומה.
וועדת הליאו וחילופי נוער איתרה 5 בני נוער מכפר סבא שנמצאו ראויים לצאת לחו"ל במסגרת חילופי הנוער של ליונס ישראל. בראש הוועדה עמד חברנו משה זהבי, ראוי לציין כי ארבעה מנכדיו הם חברי ליאו.

2 . פרויקטים חדשים
פרויקט "עין עצלה", פרויקט הדגל של השנה , הינו מיזם משותף לנו ולעיריית כפר סבא . פרויקט זה עלה כרעיון בתקופת כהונתו של אלי קידר ,ואף נעשה פיילוט, במסגרתו נבדקו 2 גנים.
הפרויקט יצא לדרך בתחילת שנת הלימודים הנוכחית.
במסגרת פרויקט חשוב זה, שהופעל ע"י וועדת בריאות הציבור,ביעילות ובנחישות רבה, נבדקו כ-2250 ילדים בגילאי גן חובה ב-74 גנים , באמצעות ציוד חדיש שנרכש לצורך הפרויקט, לשם אבחנה של ילדים ליקויי ראיה. בבדיקות נמצאו כ-10% מהילדים לוקים בעין עצלה ,הילדים הופנו לרופא עיניים מוסמך להמשך טיפול.
בהזדמנות זו, ברצוני להודות שוב להנהלת העירייה על ההכרה בנחיצות הפרויקט,על התמיכה ברכישת הציוד הנדרש ועל שיתוף הפעולה של עובדי מחלקת גני הילדים.

כמו כן וועדת בריאות הציבור פעלה להטמעת והרחבת היקף הסיוע למחלקה הגריאטרית שיקומית של בית החולים מאיר, שהחל בשנת הפעילות הקודמת. הסיוע כלל פעילויות חברתיות תרבותיות מהנות לקידום שלבי השיקום ולהחשת הבראתם של המטופלים.
ועוד במסגרת הפעילות במחלקה מתוכננת הקמת הגינה הטיפולית ושדרוג הדירה לדוגמא המשמשת כאמצעי עזר וסימולציה לפעילות שיקום לקראת חזרה של המטופל לביתו. פרוייקטים אלו נעשו בנוסף לפעילויות שוטפות אחרות. בראש הוועדה עמד חברנו חומי יעקבי.
וועדת רווחה יזמה השנה פרויקט חדש – אימוץ בית ספר גוונים. בית ספר גוונים מחנך כ-40 ילדים בעלי צרכים מיוחדים. הוועדה , בנוסף לפעילויות השוטפות ובראשן הפקת מסיבת בר-מצווה ,סייעה לבית הספר במימון חוג לאילוף כלבים,רכישת מקרר,חגיגת טו בשבט,רכישת צ’ופרים לילדים ועוד. בראשות הוועדה עמדה חברתנו פגית דרור.
פרויקט ייחודי נוסף ,הפועל זו השנה השנייה, הוא עריכת טכס סדר פסח שני לשורדי השואה בשיתוף מועצת הנוער,עמותת אלומה ובני הנוער ממועדון הליאו. הפעילות אורגנה ע"י חברנו אלי קידר.
וועדת אירועים וגיוס משאבים קידמה מהלך חדשני לגיוס כספים , באמצעות ארגון כנס כלכלי-חברתי , שמטרתו גיוס שותפים לעשייה מקרב בעלי עסקים,חברות ויחידים בעיר ומחוצה לה, לאיתור מקורות כספיים נוספים, להרחבת הפעילות והסיוע ליותר נזקקים.
הכנס בו השתתפו עשרות בעלי עסקים הניב שותפות יפה ביותר למימון נושאים שבטיפול המועדון. וזאת בנוסף לאירוע השנתי שגרף הצלחה רבה.
בראש הוועדה עמד חברנו אריה אברהם.

3 . עידוד ההתנדבות

השנה פעלנו לטיפוח, עידוד והגברת המודעות של בני הנוער להתנדבות בקהילה ולעזרה לזולת, זאת במסגרת וועדת ההוקרה למתנדבים, באמצעות הענקת מלגות לנוער מתנדב בקהילה ,לנוער מצטיין ולסטודנטים .

ראוי לציין, כי טכס ההוקרה למתנדבים היה השנה בסימן של שיתוף פעולה עם עמותות הפועלות למען אוכלוסיות בעלי צרכים מיוחדים כמו:הבית של רונית,אמן בעירו, ספיישל אולימפיקס, בי"ס גוונים שלקחו חלק בתכנית האמנותית, בכיבוד ובקישוט. בראש הוועדה עמד חברנו רובי קינן.

4 . הרחבת השורות- לצורך חיזוק השורות ויצירת דור המשך של מתנדבים במועדון, פעלנו ב-3 מישורים:
האחד, הגדלת מספר חברי המועדון. היום אנו מקבלים כחברים מן המניין 2 זוגות , שיעמידו את מספר החברים במועדון על-69 חברים.
המישור השני, הוא מועדון הליאו – מועדון הצעירים עד גיל 18- , אשר הרחיב שורותיו השנה ל-23 מתנדבים. בראש מועדון הליאו עומדת הנשיאה בר אקשטיין. בר מסיימת היום את כהונתה ועומדת לפני גיוסה לצה"ל ואנו מאחלים לה הצלחה בדרכה החדשה. נקדם בברכה את הנשיאה הנכנסת חן אבן חן ונאחל לה פעילות פוריה.
המישור השלישי הוא הקמת מועדון ליונס צעירי כפר סבא בגילאים 25-45 שהחלו להתארגן בחודש אוגוסט 2014 . פעילות התנדבותית חדשנית זו נזקפת לזכותו של יניב נוחם, בנם של חברנו שרה וישראל נוחם. הצעירים פועלים במלוא המרץ במישורים חדשים ומשתלבים גם בפעילויותינו.

5 . היעד האחרון לשנה זו היה חיזוק והידוק בקשר עם גורמים בקהילה
השנה יצרנו קשר הדוק ושיתוף פעולה עם גופים התנדבותיים הפועלים בעיר לליווי,קידום וטיפוח אוכלוסיית בעלי הצרכים המיוחדים על ידי רכישת ציוד חיוני ,מימון פעילויות מיוחדות של אוכלוסיה זו ושילובם בפעילויות ואירועי המועדון.
כמו כן, טיפחנו השנה קשרי גומלין עם מועדון רוטרי ומועדון שרון במטרה לפעול ביחד כשותפים ולא כמתחרים.
השתתפנו באופן פעיל במועצת ארגוני המתנדבים בכפר סבא . בין היתר אנו פועלים
לסייע לקרן לסיוע נזקקים בשיווק ומכירת כרטיסים לערב ההתרמה שייערך ב-4/7/15.
בנוסף לנאמר, כל פעילויות המועדון המסורתיות נעשות ברציפות מידי שנה בשנה ומפורטות בידיעון ,בחוברת השנתית שחילקנו הערב, ובכתבות שהוצבו על כני הציור.
על כל אלה ועוד הוחלט השנה ע"י וועדה ציבורית בראשותה של מנכ"לית העיר גב’ אושרת גני –גונן להעניק את מגן ראש העיר למתנדבי ארגון הליונס , ואני מודה לוועדה שמצאה אותנו ראויים לכך.
אני רוצה להודות מקרב לב לכל אחד ואחד מכם חברי המועדון , על העזרה ושיתוף הפעולה, משום שבלעדיכם כל זה לא היה מתקיים .
אני מתנצל מראש בפני ההנהלה וחברי המועדון אם, נשמט ממני פרט כזה או אחר.
בתחום הפעילות הארגונית-ניהולית , הדגשנו את נושא כתיבת והטמעת נהלים לפעילות המועדון. תקנון העמותה הותאם, עודכן והוגש לאישור רשם העמותות בעזרתם של חברינו יוסי סדבון ורובי קינן.
בתחום הפעילות החברתית- השנה היתה לנו פעילות עניפה ומהנה שכללה יציאה להצגה ,טיולים , מסיבות חגים והרצאות שאורגנו על ידי וועדת רעות. בראש הועדה עמדה חברתנו חוה שרלין.
אני שמח להעביר את שרביט הניהול לנשיאה הבאה ,נאווה אדלשטיין .
אני מאחל להנהלה החדשה בראשותה של נאווה ולחברי המועדון המשך פעילות התנדבותית עניפה, ברוכה ומוצלחת.
חברים,ידידים ואורחים יקרים, כל שנותר לי בערב מרגש זה , הוא לומר תודה לכל החברים שעזרו לי בתפקיד הניהולי". 

תגובות