פרוייקט חשוב ביותר שמוביל מועדון רוטרי בכפר סבא: גישור לילדי בתי הספר היסודיים בכפר סבא

 
מועדון רוטרי כפר סבא מקיים במסגרת אפיק הקהילה שלו , את פרויקט "רוטרי למען הכשרת מגשרים צעירים בבתי ספר יסודיים בכפר סבא.

בבית הספר " ברנר" פועל הפרויקט זו השנה הרביעית לקיומו ובמימון מלא של מועדון רוטרי כפר סבא והשנה סיימו את ההכשרה כמגשרים 13 תלמידים מכיתות ד’ , ובהצלחה רבה.

בשנה הראשונה להפעלתו בבית הספר "בר אילן, סיימו את קורס הגישור, הממומן ע"י מועדון רוטרי כפר סבא בשיתוף העירייה , 23 תלמידי כיתות ד’-ה’ ,

פרויקט חדשני זה נועד לשפר את חיי הקהילה בעיר כפר סבא בתחום מניעת האלימות והחינוך והקניית ערכי הסובלנות כבר מהגיל הרך.
רוב הילדים, כמו גם המבוגרים, אינם יודעים להתמודד עם קונפליקטים וחולשה, המובילים לאלימות ולתופעות שליליות נוספות, כגון מתח נפשי ופגיעה בהערכה עצמית”.

ישנן דוגמאות למכביר ממקרים המגיעים לגישור האופייניים לכלל התלמידים בבתי הספר. בין השאר נובעים הסכסוכים, מריב על זמני משחק במגרש הספורט, ריב על מחשב ועוד.

כיום עם התגברות התופעות של מקרים של הפצת שמועות פוגעות המופצים על ידי התלמידים נגד חבריהם, יש חשיבות מיוחדת לתהליך הגישור

תהליך הגישור מהווה כלי חשוב בידי בני הנוער, כלי אשר יוסיף באופן ישיר לתחושת הביטחון האישי של התלמידים בבית הספר .
במקביל יהפוך במהלך ההכשרה לדרך חיים אשר יסייע להם במניעת קונפליקטים ואלימות .

ניסיון להביא את עולם הגישור אל תוך מערכת החינוך בכל הנוגע לפתרון סכסוכים בא כדי לייצר אופציה שונה/אחרת בטיפול בנושא זה תוך גיוס כלל המשאבים (סגל, תלמידים, מגשר) להצלחת התהליך וליישומו בפועל.

כי פרויקט הגישור, פרי חזונם של חברי מועדון רוטרי כפר סבא ובהובלתו של רן פרידור נקבע ע"י רוטרי ישראל כפרויקט ארצי ומספר מועדונים ברחבי הארץ כבר פועלים לפיו

בתמונה: תעודת סיום הקורס שיקבלו המסיימים בסוף השנה בבית הספר "בר אילן".

– נערך ע"י גבי מזור – מועדון רוטרי כפר סבא – 

תגובות