“סבלתי מבעיה רפואית שלא נמצא לה מרפא. המצב החמיר מאוד ומצאתי עצמי בטיפול הומאופתי, תוך כמה שבועות נפתר העניין ונעלם”

 
נטע פיטקבוסקי הומיאופתית קלאסית, רוקחת הומיאפתית בהכשרתה, עוסקת מזה 12 שנה במקצוע, אימא לאילת ולנדב.

בראיון מיוחד וגלוי לב, מספרת נטע פיטקובסקי, לפורטל השרון פוסט, מה הוביל אותה לבחור בהומיאופתיה. על הטיפולים שהיא מעניקה למטופליה ועל ההמלצה שלה "אני ממליצה לכל אחד להיעזר בהומיאופתיה ולהעניק לעצמו טיפול שהוא מכייל לחיים, לא רק במצבים אקוטיים פיזיים אלא גם במצבים של משברים רגשיים". "הומיאופתיה צריכה להיות משהו נגיש ונמצא בכל בית בישראל ובעיקר בבתים שיש בהם ילדים ובכלל היא בעיני רפואת העתיד".

מה זאת אומרת "רפואת העתיד"?

בעבר, בכל כפר, היה רופא שהיה מכיר כל מטופל אישית לפני ולפנים. אותו, את בני משפחתו , את העבר שלו, את הרגישות שלו. היום ברפואה המערבית לכל אחד יש 5 דקות לספר בקצרה ובראשי פרקים ממה הוא סובל, הכל מסונף על פי מחלקות והקשר האישי נפגם. הומיאופתיה דומה יותר לרפואת הכפר בה המטופל מקבל מההומאופת שלו יחס אישי. ישנו זמן בלתי מוגבל לספר ולהסביר את סיבת ההגעה לטיפול ולקבל הדרכה צמודה, כוללת ואיכפתית.

איך הגעת לבחור בהומיאופתיה?

למעשה, הומיאופתיה לא הייתה הבחירה הראשונה שלי, רציתי להיות שגרירה של משרד החוץ. הלכתי ללמוד תואר ראשון שיקדם אותי לעבר מטרה זו ובסיום הלימודים השתלבתי במשרד ממשלתי.

במקביל, סבלתי מבעיה רפואית שלא נמצא לה מרפא. הרופאים אמרו לי שאצטרך לחיות איתה תמיד. המצב החמיר מאוד וכך מצאתי את עצמי בטיפול הומיאופתי, תוך כמה שבועות נפתר העניין ונעלם.
תוך פחות משנה נרשמתי ללימודי הומיאופתיה.

איך התחלת?

האמת היא שיש לי וידוי קטן, התחלתי כבר תוך כדי הלימודים… עבדתי בבית מרקחת הומיאופתי מהוותיקים והמוערכים בארץ שם הייתי 6 שנים עם צוות שחלקו מורכב מהומיאופתיות. שם למדתי הומיאופתיה הלכה למעשה. לתדהמתי, היו מגיעים לבית המרקחת שנמצא במקום מרכזי אנשים במצבים שונים וקשים: נפגעים אחרי תאונות דרכים ברחובות הסמוכים, או שהרגישו רע באמצע הרחוב והתמוטטו. הם ביקשו מאתנו עזרה ברמה ראשונית. לפעמים תפקדנו ממש כמו מיון והשתדלנו לתת מענה הומיאופתי ראשוני לפני שנפנה להמשך טיפול.

תני לי דוגמה

למשל, אישה שהגיעה עם אימה אשר בדיוק קיבלה בשורה שאחיה נפטר ומשום מה הודיעו לה את זה טלפונית. האישה הייתה במצב של היסטריה – בכתה, צחקה ולא הצליחה להסדיר את נשימתה. מייד קיבלה ממני, ממש לתוך לתוך הפה רמדי להרגעה וכעבור רבע שעה הכל חלף. כמובן שהיינו מפנים אחר כך את האנשים הללו להמשך טיפול מסודר כל אחד ע"פ צרכיו.

מעבר להבנה האופטימית שיש תמיד דרך אחרת ושניתן למצוא פתרונות לכל מני מצבים שלא רשומים בספר, אני חושבת שכל אחד צריך לדאוג לחפש את התשובות שלו בעצמו ולא להסתפק בתשובות קונבנציונליות, לא ברפואה ולא בכל תחום אחר. והאמת היא שזה התחיל אצלי בלימודים אבל חלחל לכל תחום בחיים שלי ואני לרוב עושה דברים אחרת ומנסה להנחיל את הדרך הזו לאנשים הקרובים אליי ולמטופלים שלי.

מדברייך נשמע שהעשייה שלך בתחום המקצועי מאוד ממלאה אותך. מה בעצם את עושה?

אני הומיאופתית קלאסית מוסמכת וחברה באגודה הישראלית להומיאופתיה קלאסית. הטיפול ההומיאופתי אותו אני נותנת מתבצע באמצעות אבחון הומיאופתי והתאמת רמדי בהתאם לתלונה העיקרית של המטופל, לסימפטומים המלווים אותה ובכלל ל"טיפוס" שהוא – תכונותיו, רצונותיו, שאיפותיו, עיסוקו, הגנטיקה שלו, אורח החיים שלו.
לדוגמה: הגיעה אליי בחורה עם נגעי עור על ידיה ועל פניה שהפריעו לה לתפקוד היומיומי ופגמו באיכות החיים שלה. שאלתי אותה כל מה שניתן על מחלת העור שלה: מתי היא התחילה? מה התדירות של הגירודים? מה מקל עליה. מה גורם לה לגרד עוד יותר? על פי האינפורמציה שלה ובדיקות רפואיות עדכניות היא קיבלה רמדי הומיאופתית שליוותה אותה וסייעה לה להכחיד אותם ובאופן כללי, להביא אותה לרמה של בריאות גבוהה יותר, חיוניות ומרץ. במקרה שלה היה משהו שהיא נמנעה מלעשות, דבר אליו שאפה, אך חששה להגיע. ברגע שהרמדי חיזקה אותה והיא קיבלה החלטה, הדבר יצא לאור והנגעים בעור נעלמו… תפקידם הסתיים.

כמו שאת מבינה המקור היה רגשי ובא לידי ביטוי בפיזי.
המכונה החכמה שלנו נותנת לנו אותות ואנחנו צריכים לתפוס את קצה החוט, ללכת פנימה ולראות מאיפה הכל מתחיל וברגע שנדע את הסיבה ונטפל בה בהכרח – התוצאה תשתנה.

מהי ה"רמדי" הזו?

רמדי היא שם כולל לתרופות ההומיאותיות, אלו תמציות שנקחות מצמחים או מינרלים לרוב אשר מכינים בבתי מרקחת הומיאופתים ומותאמות לכל אחד באופן אישי, כיום יש כ 3000 רמדיז.

למה אנשים מגיעים יותר ויותר להומיאופתיה?

אנשים מבינים שלרפואה האלטרנטיבית יש פתרונות לתחום האפור בו לרפואה המערבית אין מענה. אנשים קולטים שלהכניס עוד ועוד כימיה לגוף שלהם לא יגרום להם להיות בריאים יותר ופשוט, אנשים רואים שזה עובד ומביאים אחד את השני.

אני חייבת לציין שההומיאופתים אצלם למדתי, ההומיאופתית אצלה עשיתי סטאז’ וקולגות שעובדים איתי הם אנשים משכמם ומעלה. יש ביננו אחווה ואנו מסייעים אחד לשני ולקהילה. גם בצורה ממוסדת וגם בצורה פרטנית, למשל בטיפול בנפגעי הלם אחרי פיגועים ואחרי המבצע האחרון או אחרי השריפה בכרמל והכל בהתנדבות כמובן.

איזה סוגים של מצבים ובעיות את פוגשת?

אני מטפלת ברוב קבוצות הגיל. מגיעים אליי הורים לילדים עם דלקות אוזניים לפני ניתוחים, עם דלקות עיניים חוזרות ונשנות, ילדים עם בעיות קשב וריכוז במקרים בהם ההורים לא רוצים לתת ריטלין או נתנו והיו לכך תופעות לווי קשות. ילדים בעלי ביטחון עצמי נמוך, ילדים שסובלים מפחדים. מבוגרים בזמן משבר, דכדוך, חרדה ודכאונות. נשים המבקשות להיכנס להריון. בהומיאופתיה אין התמחות, למרות שיש הומיאופתים המעדיפים יותר לטפל רק בפעוטות או בנשים או במצבים מסוימים ואז הם ממש מומחים לזה.

אז, הומיאופתיה מטפלת למעשה רק במחלות כרוניות? כאלו הנמשכות זמן רב?

זו דעה רווחת, אך היא איננה נכונה. אפשר לטפל גם וגם. אני מטפלת בהומיאופתיה בקלות ובמהירות במצבים אקוטיים. העניין הוא במינונים, ככל שהמצב אקוטי יותר, לוקחים את הרמדי בצורה תכופה יותר. ברור שאם ילד מגיע אליי לקליניקה עם חום גבוה מאוד, ארצה לראות שיפור ניכר במיידי ובהתאם לכך תהיה הנטילה, אפילו כל מספר דקות בודדות!
ולכן אני גורסת שההומיאופתיה צריכה להיות בכל בית. כל הורה יכול ללמוד בקלות בפשטות איך לעזור ילדיו בכל מיני מצבים, אקוטיים, בלי כימיה בלי תרופות באופן אפקטיבי.

למשל?

במצבים של נפילות, מכות, עקיצות, חבורות, כוויות, תאונות ביתיות, שלשוליי קיץ ועוד היד נטויה, ילדים תמיד מפתיעים…
הומיאופתיה צריכה להיות בכל ארון תרופות!
אצלך היא בטח ארון התרופות!

כן, יש לי שני ילדים והם מעולם לא קיבלו אקמולי או כל תרופה אחרת. הם מטופלים אך ורק בהומיאופתיה וזה לא שהם לא היו חולים כמו כל הילדים.
אני כמובן מתבוננת בהם ולומדת אותם וזה עוזר לי אח"כ עם המטופלים הילדים שלי.

האם את מרגישה שאת מצליחה להוביל את מטופלייך לבריאות טובה יותר?

בהחלט. ברגע שאדם מקבל את הרמדי האישית שלו נעשית מעיין "פתיחה" הוא רואה את הדברים ביתר בהירות, מגיע להחלטות בצורה יותר מהירה יותר וכל זה גורם לו לעשות שינויים מפליגים בתקופה קצרה. אנשים מפתיעים אותי לטובה כל הזמן, הם מדהימים אותי ביכולות שלהם והרבה פעמים אני יושבת ומוצאת את עצמי נפעמת מהפתרונות הבריאים שהם מצאו למצבים לא פשוטים ועל כוח ההתמודדות המרשים שלהם.
כמובן שבסופו של דבר אני גם נתרמת מהם.
הומיאופתיה היא תחום רחב מאוד ויש כל כך הרבה דברים ללמוד. כל ספר שאני קוראת, כל טיפול שאני בעצמי עוברת, בסוף מחלחל לקליניקה ואני ממליצה ומשתפת מחיי הפרטיים, אני רוצה שגם הם יקראו, ישאלו שאלות ויהיו אחראיים על הבריאות שלהם.

לסיכום, מהו ה"אני מאמין שלך?"

אני מאמינה שכל מחלה, אפילו כזאת שהיא קשה ביותר היא לא עונש ולא גזירה אלא שיעור והזדמנות לתיקון ושיפור, צריך לחבק אותה ולצמוח ממנה ואז, רק אז, מתרחש ריפוי אמיתי.

תגובות