שיער דליל אצל נשים – דרכים להתמודדות

כל אישה הייתה מעוניינת בשיער מלא ובריא ככל האפשר. הבעיה היא שעבור לא מעט נשים, יש פער משמעותי בין הרצוי למצוי. במילים אחרות: הן סובלות משיער דליל, מסיבה זו או אחרת, מה שפוגע במראה שלהן במידה רבה ואף מוריד את הביטחון שלהן כלפי מטה. החדשות הטובות הן שכיום מוצעים לא מעט פתרונות להתמודדות עם שיער דליל, חלקם יעילים בכל קנה מידה.

תכשירים שונים

סוג הפתרונות הראשון עבור שיער דליל או נשירת שיער מכניס לתמונה תכשירים חיצוניים, הנחשבים לפופולאריים בכל קנה מידה. נשים המשתמשות בחומרי טיפוח לשיער – וכמעט כל אישה עונה על ההגדרה הזו – צריכות לוודא שאלה מכילים בתוכם רכיבים אשר מעודדים צמיחה ראויה של השיער. מומלץ מאד להעדיף תכשירים אשר הרכיבים שלהם טבעיים, דוגמת שמן קוקוס, זרעי ענבים וכיוצא בזה. בעת חפיפת השיער, נדרש להקפיד ולעשות זאת על פי הספר: לעסות את הקרקפת היטב, דבר שיאפשר להמריץ את קצב זרימת הדם. לפרטים נוספים אודות תכשירים עם רכיבים מהטבע עבור שיער דליל- לחצו כאן . 

 יש לקחת בחשבון שהכימיקלים השונים, בחומרים ה"מלאכותיים", עלולים לפגוע בסיבי השערות, בטווח הקצר אך בעיקר הארוך. גם פעולות שעשויות להיראות בסיסיות, דוגמת ייבוש השיער באמצעות פן, שימוש במסלסל שיער או מריחת קרמים שונים, עלולות לכלול בתוכן פוטנציאל לא מבוטל של פגיעה בשיער.

התזונה כן קובעת

לא כל הנשים נותנות על כך את הדעת, אבל קיים קשר הדוק בין התזונה שלהן לבין מראה השיער, כאשר תזונה שאינה מאוזנת או בריאה עלולה להביא לנשירת שיער. ברמה המעשית, המזונות המומלצים הם אלה העמוסים בויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו, המסייעים יחדיו. לצמיחת השיער ומשפרים את מראהו. בין המזונות המומלצים, ניתן למנות לרבות חלבון ביצה, אבוקדו, אפרסמון, שיבולת שועל, בצל, כרוב, ברוקלי ועוד. כל אחד מאלה עשוי להשפיע על בריאות השיער בצורה אחרת, אך המציאות היא שכולם תורמים לו, מחזקים אותו ומונעים נשירה.

חשוב לשים לב, יחד עם זאת, שלא כל הנשים מצליחות להכניס את המזונות האלה לתפריט שלהן בצורה ראויה. במצב הזה, בדומה לרבים אחרים, ניתן בהחלט לשקול תוספי תזונה או פורמולות שונות, המכילים את כל הרכיבים הדרושים לבריאות השיער במינון מספיק, הגבוה בצורה משמעותית מאשר במזונות המוזכרים עצמם.

בגדר חובה: אורח חיים רגוע ופעיל

המונח "נפש בריאה בגוף בריא" נותן את אותותיו גם על התחום של בריאות השיער. לא מעט מחקרים, מכל רחבי העולם, מצביעים על ההשפעה השלילית של רגש ולחץ על מצבו של השיער, בין אם במניעת צמיחה ראויה של השיער ובין אם בעידוד הנשירה. הלחץ, לראיה, מפר את האיזון הנדרש בגוף ומגדיל את הסבירות לנשירה.

סוגיה משמעותית אחרת היא אורח החיים הפיזי של האישה. פעילות גופנית בתדירות מספקת מומלצת עקב לא מעט סיבות, ובכלל זה גם תרומה לבריאות השיער. פעילויות דוגמת הליכה, ריצה או אפילו האזנה למוזיקה ערבה לאוזן משפרות את קצב זרימת הדם בכל חלקי הגוף, ובכלל זה באזור הקרקפת – דבר שמסייע לשמור על השיער.

המקרה של נשירה לאחר לידה

אחד המצבים הנפוצים ביותר בהם מתרחשת נשירת שיער בקרב נשים הוא התקופה שלאחר הלידה, במהלכה חלים על הגוף כולו שינויים הורמונליים המשפיעים לרעה על השיער. בדרך כלל, הנשירה תיפסק מעצמה כחצי שנה לאחר הלידה, עם התייצבות ההורמונים בגופה, אך עבור האישה עצמה נדרש להקפיד על מספר דברים משך התקופה הזו. בין השאר, רצוי שהיא תקפיד להשתמש בשמפו ובתכשירים המעודדים את צמיחת השיער, במוצרים משלימים דוגמת מסכות שיער וכיוצא בזה.

התמונה באדיבות חברת פיטו פריז

תגובות