ראש עיריית כפר סבא בכנס דן אנד ברדסטרט: לעיתים אנו נתקלים בבירוקרטיה המצרה צעדינו ומקשה עלינו לקדם תכניות בניה

 
ראש העירייה, יהודה בן חמו לקח חלק בפורום ראשי רשויות של חברת דן אנד ברדסטריט, החברה הוותיקה והמובילה בישראל לניהול סיכונים וזיהוי הזדמנויות עסקיות.

בכנס לקחו חלק יונה יהב ראש העיר של חיפה, חיים ביבס ראש עיריית מודיעין מכבים רעות, איציק ברוורמן ראש העיר פתח תקווה, שמעון לנקרי ראש העיר של עכו, חי אדיב ראש העיר הוד השרון ועוד.

הפורום עסק במשבר הדיור ובצורך לקבל פתרונות בצורה מהירה, בנושאים של צורך דחוף בבניית יחידות דיור נוספות בערים המתגלגל לפתחן של הרשויות , המתח בין האינטרס של המדינה לבין הצרכים של הרשויות המקומיות, הבירוקרטיה בה נתקלים ראשי רשויות בוועדת תכנון ובנייה, המאזן בין בנייה למגורים לבין בנייה לתעסוקה ומסחר ועוד.

בן חמו קרא בפורום ראשי הערים לשחרר את העומס הבירוקרטי בכל הקשור לנושא התכנון.

כזכור לאחרונה דורגה העיר כפר סבא במקום השני בדירוג הרשויות המשגשגות והיציבות פיננסית בקטגוריה של ערים שבהן מתגוררים בין 50 ל-200 אלף תושבים. זאת על פי נתוני חברת דן אנד ברדסטריט ישראל.

הדירוג עורך שקלול של 5 פרמטרים המעידים על חוסן פיננסי ועסקי של הרשות: שיעור עודף/ גירעון בתקציב הרגיל, שיעור גביית הארנונה, דירוג סוציואקונומי, יחס תושבים לעסקים ויחס מענקים לסך תקציב רגיל. למקום הראשון בקטגוריה שמספר תושביהן בין 50-200 אלף תושבים הזו הגיעה עיריית הרצליה ואחריה במקום השני עיריית כפר סבא, הוד השרון במקום השלישי, ר"ג במקום הרביעי ועיריית גבעתיים במקום החמישי. במסגרת הדירוג נבדק גם היחס בין מספר העסקים בעיר לבין מספר תושבי העיר. פרמטר זה מעיד על רמת הפיתוח העסקי ועל אפשרויות התעסוקה בעיר. לפי כלכלני דן אנד ברדסטריט, בעלי עסקים בתחום המסחר והשירותים מעדיפים להתמקם בערים המתאפיינות בתצרוכת גבוהה לנפש ולמשק הבית כדי למקסם את מחזור עסקיהם.

בן חמו, "העיר כפר סבא התברכה בשנים האחרונות בתנופת בנייה משמעותית והוקמו בה שכונות חדשות המאוכלסות זוגות צעירים ומשפחות רבות. אנו משקיעים בתכנונה של תכנית מתאר עירונית שבאמצעותה נוכל לחזות כיצד תראה העיר בעתיד. אנו משקיעים גם משאבים רבים בתוכניות של התחדשות עירונית, פינוי בינוי ועוד. ההישגים שלנו מעידים ללא ספק על שיטות הניהול התקינות, על תכניות עבודה מסודרות תוך שמירה על תקציב מאוזן . עם זאת לעיתים אנו נתקלים בבירוקרטיה שמצרה את צעדינו ומקשה עלינו לקדם תכניות לרווחת תושבינו , וזוהי ההזדמנות לפנות לגורמי הממשל ולחשוף בפניהם את הבעיות האמתיות בהן נתקל השלטון המקומי ולדרוש את הסיוע שלהם על מנת שנוכל להוציא פרויקטים לטובת תושבינו".

תגובות

תגובות