שחר מולא:”בני הקהילה האתיופית מוצאים עצמם מידי יום, נלחמים על זהותם היהודית”

 
באירוע האחדות בכפר סבא שהתקיים בשבוע שעבר נשא שחר מולא, אחיו של אברהם מולא ז"ל, מי שכיהן בעבר כחבר מועצת העיר נאום מרגש מאוד בו הדגיש כי "בני הקהילה מוצאים עצמם מידי יום, נלחמים על זהותם היהודית "בתחילת שנות ה-80 עם עלייתם של היהודים, הייתה את פרשת הגיור שמשרד הדתות שהורה לבצע גיור לחומרה. בשנות ה-90 הייתה את פרשת הדם. משרד הבריאות הורה, לזרוק לפח את תרומת הדם של יוצאי אתיופיה. מאז ועד היום הקייסים והמנהיגים הרוחניים שלחמו ושמרו על המסורת היהודית בגולה, כאן בארץ ללא שום סמכות בנושאי דת".

בהתייחס לתקופה הקשה העוברת על בני העדה אמר מולא:"עכשיו יש את המאבק והמלחמה בגזענות של בני העדה. למעלה מ-30 שנה, מחצי עשור הקהילה הזאת יוצאת למלחמה שיראו אותה שווים בני שווים ללא הבדל צבע, או זהות. אנחנו כאן וזאת עובדה וכאן זה גם הבית שלנו והארץ הזו שייכת לכולנו. נלחמנו להגיע ולחיות כאן. אנו עושים כל שאפשר כדי להשתלב בה. עושים צבא, עובדים. אנו אוהבים את המדינה ואין לנו ארץ אחרת, אבל אנחנו נעמוד על שלנו, מול כל אחד שחושב אחרת. אנחנו חלק מהחברה הישראלית והציבור החי בה. יש לנו חובות אך גם זכויות באותה המידה. היחס כאן לבני הקהילה בעיר כפר סבא, שונה בתכלית מהיחס לבני הקהילה ברשויות המקומיות האחרות ובמוסדות המדינה. אנחנו קהילה קטנה של כ-130 משפחות בסך הכל בעיר. 
עיריית כפר סבא העמידה לרשות בני העדה האתיופית, 2 בתי כנסת, 3 מרכזי נוער מרכז קהילתי מפואר שאין כמותו בשום מקום בארץ וכל זה מתוך הבנת הצרכים של הקהילה והרצון לשלב אותנו כאן בעיר. מאחל לשאר הרשויות במדינה הזאת, לנהוג כפי שעושים בעיר כאן בכפר סבא וגם להצליח בדרך, כי זו הדרך היחידה להצלחה".

תגובות

תגובות