מחאה חריפה בבית הספר גולדה בכפר סבא: 3 כיתות ב’ יצומצמו לשתיים

 
ועד ההורים בבית הספר פנה לשר החינוך נפתלי בנט בדרישה להתערבות ומניעת הפגיעה בתלמידים. 

כיום ישנן בביה"ס גולדה שלוש כיתות ב׳ "השבוע הודיעו לנו שמשרד החינוך החליט, כי לאור העובדה שחסרים כארבעה תלמידים (שעוברים דירה) על מנת להגיע לכמות המצדיקה שימור של שלוש כיתות, תיסגר כיתה אחת והילדים יחולקו מחדש לשתי כיתות. משמעות הדבר כי בכל כיתה ילמדו כארבעים תלמידים". 

למותר לציין את המשמעות החמורה וההשפעה הקטסטרופלית שתהיה למהלך הזה על כלל ילדי השכבה, תלמידים טובים ופחות-טובים כאחד, אם כי מצבם של האחרונים אף יחמיר יותר והפער יגדל.

נוסף על הפגיעה באוכלוסיה הכללית, בשכבת כיתות ב’ המצב חמור במיוחד היות וישנם מספר ילדים שדורשים תשומת לב נוספת וספציפית, שיתקשו לקבל את הדרוש להם בכיתה כל כך גדולה.

בשכבה ישנה תלמידה בעלת לקות בשמיעה, אשר גם בתנאים הנוכחיים ועל אף יכולותיה הגבוהות, מדובר עבורה באתגר יומיומי להישאר בקצב הלימוד הכללי. כפתור ופרח בכיתה מרובת-תלמידים.

בשכבה זו גם תלמידים רבים שהם "תלמידי-סל-שילוב". המדובר בתלמידים שזקוקים לחיזוק בצורת הוראה מתקנת ולעיתים טיפולים רגשיים, והודות לכיתות הקטנות יחסית (עד-כה), אפשר היה להשאיר אותם במסגרת כיתות אם רגילות, ורק לאפשר להם לקבל את הסיוע הפרטני הנדרש.

"התלמידים הללו יסבלו באופן חמור ביותר מהגדלת מספר התלמידים בכיתה באופן כה דרסטי, והלחץ בו יהיו נתונים עלול להיות הרסני במקרה הרע, ובוודאי יפגע בהישגיהם ובמצבם הנפשי במקרה הטוב.

"ברור לנו שהנך מבין את המשמעות החמורה של מהלך צמצום הכיתות הצפוי, וההשפעה הבלתי נתפסת על איכות הלמידה – אם בכלל ניתן יהיה לכנות את החוויה של התלמידים ׳למידה׳ בכיתה כה גדולה.

"האבסורד בכל העניין, לטענתנו, הוא שחוסר כל כך זעום במספר תלמידים "על הנייר" יגרור בעקבותיו הרעה כל כך משמעותית ובלתי פרופורציונאלית באיכות הלמידה, ב"שטח". לטעמנו, אם אכן יבוצע המהלך בגלל ההסתכלות רק "על הנייר", תהיה זו החלטה אומללה, שאין לנו ספק שיהיה לה מחיר כבד גם בהמשך.

הורי שכבת כיתות ב’ והנהגת הורי ביה"ס, סבורים שיש מקום להפעיל שיקול דעת אנושי לגופו של עניין, ולהבין שאין פה מידתיות סבירה – כתבו לבנט "כמות התלמידים שתחסר במקרה דנן הינה "תלמיד ושליש" בכל אחת משלוש הכיתות הקיימות ובסך הכל ארבעה תלמידים בשכבה כולה! בידך הכח והיכולת להחזיר שפיות למערכת ולעזור לילדינו לקבל חינוך ראוי. אנחנו קוראים ומבקשים את התערבותך הדחופה. כהורים לא נוכל ולא נסכים להשלים עם מהלך כזה". 

ממשרד החינוך נמסר :"משרד החינוך מקיים דיאלוג אינטנסיבי ביחד עם מרכז השלטון המקומי וארגון ההורים הארצי, בנושא הצפיפות בכיתות, במטרה לתת מענה מיידי לכיתות צפופות במיוחד.
כמו כן, מנכ"לית המשרד, גב׳ מיכל כהן, הנחתה את מנהלי המחוזות לקיים דיאלוג שוטף ומתמיד עם נציגי ההורים במחוזותיהם ולתת מענה ופתרון בהתאם לצרכים העולים מן השטח.
משרד החינוך מאמין בהידברות ויפעל לטובת תלמידי ישראל בשיתוף הרשויות המקומיות וארגון ההורים". 



תגובות

תגובות