“מתחברים ליום האחדות” הלאומי לזכרם של שלושת הנערים החטופים

 
תושבים רבים בני כל הגילאים מילאו את רחבת היכל התרבות בכפר סבא ולקחו חלק באירוע לזכרם של שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו אֵיַיל יִפרַח גִיל-עַד שַאֶעֵר ונַפתַלִי פרֵנקֶל זכרם לברכה. יום האחדות הוכרז ע"י נשיא המדינה כיום אחדות לאומי, לזכרם של שלושת הבנים וביוזמתן של שלוש האימהות. בשיתוף עם עמותת "מתחברים" יתקיימו מעגלי שיח בכ 60 רשויות ברחבי הארץ.

יום זה מהווה את תחילתה של מסורת לאומית חברתית ומטרתו לקדם את נושא "האחדות מתוך שונות". במסגרת האירוע התקיימו מעגלי שיח ולימוד שעסקו בקירוב לבבות ובערבות הדדית בקהילה בעיר כפר סבא. מנחי מעגלי השיח היו תושבי כפר סבא הפעילים בתנועת הערבות וכן בני נוער מתנדבים ממועצת הנוער וממסגרות מנהיגות צעירה נוספות. הנחו את האירוע שני יושבי ראש של מועצת הנוער לשעבר- בר תמיר ויעלי גולן.

ראש העירייה יהודה בן חמו, "אני חש גאווה רבה לפתוח את אירועי "יום האחדות" לזכרם של שלושת הנערים החטופים. העיר כפר סבא הינה עיר הידועה במספר רב של תושבים מעורבים ואכפתיים, רבים מהם הגיעו היום לרחבת ההיכל. בעיני המסר העיקרי שמן הראוי שיצא היום מהמפגשים הוא המסר כי למרות שכולנו שונים- כולנו שווים ולכולנו יש זכות לדעה חופשית ולעיתים שונה. עם זאת, חשוב שנדע כי למרות המחלוקות, הכעסים וחוסר ההסכמה כולנו משתייכים לקהילה אחת ולעם אחד. לכן עלינו ללכד את השורות ולצמוח מתוך השונות, לא לתת למחלוקות להרחיב את השסע אלא דווקא להיפך- להתלכד ולהתאחד מתוך כבוד אחד לשני. כוחו של העם היהודי על כל גווניו הוא באחדות שורותיו".

תגובות