יחידת נוער חדשה בכפר סבא שתעקוב ותסנן תכנים פוגעניים ברשת: “הכפתור האדום”

 
עיריית כפ"ס מקימה סיירת נוער ייחודית – הכפתור האדום, אשר תיתן מענה מידי לבריונות ואלימות ברשת.

בשנים האחרונות אנו עדים להתגברות של ביטוי אלימות על כל סוגיה, בפרט אלימות מילולית ברשתות החברתיות השונות. לסיירת הכפתור האדום יגויסו 12 בני נוער הלומדים בכיתה י’ במסגרת תכנית מחויבות חברתית, מכלל מוסדות החינוך בעיר. במסגרת התכנית בני הנוער יעברו קורס במהלכו יוכשרו ע"י אנשי מקצוע ויקבלו כלים לאיתור וסינון מסרים ותכנים פוגעניים ברשת.

משימתה של סיירת הכפתור האדום להתמודד עם אותם תכנים פוגעניים ועל ידי כך ליצור תהליך של מוגנות, ושמירה על פרטיות בני הנוער ברשת, תוך נתינת מענה מידי למסרים אלו.

פרויקט זה יוקם בשיתוף פעולה של עיר ללא אלימות של המשרד לביטחון פנים, מועצת הנוער העירונית, המחלקה לנוער צעירים וקהילה- מדור הדרכה ומנהיגות צעירה, הכפתור האדום והחברה הסוכנותית ע"ש שושנה ופנחס ספיר.

ראש העירייה יהודה בן חמו, "אנו מאמינים כי בגיוס בני הנוער למאמץ העירוני, והכשרתם למשימה אנו נגדיל את תחושת השייכות של בני הנוער לעיר, נפתח תודעת אזרחות טובה, ואת יכולתם לתרום להגברת תחושת הביטחון האישי בקרב הקהילה בה הם חיים".

שרון ג’ורג’י מנהלת עיר ללא אלימות של המשרד לביטחון פנים: "שותפות בני הנוער במערך הביטחון היא דרך נפלאה לחזק את תחושת המוגנות שלהם ושל בני גילם. מטרת התכנית להעלות את המודעות לרמה ולעוצמה של האלימות ברשת. לתת להם כלים וידע מקצועי לאיתור תכנים אלימים ובעצם להפכם לסוכני שינוי בקרב בני גילם בתחום זה".

אופק יו"ר מועצת הנוער העירונית: "לצערנו הרב בשנים האחרונות עולים הנתונים לתופעת הבריונות ברשת, אני קורא לבני הנוער להירתם למשימה למען מניעת הבריונות ברשת ואכיפתה".

תגובות