השיטור העירוני החדש בכפר סבא: מסתובבים בקבוצות ברחוב ויצמן ומפנים רכבים ממקומות חניה אסורים

מהו תפקידה של סיירת השיטור העירוני החדשה שהחלה לפעול בשבוע שעבר בכפר סבא?
אתמול, יום רביעי השבוע, נתקלתי לראשונה ביחידה המדוברת. מדובר בסיירת שיטור עירוני המונה כ-28 פקחים ושוטרים שעברו חודשים ארוכים קורס הכנה עם הקב"ט העירוני החביב חזי ניר. 

אין ספק שמדובר בתוספת נאה וכוח משמעותי לבטחון בכפר סבא. 

חשוב מאוד לציין כי חברי מועצת העיר אף הצביעו בעד בקשת הנהלת העירייה לאשר אגרה נוספת מיוחדת לכל בית אב כך שכל משפחה תשלם עבור התענוג כ- 120 שקלים בשנה. 

השאלה מה תפקיד הסיירת? כאמור אתמול ראיתיהם לראשונה. ישבתי לארוחת צהריים בחומוס של דידו – רחוב ויצמן 131 במרכז העיר, כאשר לפתע ראיתי אותם. את הנבחרת: 5 נציגי חוק, 4 פקחים בליווי שוטר, הולכים מגודדים יחדיו ברחוב ויצמן לאורכו, זה נראה מפחיד. מרתיע. מיד זינקתי ממקומי כי הייתי משוכנעת שקרה ארוע טרור כלשהו. אחרת, מה לכפר סבא ולפשע ברחובות?

כך כמוני כל אלה שהיו סביבי. בעלי העסקים אגב, התרגלו למראה הזה. 
בתשובה לשאלתי: האם זה תפקידכם?! לפנות רכבים חונים בוייצמן מאדום לבן? ולמה בגדוד? זה מפחיד את התושבים. אחד מחברי הסיירת השיב לי שזה רצון הממונים וכן, זה בין השאר מה שהם עושים.
ואני שואלת: למה בגדוד? למה עבודת פקח במקום להסתובב במקומות נחוצים..כאילו אין עבירות פריצות מרובות בעיר וכדומה ענה שזה מה שהתבקשו לעשות. 

אם זה היה תלוי בי, הייתי מתנגדת נחרצות לפעילות זו. כפר סבא היא לא עיר טרור. ולא עיר פשע. אלא אם כן יש דברים שהציבור לא יודע. להסתובב ברחוב וייצמן כמו יחידת קומנדו נראה מאיים ולא ידידותי לסביבה בלשון המעטה.

לא ברור מי אחראי להחלטה הזו אך לדעתי היא פסולה ויש לבטלה לאלתר. שיילכו חברי הסיירת הנכבדים וישמשו כח הרתעה באזורים מועדים לפורענות כמו בשכונות הירוקות, בשכונת עליה שם יש ריבוי פריצות ותחושת חוסר מוגנות בקב התושבים. רק לפני שבועיים נחטף טלפון סלולארי מילד בשכונה הירוקה. 

ממשטרת כפר סבא נמסר בתגובה:" מזה כשבוע פועל בתחנת כפר סבא פועל שיטור עירוני אשר תכליתו טיפול בעבירות הנוגעות לאיכות חייו של האזרח. השיטור העירוני מורכב מכוח משולב של שוטר ופקח על מנת לתת מענה מיטבי לאזרח. השיטור העירוני יפעל לאכיפת עבירות הנוגעות לאיכות חייו של האזרח ככל שידרש, ומבקשים מהציבור להסתייע בו". 

פניתי לעיריית כפר סבא וביקשתי התייחסות לטענות כי הציבור ביקש שיטור עירוני עם תוספת אגרה המחייבת אותם אך לא לשם מתן תוספת דוחות חניה או פיקוח על חניה באופן הנעשה. 

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה:"יחידת השיטור העירוני פועלת לפי יעדים מוגדרים אל מול סל עבירות מוגדר של המשרד לביטחון הפנים. היחידה קמה במטרה להגביר את תחושת המוגנות בקרב תושבי העיר ומעניקה מענה מוגבר לטיפול בעבירות הקשורות לאיכות חיים, אכיפה מוגברת בנושאי עבירות רכוש, רעש, הפרעות סדר וכדומה. הפקחים לא נותנים דוחות על חנייה אלא למעט תופעות של בריונות בתנועה כדוגמת חנייה בחניית נכים או חסימות כניסות לבתים". 





תגובות