בנייה ירוקה בהרצליה
בשנת 2012 פורסם כי הועדה המקומית לתכנון ובניה בעריית הרצליה החליטה לעבור לבנייה ירוקה. המשמעות היא שפרויקט מגורים שיכלול יותר מעשרים יחידות דיור, פרויקטים חדשים באזור פארק התעשייה וכל בנייה ציבורית בעיר – יהיו חייבים לעמוד בתקן 5281 לבנייה ירוקה.
תקן 5281 לבנייה ירוקה הושק ב-2005 על ידי המשרד להגנת הסביבה. זהו תקן וולונטרי שמתייחס למבנים שונים בבנייה חדשה כגון: מגורים, משרדים, מסחר, בריאות וחינוך. כדי להנגיש את השימוש בתקנים, הוכנו שני מדריכים: מדריך כללי שמסביר את מבנה התקן, צורת הדירוג של המבנים ועוד; ומדריך טכני שבעצם משמש ככלי עבודה לאדריכלים ומנהלי פרויקטים כדי שיוכלו ליישם את התקן. תקן הבנייה הירוקה מתייחס לקטגוריות כמו: מים, אנרגיה, פסולת, בריאות, חומרים ותחבורה. עמידה בדרישות התקן מעניקה למבנה ניקוד שמזכה את הפרויקט בתואר "בניין ירוק".
התחדשות עירונית באמצעות פינוי בינוי או תמ"א 38 בהרצליה
חברת הבנייה אזורים הציגה בתחילת 2015 לוועדה המקומית בהרצליה, תכנית פינוי בינוי לחידוש המתחם שנמצא בין הרחובות: הרב קוק – אבן עזרא – דון יוסף הנשיא – תור הזהב – ויצמן. בנוסף למתחם זה, שכולל כשלושים מבנים ישנים שבהם קרוב לחמש מאות יחידות דיור, תכנית ההתפתחות העירונית מציעה גם הקמת שכונה חדשה שבה יוקמו 15 מבנים שיתנשאו לגובה של יותר מעשר קומות ויכללו כאלף שבע מאות יחידות דיור.
בנוסף, לפי ראש העיר, משה פדלון (פורסם באתר ביז פורטל), העיר תשנה את פניה במסגרת תמ"א 38 בהרצליה ותהפוך להיות העיר המובילה מבחינת מספר ההיתרים שהעירייה מעניקה לבנייה במסגרת תמ"א 38.
פינוי שדה התעופה בהרצליה
עיריית הרצליה הכריזה על תחרות אדריכלים לתכנון 15000 יחידות דיור באזור שדה התעופה שעומד בפני פינוי. שדה התעופה אמור להתפנות השנה, 2015, כשעיריית הרצליה עומדת מול משרד התחבורה על מנת לוודא שהפינוי אכן יתבצע. בתחרות האדריכלים זכה המשרד "פרחי-צפריר".
מחצית אחת של השטח שיפונה מיועדת למבני ציבור ולשטחים פתוחים ומחציתו השנייה כוללת שתי שכונות וותיקות: נחלת עדה וגן רש"ל, אשר בה החלה התחדשות עירונית במסגרת פרויקט תמ"א 38.
העירייה מתכוונת להקים מגוון של סוגי מגורים בשכונה החדשה ולכן, 25% ממנה יוקדשו לדיור בר השגה (חלק יהיו דירות למכירה וחלק דירות להשכרה).
תכנית הבינוי והפיתוח העירוני בעקבות פינוי שדה התעופה אמורה להגדיל את האוכלוסייה בעיר יותר מכפליים. כלומר, ממאה אלף תושבים למאתיים עשרים אלף תושבים.
עיר אקדמאית
העיר הרצליה מתפתחת לא רק בתחום שיקום שכונות וותיקות ובנייה חדשה, אלא גם בכיוון של אפיון העיר הרצליה כעיר אקדמאית, במסגרת ההגדלה של המרכז הבינתחומי בהרצליה.
תחבורה ציבורית
תחבורה ציבורית זמינה היא אחד האלמנטים החשובים ביותר למשיכת אוכלוסייה לשכונות חדשות. לכן, העירייה שמה דגש על הנושא התעבורתי ומבקשת לחבר את הרובע החדש לעיר, כשבד בבד יוכל לשמור עד כמה שאפשר על עצמאותו (כלומר, יכלול שטחים ציבוריים ושטחי מסחר שיעניקו תעסוקה לתושבים). למרות שכרגע נושא זה עדיין תקוע הכוונה היא להעביר קווים של רכבת וכבישים לצד השכונה ולתכנן קו תחבורתי להסעת המונים.