הורים, שימו לב לשינויים אצל הילדים: התגלה מקרה שעלת בבית הספר היסודי ברנר בכפר סבא

פורטל חדשות השרון פוסט חושף: התגלה מקרה שעלת בבית הספר היסודי ברנר בכפר סבא. הנושא דווח מיידית למשרד הבריאות לצורך קבלת הנחיות.

הנהלת בית הספר הבהירה להורים כי יש לשים לב לתופעות חריגות בבריאות הילדים ובמידת הצורך לפנות לרופא המטפל או רופא המשפחה להתייעצות.

שעלת היא מחלה חיידקית הנגרמת על ידי החיידק Bordetella pertussis. מדובר במחלה מידבקת מאוד אשר עלולה, באוכלוסיות מסוימות, בהיעדר אבחון בזמן וטיפול אנטיביוטי מתאים, להסתבך ולהידרדר עד כדי מוות.

השעלת מופיעה אחרי תקופת דגירה של החיידק במשך כ- 5-10 ימים. בדרך כלל התסמינים הראשונים דומים להצטננות עם תופעות נזלת, גודש באף, התעטשויות, חום גבוה, כאבי גרון וכדומה – תסמינים שלא ניתן להבדיל בינם לבין כל מחלה ויראלית (נגיפית) קלה של מערכת הנשימה עליונה.

לאחר מכן, מופיע שיעול טורדני ויבש, התקפי השיעול הולכים ומתגברים בחומרה ובתדירות, לעיתים מלווים ברעש כמו נשימה מאומצת. מה שאופייני מאוד לשעלת הוא שיעול חזק עד שהפנים מאדימות. לעיתים השיעול נגמר בהקאה.
הורים שימו לב וגשו לרופא אם הבחנתם באחד התסמינים. 

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה:"המקרה דווח ב 31.5.15 אחר הצהריים ללשכת הבריאות ,נערכה חקירה אפידמיולוגית כמקובל ע"י הלשכה. מבדיקת אחות שירותי בריאות התלמיד עד אתמול, לא דווח על מקרים נוספים של תחלואה בבית הספר. כמו כן , מהבדיקה עלה כי לא דווחו מקרים נוספים מבית ספר זה בחודשים האחרונים. שירות הבריאות לתלמיד נערך להקדים את חיסוני כיתות ב’ בבית ספר זה. טיפול אנטיביוטי מונע אינו מומלץ כשיגרה למגעי כיתה / בית ספר וכדומה, בפרט כאשר מדובר במקרה בודד –זאת על פי תדריך החיסונים של משרד הבריאות. לשכת הבריאות תמשיך במעקב". 




תגובות