טיפים והמלצות לחיפוש אולם לבר מצווה

כל משפחה מגיעה לשלב החשוב שבו הבן מגיע לגיל מצוות וחוגג אירוע בר מצווה. כולנו נאלצים להתמודד עם המשימה, הלא תמיד פשוטה, להפיק אירוע בר מצווה שיענה על כל הציפיות ויכבד את המעמד המרגש והמיוחד. מצד אחד הילד רוצה אירוע לחברים מבית הספר, אירוע צעיר בסגנון מסיבה, והוא מעדיף לעשות את האירוע במועדון לבר מצווה. ומצד שני יש לנו חובה משפחתית כלפי הדודים והדודות, הסבים והסבתות, לשתף גם אותם במאורע המשמח ובמעמד שבו הילד נכנס לגיל תורה ומצוות. איך מנצחים את כל העולמות ומפיקים אירוע בר מצווה שעונה על כל הציפיות?

רוב האנשים נופלים למלכודת הצפויה ומיד מחפשים אולם לבר מצווה, אז אנשי המכירות של אולמות האירועים מתחילים להציף אותם במידע וברעיונות שמשרתים בעיקר את האינטרס שלהם כדי שתבחרו בהם כמקום המועדף עליכם לאירוע. תכנון נכון ויעיל של בר מצווה מתחיל כמה שלבים לפני החיפוש אחרי אולם לבר מצווה, הוא מתחיל בישיבה משפחתית בה אתם הופכים את הילד שחוגג בר מצווה לשותף מלא בהפקת האירוע, וכך כל החלטה בנוגע לאירוע תתקבל אצלנו מתוך מקום של הבנה לכל הצרכים שבאים בחשבון.

השיחה עם הילד

תתחילו את המפגש המשפחתי בנוגע לתכנון אירוע בר המצווה בזה שתשתפו את הילד בדברים שחשובים לכם – לדוגמא: סבא וסבתא חייבים להגיע לבר מצווה, כמו גם דודים, דודות, וקרובי משפחה נוספים שאתם חייבים להזמין לאירוע. המקום בו נבחר לקיים את האירוע חייב להיות כשר, והוא גם חייב להיות ממוקדם באזור נגיש ומרכזי כדי שקרובי המשפחה מאזור המרכז יוכלו להגיע בקלות. כל הפרטים הללו, שמהווים שיקולים “של מבוגרים”, הם לא דברים שהילד לוקח בחשבון כאשר הוא חושב על בר המצווה שלו! רק ברגע שתעדכנו אותו בשיקולים שעומדים בפניכם, הוא יוכל להבין את תמונת המצב וכך לנסות להתאים את הרצונות שלו גם לצרכים המשפחתיים הכלליים.

לאחר שפירטתם בפניו את כל השיקולים שצריכים להתקיים מצידכם, תנו לו לספר לכם איך הוא רואה את האירוע ומה מבחינתו יהיה הדבר המועדף ביותר. ברגע שהקדמתם את הצרכים שלכם בשיחה, הוא מיד יתאים את כל מציאות האירוע מבחינתו לקריטריונים שאתם צריכים לקיים באירוע גם, דבר שיקל עליכם מאוד את המשך תכנון האירוע.

לאחר שהילד שמע אתכם, ואתם שמעתם אותו, קחו דף ועט וסכמו בניכם את הנקודות החופפות שניתן לקיים ולענות על הצרכים של שניכם. רשימה זו תהיה נקודת הבסיס המשותפת שממנה יתחיל להתהוות אופי האירוע על כל פרטיו.

לחשוב מחוץ לקופסא ולהיות יצירתיים

ברוב המקרים קשה להגיע להסכמות עם ילדים מאחר והם נוטים להינעל בדעתם וכל דבר שחורג מאיך שהם רואים את הדברים מהווה עבורם עילה לאכזבה. כאשר חושבים מחוץ לקופסא אפשר להגיע לרעיונות יצירתיים ולמצוא פתרונות שיעזרו לעשות סדר בדברים כדי שכולם יהיו מרוצים!

במידה ואתם מתעקשים על אולם לבר מצווה והילד דווקא מעדיף מועדון לבר מצווה, אפשר לנסות לפצל את האירוע לשני אירועים! משפחות רבות הופכות את טקס העלייה לתורה לאירוע שכולו מיועד למשפחה ולמבוגרים, ואז אפשר לקיים אירוע נוסף לילד ולחברים במועדון בר מצווה. העלייה לתורה היא גם ככה מעמד רשמי, וממילא יש עניין לעשות בבית הכנסת “סעודת מצווה” לאחר העלייה לתורה עצמה, נסו למנף את כל העניין ולהפוך את העלייה לתורה לאירוע בפני עצמו!

אתם יכולים לבחור בבית כנסת גדול שניתן לקיים בו סעודת מצווה מושקעת, תוכלו אפילו להזמין שירותי קייטרינג לטובת העניין, או שלאחר הטקס בבית הכנסת קחו את כל האורחים לסעודה במסעדה קרובה, שם תמשיכו את האירוע הרשמי שכולו מיועד למשפחה. אירוע מסוג זה אמור לעלות לכם הרבה פחות מהאפשרות של אולם לבר מצווה, שם המחיר לאירוע נקבע על פי מנה ואתם מחויבים במינימום מוזמנים, כך יישאר לכם תקציב גם לאירוע ילדים נפרד בו הילד יקבל את מבוקשו.

רעיון נוסף…

דבר נוסף שהופך פופולארי מאוד בשנים האחרונות, הוא אירוע משולב. אין בעיה לחפש אולם לבר מצווה, אבל תמקדו את החיפוש שלכם לאולמות אירועים שמציעים אפשרות לקיום שני אירועים נפרדים במקביל – מתחם אחד ישמש לאירוע ילדים, ומתחם שני ישמש לאירוע מבוגרים! לרוב אירוע בר מצווה משולב נותן מענה לכל הצדדים והוא מוכיח את עצמו כחוויה ייחודית ושמחה במיוחד.

הדודים הצעירים יבואו למתחם הילדים ויכניסו הרבה עניין בכל המתרחש, והילדים שירצו למצוא מפלט מהרעש והמסיבה יוכלו לבוא למתחם המבוגרים שם הם ימצאו מפלט שקט.. בסוף האירוע הכל כבר יתערבב ויהפוך לאירוע בר מצווה אחד, אבל הערב יתחיל כשני אירועים נפרדים וכך כל אחד מהצדדים יקבל את מבוקשו וכולם יהיו מרוצים. כיום כל אולם לבר מצווה שפועל בתחום יודע שעליו לספק את האפשרות לאירוע בר מצווה משולב, לכן תוכלו למצוא בקלות רבה אולמות אירועים לבר מצווה שמאפשרים אירוע מסוג זה ויש להם ניסיון בהפקתו ותפעולו בצורה חכמה ונכונה.

הפקה יעילה מתחילה בתכנון חכם

ברגע שתתחילו את תכנון והפקת האירוע בשיחה משפחתית והבנת התמונה הכללית, תוכלו לגבש עוד רעיונות נוספים רבים וכך ליצור את האירוע הייחודי שלכם! במידה ותרצו מיד לחפש אולם לבר מצווה ותיפלו לידיהם של אנשי המכירות, תצאו מבולבלים והחוויה כולה תהפוך למייאשת.. לפני שאתם פונים לחיפוש אולמות אירועים לבר מצווה תבינו איך בדיוק האירוע שלכם נראה, כך תדעו גם בדיוק מה לחפש.. ואז אין שום סיבה שהחוויה תהיה שמחה ומוצלחת, ובדרך ממילא האירוע יהיה שמח ומוצלח! שיהיה לכם הרבה מזל טוב…

תגובות