“לא יזיקו מאה ימי חסד לפני שמעבירים ביקורת על יחידה חדשה שעובדת ארבעה ימים”

כך הגיב מפקד תחנת משטרת כפר סבא, פרץ רצון בתגובה לביקורת שהעבירה חברת מועצת העיר מהאופוזיציה, ענת קלומל על פעילות השיטור העירוני שהחל לעבוד השבוע ובמקביל החל גם לאכוף עבירות חניה בעיר. “לא בשביל זה אישרנו במועצת העיר את השיטור העירוני שעולה כסף למשלם המיסים. לא בכדי לרשום קנסות לתושבים”. 

ענת קלומל – חברת מועצת העיר (אופוזיציה)
צילום: תומר דואק

רצון השיב לטענותיה “דר קלומל, ראשית לא יזיקו מאה ימי חסד לפני שמעבירים ביקורת על יחידה חדשה שעובדת ארבעה ימים.
שנית, תפקיד השיטור העירוני אינו עונה להגדרת חברת שמירה, אלא לאכיפת עבירות איכות חיים. עבירות החנייה המטופלות על ידי השיטור העירוני מתאפיינות בעיקר בעבירות בריונות בכביש, חסימות חניה, חניה מדרכה וכו ונועדו לחזק את בטחונם האישי של כלל התושבים ואיכות חייהם. צר לי שאת מעודדת עברייני תנועה ובטוחני שמי ששומר על החוק לא מקבל דוח. לסיום, נושא התנועה הוא חלק קטן מעבודת השיטור העירוני, תני להם צאנס להוכיח ….”. 

כך או כך, כוח השיטור החדש כולל 14 שוטרים ו- 14 פקחים מסייעים עירוניים, 2 ניידות משטרה, 2 ניידות עירייה, 2 קטנועי עירייה ו- 2 קטנועי משטרה.

היחידה החדשה מורכבת משיטור עירוני (היחידה המשטרתית) ומיחידת אכיפה עירונית (פקחים מסייעים).

מהעירייה נמסר כי בין השאר יפעל כוח השיטור העירוני נגד תופעות כגון -בריונות, אלימות וונדליזם, ויבצע טיפול מהיר באירועי איכות חיים, טיפול בעבירות רישוי ובניה וביצוע צווי בימ"ש עירוניים, מאבק בשכרות ועבירות הקשורות לאלכוהול, אכיפה בתחום בריונות בתנועה, הקמות רעש, אבטחת אירועים עירוניים, תגובה מהירה לאירועים שבתחום הטיפול של מערך השיטור העירוני ועוד.

אריאל ישראלוב, מפקד השיטור העירוני

לכוח השיטור העירוני הכפוף הן למשטרה והן למחלקת ביטחון בעירייה מגוון רחב של סמכויות- וביניהם מתן דוחות, עיכוב לצורכי חקירה ועוד.

יצויין כי חברי מועצת העיר אישרו חיוב נוסף לתושבי העיר בעבור השיטור העירוני. 

*** האם אתם בעד או נגד מתן דוחות חניה ע"י השיטור העירוני? 


תגובות