הרצליה: 6000 יחידות דיור יתווספו למרכז העיר בתוכנית ראשונה בארץ

לראשונה בישראל, אישרה היום הוועדה המקומית לתכנון ובניה, בראשות ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, תוכנית אסטרטגית רחבת היקף של התחדשות עירונית, שעתידה להוסיף כששת אלפים (6,000) יחידות דיור למרכז העיר הרצליה.

הכנת התוכנית נמשכה כ-8 חודשים, והיא כללה צוות מומחים, ברשות מהנדס העיר, מייק סקה, אנשי חינוך, תחבורה אדריכלים ומתכנני ערים, אשר בחנו את השפעת ההתחדשות העירונית, על כל סוגיה, טרם אישורה.
על פי עקרי התוכנית, ניתן יהיה להמשיך לפתח את מרכז העיר באמצעות פינוי בינוי ותמ"א 38 במהלך השנתיים הקרובות, ללא צורך בתוספת מבני ציבור, שינויים ושדרוגים של הסדרי תנועה קיימים. לאחר שנתיים יהיה על פי התוכנית צורך בהקמת שני בתי ספר חדשים, הסדרת צמתים , הרחבת כבישים ומתן פתרונות תחבורתיים נוספים.

התוכנית תחול על השטחים שמרחוב הבריגדה ועד רחוב הנגב והיא כוללת אישור של שלוש אפשרויות בנייה, בהן: עיבוי-פינוי, פינוי –בינוי ותמ"א 38 לסוגיה.

המשמעות היא חידוש פני העיר, הבאת צעירים אל מרכזה ושיפור איכות החיים של תושבים ותיקים. כמו גם, תוספת של מסחר ותעסוקה על ציר רחוב סוקולוב.

מדובר בתוכנית ראשונה מסוגה בישראל – הבשורה הגדולה היא בנושא חנייה במרכז העיר: מדיניות הוועדה המקומית היא הקטנת תקן החנייה ממקום וחצי לדירה, למקום חנייה אחד בלבד לדירה.

ראש עיריית הרצליה מסר: "התוכנית עתידה להוסיף אלפי יחידות דיור ובכך להקל על מצוקת הדיור הקיימת באזור המרכז ובהרצליה בפרט. מדובר בתוכנית ייחודית, כאשר לראשונה בישראל מאשרת רשות מקומית תוכנית שכל עיקריה מתבססים על מגרשים שבהם בניה קיימת ולא על שטחים בתולים. המשמעות היא שניתן יהיה לאשר תוספות בנייה במקומות בהם קיימים מבנים באופן רחב ובקנה מידה גדול".

על פי החלטת הוועדה התוכנית תצא לפועל באופן מדורג.

תגובות

תגובות