כפר סבא: יוקם מרכז לתרבות ומורשת יהדות אתיופיה בבית אברהם

המיזם הוקם בשיתוף המחלקה לנוער צעירים וקהילה ומדור מרכזי נוער וקהילה בעיריית כפר סבא ומשרד הקליטה. תהליך איסוף הפרטים האותנטיים מבני הקהילה האתיופית בכפר סבא החל כבר לפני כשנה וכעת קרם עור וגידים.
עיריית כפר סבא החלטה להקים מרכז לתרבות ומורשת יהדות אתיופיה במרכז הקהילתי בית אברהם.

מרכז המורשת הוקם בשיתוף המחלקה לנוער צעירים וקהילה ומדור מרכזי נוער וקהילה בעיריית כפר סבא והמשרד לקליטת עלייה. תהליך איסוף הפרטים האותנטיים מבני הקהילה האתיופית בכפר סבא החל כבר לפני כשנה וכעת קרם עור וגידים.

במרכז התרבות החדש שהינו חלק אינטגרלי מבית אברהם יוצגו מיצגים שונים ופרטי תרבות של הקהילה וביניהם- כלי נגינה מסורתיים ששימשו את בני הקהילה האתיופית באירועים חגיגיים שונים, פרטי לבוש, כלי טקס הבונה ועוד. במרכז התרבות החדש ייחשפו עדויות מסיפור העלייה של בני הקהילה האתיופית לארץ והקשיים הרבים, שעברו עד שהגיעו לארץ הקודש.

כשהמטרה העיקרית מאחורי הקמתו של מרכז התרבות הינה שימור עברה המפואר של הקהילה האתיופית ופתיחתו של המוזיאון לילדים ובני נוער מהקהילה ומחוצה לה שיבואו למרכז , יקבלו הסברים וילמדו על התרבות המפוארת והמנהגים עתיקי היומין של הקהילה.

מהעירייה נמסר כי היוזמה היא של ראש העירייה, יהודה בן חמו שאמר "בני הקהילה האתיופית הם חלק מבניה של העיר כפר סבא. המסע הארוך אותו עברו על מנת להגיע לארץ ישראל ולהפוך לחלק מאתנו הינו מסע ששוזר בתוכו ציונות וערכים של אהבת האדם והמולדת. מחובתנו לשמר את התרבות האתיופית הנפלאה על מנת שניתן יהיה להעבירה לדורות הבאים. הקמתו של מרכז התרבות בכפר סבא תאפשר גם לילדים שנולדו בארץ להכיר את המורשת של אבותיהם וליצור קשר בינדורי רב ערך. אני מודה למירב הלפמן מנהלת מדור מרכזי נוער וקהילה בעירייה על עשייה מרובה לקידום הנושא".

פנינה מולה "כשנכנסתי השבוע לבית אברהם התרגשתי לראות את המרכז הקהילתי, זה החזיר אותי לשורשים שלי באתיופיה. כשעלינו לארץ עלינו בלי כלום והדבר היחיד שנשאר לנו כמזכרת זו התרבות הענפה שלנו. זה משמח אותי שמעתה כולם יוכלו לראות ולשמוע וללמוד על המסורת המאכלים הלבוש והטקסים שלנו. אני גאה!".



תגובות

תגובות