החל מחודש יוני יונגשו עמדות קבלת קהל במשרדי העירייה לרווחת כבדי הראייה והשמיעה – עלות הפרויקט כ- 110 אלף ₪

הנגשת עמדות במשרדי הנהלת העירייה, לשכת ראש העיר ומנכ”לית העירייה, במחלקות ההנדסה, הארנונה, הרישוי, הרווחה, משאבי אנוש, החינוך, איכות הסביבה ועוד. עמדות קבלת הקהל יונגשו לאחר סקר מקיף, שבוצע בידי גורמי המקצוע ובהתאם לתוכנית עבודה שנתית סדורה.

עיריית כפר סבא ואגף הנדסה יתקינו החל מחודש יוני עמדות קבלת קהל נגישות לרווחת תושבי העיר כבדי הראייה והשמיעה. מדובר בפרויקט עירוני רחב היקף שמטרתו להנגיש את המבנים הציבוריים בעיר עלות הפרויקט הינה כ- 110 אלף ₪. הנגשת העמדות התאפשרה לאחר שבחודשים האחרונים בוצע ע"י רכזת הנגישות עדי אבירם ועמותת "מהלב"- המרכז הישראלי לנגישות בתקשורת , תהליך מקיף במשרדי העירייה במטרה למפות את העמדות המספקות שירותים לקהל , אותן יש להנגיש למענם של כבדי הראייה והשמיעה.

בהתאם למיפוי, יותקנו במשרדים מערכת הכוונה קולית שתסייע לכבדי הראיה להגיע למקום חפצם בקלות ומערכות עזר לשמיעה מסוג לולאות השראה בעמדות המספקות שירותים לקהל עפ"י תכנית עבודה שנתית סדורה, כל זאת לרווחת התושבים כבדי הראייה והשמיעה על מנת שיוכלו לתפקד כראוי כשווים בין שווים. בשלב ראשון יונגשו משרדי הנהלת העיר- לשכת ראש העיר והמנכ"לית, אגף הנדסה, אגף ארנונה, אגף החינוך , גזברות, אגף איכות הסביבה, אגף הרווחה, לשכת סמנכ"ל שירות וקהילה, הלשכה המשפטי ולשכת מבקר העיריה.

יש לציין כי במדינת ישראל חיים כיום כ- 700,000 איש בעלי נכות – פיסית, חושית או קוגנטיבית. אנשים אלו על אף מוגבלותם מנהלים אורח חיים פעיל – עובדים, מבלים, צורכים שירותים ומנהלים חיי משפחה. על מנת להסיר את המגבלות העומדות בפניהם ולהעמיד בפניהם את האפשרויות העומדות בפניי אנשים ללא מוגבלות, נחקק חוק הנגישות לאנשים עם מוגבלויות תחת עיקרון – חוק השוויון. במסגרת חוק הנגישות מורה המדינה לגופים ועסקים המעניקים שירות לציבור לבצע התאמות לטובת אנשים עם מוגבלויות. הנגשה זו למענם של כבדי הראייה והשמיעה מצטרפת לפעולות רבות בתחום הנגישות המבוצעות בעיר בימים אלה וביניהן הנגשת מבני ציבור, תחנות אוטובוס ועוד.

ראש העיר יהודה בן חמו, "סובלנות, מחויבות חברתית ועזרה לקהילה הם חלק מהערכים המובילים את הקהילה בה אנו חיים בכפר סבא. בהתאם לכך אנו מחויבים להנגיש את השירותים עבור בעלי המוגבלויות ולאפשר להם לקבל את הזכויות והשירותים המגיעים להם בצורה הולמת ונגישה. אני מודה לחברת מועצה פליאה קטנר על הובלת הנושא ולעדי אבירם רכזת הנגישות העירונית. אנו רואים חשיבות רבה בהנגשת שירותי העירייה לכלל תושבינו ועמלים לקידום הנושא".

פליאה קטנר חברת המועצה, "הנגשת עמדות הקבלה היא חלק מפרוייקט נגישות השירות שהתחלנו בו ברגע שקיבלתי את ועדת הנגישות לידיי. שירות טוב ונגיש לתושב הוא מעבר לרמפה או מעלית שרואים בעין, והוא חלק מהותי בחברה מתוקנת שמאפשרת ונותנת מקום לכולם".

תגובות

תגובות