תחנת סונול בויצמן כפר סבא: טיפול מהיר ויעיל מנע דליפת דלקים למערכת הביוב העירונית

תמונת מצב עדכנית: המשרד להגנת הסביבה הסיר את התנגדותו לסגירת תחנת הדלק, לאחר שקבע שנבלמה הזרמת השפכים החריגים למערכת הביוב

לתחנת כיבוי הגיעו תלונות ריח המזכיר בנזין אשר עולה מפתחי הניקוז בבתים פרטיים ברחוב ברנר בכפר סבא.

צוות לוחמי אש בפיקוד רס״ל אייל גביזון הגיב לקריאה וכאשר הגיעו למקום, אכן חש הצוות בריח דלק שעולה מכיוון צנרת הביוב והזעיק למקום את ממונה תחום החומרים המסוכנים מתחנת השרון.

למקום הוזעקו צוותי ביוב מטעם עיריית כפר סבא ותוך מספר דקות הגיעו גם מנהלת המוקד העירוני, נציגי מפעל המים וכונני ביוב. הצוותים החלו לפתוח את בריכות הביוב ברחוב על מנת לנסות ולאתר את מקור הריח. הבדיקה הובילה לתחנת הדלק סונול אברך ברחוב ויצמן 14.

למקום הגיעו כונני המשרד להגנת הסביבה, כולל המנהל האזורי וממונה תחום תחנות הדלק במשרד. בבדיקה שנערכה במקום התברר כי ככל הנראה, סדק בבור מפריד הדלקים, שתפקידו להפריד בין עודפי דלק למים, הוא שגרם לזליגת דלק למערכת הביוב.

בהוראת משטרת ישראל, נסגרה תחנת הדלק באופן מיידי ולמקום הוזעק מנהל התחנה.

הוזמנה למקום ביובית שהחלה לשאוב את תכולת בור מפריד הדלקים וצוות לוחמי האש החלו לבצע שטיפה בכמויות של מים על מנת לדלל את הדלק שזלג למערכת הביוב.

בחג השבועות (יום א’) אירעה תקלה במערכת הפרדת הדלקים בתחנת הדלק סונול, שברחוב ויצמן בעיר, שהקפיצה את בעלי התחנה, את עיריית כפר-סבא ואת המשרד להגנת הסביבה.

הדיווח הראשוני הגיע למוקד העירוני מתושב שטען כי הוא מריח כי בצנרת הביוב הביתית באסלה שבביתו ריחות של דלקים.

מייד, החלו בעלי תחנת סונול ברחוב ויצמן ואנשי עיריית כפר סבא בפעילות מהירה שנתנה מענה לזליגת מים שאינם מטוהרים לסביבת המגורים והעסקים הסמוכה לתחנה.

בעלי התחנה, בהסכמה עם העירייה, הפסיקו מיד את הפעילות בתחנה, וביום שני הוציא המשרד להגנת הסביבה יחד עם ראש עיריית כפר סבא, יהודה בן חמו, צו סגירה לתחנה.

כל אנשי התחנה התחילו מייד בפעילות מאסיבית לבדיקת התקלה עם יועצי איכות סביבה ומהנדסים. אלו הצביעו כי ארעה תקלה במפריד הדלקים, שהוא למעשה מכונה המפרידה את המים ושאריות הדלק מסביבת התחנה (שלא ממכלי המילוי), על מנת שלא לזהם את הביוב בדלק. אותו מפריד דלקים רוקן ונבדק רק לפני חודשיים על ידי תאגיד המיים "פלגי השרון".

המערכת נותקה מייד ואנשי התחנה פעלו 24 שעות ביממה כדי לטהר את הסביבה ואכן ביום שני בבוקר התברר כי יש אפס זיהום בקרקע מסביב. ביום שלישי אחר הצהריים אישר ירושלמי כי התחנה נקייה ומותר להפעילה מחדש. יצויין כי תחנת סונול בויצמן ליד קניון G הייתה התחנה הירוקה הראשונה בארץ.
מנהל התחנה מסר לעיתון כי הוא מתנצל בפני התושבים על התקלה, והוסיף: "תקלות קורות וחשוב להתמודד איתם במהרה ולא לטאטא דברים מתחת לשולחן".

נכון ליום ג’ הורה שמואל ירושלמי, מרכז בכיר תעשיות ורישוי במשרד להגנת הסביבה, כי יש לאפשר את החזרת הפעילות לתחנה. "בתחנה הותקן מפריד דלק תקני מסוג חופית. במקביל נבלמה הזרמת שפכים חריגים אל רשת הביוב העירונית. בשלב זה אין למשרדנו התנגדות לפתיחת התחנה", קבע ירושלמי.

תגובות