מדד המנופים: בהוד השרון נבנות כ-29 דירות חדשות לכל אלף תושבים

על פי בדיקת מרכז הבנייה הישראלי: ברעננה נבנות כ-19 דירות לכל אלף תושבים, הרצליה במקום ה-16 עם יחס של 12 דירות חדשות ל-אלף תושבים

הוד השרון מדורגת במקום החמישי במדד המנופים של מרכז הבנייה הישראלי. בעיר נבנות 29 דירות לכל 1,000 תושבים, כך עולה מהמדד שמדרג את הערים שיש בהן יותר מ-1,000 יח"ד בבנייה פעילה ובודק את היחס למספר התושבים ביישוב. רעננה מדורגת במקום השמיני עם בנייה של 19 דירות חדשות לכל אלף תושבים. הרצליה מדורגת במקום ה-16 עם יחס של 12 דירות חדשות ל-1,000 תושבים. רמת השרון לא מדורגת מכיוון שהיקף הבנייה הפעילה נמוך מ-1,000 יח"ד, נתון שמגדיל את מספר הרוכשים הפוטנציאלים לכל דירה שנבנית.

ממוצע הדירות שנבנות ביישוב שיש בו בנייה פעילה של פחות 1,000 יח"ד עומד על 23 דירות חדשות לאלף תושבים. במקום הראשון מדורגת חריש עם 1,597 דירות לכל אלף תושבים, ראש העין במקום השני עם 81 דירות חדשות, אחריה באר יעקב עם 75 דירות חדשות לאלף תושבים, במקום הרביעי נמצאת גני תקווה עם 67 דירות חדשות, בהוד השרון נבנות 29 דירות חדשות לכל אלף תושבים, חדרה במקום השישי עם 20 דירות חדשות, ובמקומות 7 עד 10, נמצאות תל אביב, רעננה, רמת גן ונתניה, שם נבנות 19 דירות לכל אלף תושבים.

אבי זיתוני הבעלים של חברת א. זיתוני הבונה את פרויקטים באזור השרון ציין, כי "אנו מאמינים שהפרויקטים החדשים שנבנים היום בהוד השרון הביאו להתפתחות העיר והציבו סטנדרטים חדשים לתושביה. היום הוד מהווה אלטרנטיבה ראויה לכל מי שמעוניין להתגורר סמוך למרכז הארץ במחירים שפויים ואנחנו אכן שמים לב לכך בביקושים הרבים ובמכירות הרבות".

"אין ספק שאזור השרון חווה תנופה נדל"נית אדירה. עם זאת, צריך למצוא פתרון למצב הנוכחי, שכן הביקושים עולים על ההיצע באופן משמעותי. עד שהמדינה לא תבצע רפורמה משמעותית, יימשך המצב שבו יתחרו מספר רב של רוכשים פוטנציאליים על כל דירה", אומרת רונית פורת, מנכ"ל חברת אוניל בניה מקבוצת פישמן, הבונה את פרויקט "ששת הימים 74-78" ברמת השרון. מדובר בפרויקט שנמצא בשלב מתקדם מאוד של ביצוע תמ"א 38 והאכלוס מתוכנן לחודש מאי. הפרויקט ממוקם ברחוב ששת הימים 74-78 וכולל 6 דירות דופלקס ששטחן כ-160 מ"ר, בתוספת שתי מרפסות בשטח של כ-20 מ"ר וכ-45 מ"ר.

לחדשות האחרונות בפורטל החדשות השרון פוסט – לחץ כאן

תגובות