שמחת שבועות בגשמיות וברוחניות

חג השבועות הוא חג שאנו אמורים להרגיש ולחוות באופן רוחני את הרגע של מתן תורה בהר סיני, בו ניתן לחיות אותנו, לחיים שלווים תקינים ורגועים.

חג זה בא לחזק אותנו בידיעה שהקדוש ברוך הוא בחר בנו כעם, לא לפי כמות אלא על פי איכות, המסר הנלמד מעשרת הדיברות, זה העוצמה הגדולה הניתנת לחשיבות רבה בכלל התורה וזה ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה.

שלב זה מלמד אותנו לחבר את נפשנו עם האחר גם אם מסכימים או לא, עדיין כולנו משפחה אחת גדולה. אבל לצערנו יש מבחוץ ומבפנים אנשים אשר לא מעוניינים לשמר את העוצמה היהודית שנקראת אחד בשביל כולם כולם בשביל אחד, שזה לקח אותנו לאורך ההיסטוריה.

ולפיכך היום אנו נעמוד אם עיניים פקוחות לקרב כל יהודי באשר הוא ונחבק אותו גם עם דעותיו לא דעותי, זה היופי של התורה.

המסר הוא לחזק ולהשפיע על כל אחד ואחד למצוא את הטוב אצל השני.

חג השבועות מסמל את האחדות שבין החילוני לדתי, הספרדי, לאשכנזי, כולם ללא צבע עור ומבטא עמדו ביחד וצעקו נעשה ונשמע.

החוויה הזאת חייבת לחדור בנו גם אחרי 3000 שנה, עם אחד, לב אחד.

החיבור למתן תורה, זה היופי לשמור על הציביון היהודי והיחודי שלנו.

אספר סיפור קטן על כך כשגרתי בחו”ל היה ויכוח בין שכנים. הוזמנה למקום ניידת משטרה ושני שוטרים עלו לדירה שבה היה ויכוח בין שתי משפחות יהודיות.
בכניסה לדירה שמעתי את השוטר גדול מימדים פונה לאנשים ואומר את המשפט שלא אשכח לעולם, ‘אתם יהודים, יש לכם רבנים חכמים, למה שלא תיפתרו את הבעיה ביניכם וכך לא תיצטרכו לערב את הרשויות החוק ולגרום צער ומבוכה..אצלכם ביהדות למדתי שהאימרה ואהבת לרעך כמוך זה העוצמה שביניכם’. מיד עזבו השוטרים על פי בקשתי ואז ניגשתי לפתור את הבעיה, כולם יצאו מרוצים..

הסיפור ממחיש שאנו כיהודים ולא משנה מי צודק אפשר תמיד להגיע לעמק השווה כשמשתמשים בכלל ואהבת……..בעזרת השם המסר הזה הוא לכלל הציבור באשר הוא חג שמח וכשר

הרב יעקב הלוי

 

תגובות

תגובות