פרויקט ראשון של דיור בר השגה למכירה לתושבי הרצליה יוצא לדרך

מועצת העיר אישרה השבוע את תנאי הזכאות עבור תושבי הרצליה שיוכלו להגיש את מועמדותם לפרויקט דיור בר השגה במרכז העיר. מדובר בפרויקט של בניין מגורים בקרקע פרטית בן 10 קומות ברחוב אמה טאובר שיכלול 40 יחידות דיור למכירה במחירים מפוקחים לתושבי הרצליה.

הדירות שיוצעו למכירה הינן בנות שלושה חדרים וכוללות חנייה, מחסן וממ”ד, כאשר מחיר דירת שלושה חדרים בקומה הראשונה צפוי לעלות 1,195,000 ש”ח.

קידום הפרויקט נעשה בשיתוף אגף מהנדס העיר, אשר הנחה וליווה את כל נושא התכנון כולל הגדרת מפרטי הדירות , נראות המבנה , פיתוח וחומרי גמר לצורך שמירה על איכות בנייה גבוהה.

הקריטריונים לזכאות לרכישת הדירות המוזלות קובעים, בין השאר, כי זכאים להגיש מועמדות הם יחידים או זוגות צעירים בגילאי 22-40, בהם נשואים, חד מיניים, ידועים בציבור ומשפחות שבראשן הורה עצמאי.

על פי הקריטריונים, על המועמדים גם להיות חסרי דירה ותושבי העיר הרצליה לפחות בארבע השנים האחרונות, או בשש שנים מתוך 15 השנים האחרונות. התנאים אף מפרטים את סך ההכנסה החודשים המקסימלית להגשת מועמדות לפרויקט.

הזכאים ייבחרו בהגרלה שתתבצע באמצעות תוכנה ממוחשבת בפיקוח חיצוני באחריות החברה לפיתוח הרצליה בע”מ ותקופת הבעלות וההחזקה המינימלית של הקונה תהיה חמש שנים, זאת על מנת למנוע רכישת הדירה לצרכי השקעה.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון: "אני פועל כדי להשאיר את בני הרצליה בעיר, ולשם כך אנו בונים שורה של מיזמים ומתחמים שבהם מוקצות דירות בדיור בר השגה, כשהמשמעות היא שמחירן מוזל. הפרויקט ברח’ אמה טאובר הוא חלק מגל הדירות הזה והוא מהווה בהחלט הזדמנות מצוינת לתקוע כאן יתד ולא לחפש פתרונות במקומות אחרים".

מאיה כץ, מ"מ וסגנית ראש העירייה: "מתוך רצון לשמור על האוכלוסייה הצעירה והאיכותית תושבי העיר בהרצליה, אנו פועלים בשנה האחרונה בכל הכלים העומדים לרשותנו כרשות מקומית על מנת למצוא פתרונות לדיור בר השגה במחירים שפויים. המתווה הוצג למועצת העיר לאחר עבודה מקיפה ויסודית לקביעת הקריטריונים, שאישורם עתיד להוות הזדמנות להניב מאות יחידות דיור בפרויקטים נוספים ודומים בכל רחבי העיר".

תגובות