צריף הסנדלר המיתולוגי יעבור שימור

עיריית כפר סבא תחל בקרוב בהליך שימור מקיף והרחבת התצוגה בצריפו של הסנדלר המיתולוגי ברחוב ויצמן בכפר סבא. מדובר בפרויקט משותף של עיריית כפר סבא, המוזיאון העירוני והרשות לשימור אתרים.

במסגרת השיפוץ והליך השימור יעבור הצריף תהליך של שימור וחיזוק ובחזיתו תוקם תצוגה המנציחה את חלוצי המושבה. על הפרויקט, הנמצא בימים אלה בשלבי תכנון אחראי משרד האדריכלים ,תו אדריכלים בע”מ” והרעיון הינו להטביע על אריחים מיוחדים בקרקע את עקבותיהם של ראשוני המתיישבים, שפעלו וחיו במושבה מראשית ימיה. סיור של אותם מתיישבים יונצח על לוחות תצוגה מיוחדים בקרבת הצריף.

יהושע הוכמן הסנדלר המיתולוגי של המושבה כפר סבא, פעל במקום בשנות ה- 50 בצריף ישן שהיה מוסד שם התכנסו למפגשים חברתיים. הוכמן שהיה גם אורטופד מומחה תיקן נעליים לכל גברות המושבה ואף לגדולי הצבא של אותה התקופה. יש לציין כי במסגרת הקמת שביל הראשונים תרם בנו של הסנדלר -פרופ אורן משה כסף לתצוגה שבתוך הצריף וכיום הוחלט להרחיב את הצריף ואת הרחבה שבסמוך לו. צריף הסנדלר הינו חלק משביל הראשונים ע"ש מרדכי שרייבמן, שהינו שביל תיירותי היסטורי השוזר את סיפורה של כפר סבא מימיה הראשונים והוא עובר דרך 10 תחנות היסטוריות לאורכו של רחוב ויצמן ובמרכז העיר וכן בשכונות הירוקות ובגן הברון מנשה.

ראש העיר יהודה בן חמו, "העובדה שצריף הסנדלר שהינו חלק הילתי נפרד מנופה של העיר כפר סבא יעבור הליך של שימור מרגשת אותי מאד. אני מאמין כי חובה עלינו לזכור את עברנו על מנת שנוכל ליצור עתיד טוב יותר עבור ילדינו. אני מודה לירדנה ויזנברג מנהלת המוזיאון שהובילה צעד חשוב זה".

ירדנה וייזנברג מנהלת המוזיאון כפר סבא, "אני שמחה ונרגשת בשל השימור שיעבור צריף הסנדלר ונשמח להרחבתן ושיפוצן של תחנות מורשת נוספות בעיר לטובת הדורות הבאים".

תגובות