עיריית כפר סבא קיימה ערב הוקרה לניצולי שואה בעיר

ניצולי שואה רבים תושבי כפר סבא הגיעו יחד לערב הוקרה מכובד ביוזמת עיריית כפר סבא.

ערב ההוקרה התקיים במגדלי הים התיכון בעיר בהובלת חברת המועצה דבי שני ובמעמד ראש העיר יהודה בן חמו, אבי דיכטר – יו”ר הקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל, רוני קליסקי – מנכ”ל הקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל ומכובדים נוספים. המשתתפים נהנו ממופע האמנותי של יובל דור, כיבוד קל ובסיום אף קיבלו שי צנוע למזכרת.
ראש העיר יהודה בן חמו ברך את המשתתפים ואמר כי, "כל היושבים כאן היום הם אנשים עם היסטוריה לא פשוטה – היסטוריה של מאבקים, מלחמה וניצחון. אנו מאמינים כי אנו חייבים לכם, אוכלוסיית שורדי השואה, חוב גדול. אני מבטיח לעשות כל שביכולתי על מנת להקל עליכם ולו במעט לשיפור איכות חייכם".

בדבריו סקר ראש העיר את היוזמות העירוניות הרבות הקיימות בעיר למען רווחתם של שורדי השואה. לדבריו "בתחילתה של הקדנציה מיניתי ועדת היגוי עירונית מיוחדת לנושא שורדי השואה, בראשותה והובלתה של ד"ר (סא"ל מיל’) דבורה שני, חברת מועצת העיר. ברצוני להודות לך דבורה על הובלת פרויקטים רבים שמטרתם להעניק תמיכה וחיבוק לניצולי השואה בעיר. אין ספק כי בזכות פועלך ונחישותך זוכים ניצולי השואה בעיר לליווי צמוד וסיוע רב".

בעיר כפר סבא ישנם כיום על פי ההערכה יותר מ- 2500 ניצולי שואה. עיריית כפר סבא והמחלקה לטיפול באוכלוסייה המבוגרת באגף הרווחה יחד עם עמותת "סביון" – העמותה למען האזרח הוותיק שמים את נושא הטיפול בניצולי השואה בסדר עדיפות גבוה ביותר ופועלים לרווחת ניצולי השואה במובן הכלכלי, החברתי, הרגשי ועוד.

השנה יזמנו הקמת שירות ייעוץ חדש בשיתוף עמותת ‘אביב’, במסגרתו מעניקים מתנדבי העמותה לתושבים ייעוץ, המסייע להם במיצוי זכויותיהם. אגף הרווחה בעיריית כפר סבא מעניק ליווי וסיוע לאותם ניצולים על מנת למלא את צרכיהם הקיומיים במגוון רחב של נושאים כגון מתן סלי מזון, עזרה ביתית, טיפולי שיניים, רכישת משקפיים ועוד.

בנוסף בעיר ישנה נתינה בתחום הקהילתי מניעתי במועדוני הקשישים נחשון וסירקין ומועדון "מפגש בכפר" של העמותה למען הקשיש, שם ישנן פעילויות רבות כגון הרצאות, טיולים וסדנאות במגוון נושאים. בעיר מתקיימים מגוון רחב של פרויקטים חברתיים בהם מעורבת מערכת החינוך העירונית וביניהם פרויקט "חוזרים לבית הספר"- פרויקט בו ניצולי שואה חוזרים לספסל הלימודים בבית ספר, פרויקט "זיכרון בסלון"- שורדי שואה מגיעים לבתי תושבי העיר ומספרים את סיפורם האישי, רב שיח בין דורי המתקיים מידי שנה בערב יום השואה. בו משתתפים ניצולי שואה, דור שני ושלישי ותלמידי בתי הספר התיכוניים בעיר ועוד.

לאחרונה שופצה ושודרגה רחבת אנדרטת השואה ברח’ נורדאו לרווחת התושבים, הפוקדים את המקום בטקסי יום השואה והגבורה ולאורך כל ימות השנה. הפרויקט הינו פרויקט משותף למוזיאון כ"ס, מחלקת חשמל, מחלקת גינון ונוף ומחלקת עבודות ציבוריות בעיריית כפר סבא, בהובלת ד"ר דבורה שני. בנוסף, תלמידי ביה"ס ‘יצחק שדה’ משיכבת ו’ ייקחו אף הם חלק בפרויקט ויאמצו את האתר יחד עם מוזיאון כפ"ס.

האימוץ כולל מספר מפגשים בבית הספר, בהם יועברו תכנים שונים ומערכי שעור ע"י נציגי המוזיאון ושורדי שואה, ייכתבו דפי הסבר ומידע ע"י הילדים, ישתלו פרחים ברחבת האנדרטה ועוד

דבורה שני חברת המועצה יו"ר ועדה לטיפול בעניין שורדי השואה, " לפני כשנה וחצי הקמתי את הועדה העירונית לעניין שורדי השואה בעידודו של ראש העיר ובשיתוף פעולה הדוק ויוצא מן הכלל עם אגף הרווחה, אגף החינוך, עמותת ילדי שואה ועמותת אלומה, כולנו ביחד נרתמים למען מטרה אחת מרכזית והיא דאגה לאוכלוסיית שורדי השואה המתגוררת בעיר. מן הועדה הזו צומחות כל העת יוזמות ופעילויות, והכל למענכם כדי שתדעו שאתם לא לבד ואנו תמיד לצידכם ומאחוריכם שומרים עליכם. לקחנו על עצמנו לדאוג לכם ולטפל במיצוי הזכויות שלכם וזוהי זכותנו וחובתנו לכם כהוקרה על הישרדותכם המופלאה ועל אומץ ליבכם ועל תושייתכם ועל החיים החדשים שבניתם לאחר המלחמה הארורה ההיא כשיצאתם מעבדות לחירות".

תגובות