מחאת ההורים באלפי מנשה נגד מחירי הקייטנות בחודש יולי: 2350 שח לילד

נלי גוטמן אם ל 2 באלפי מנשה, משלמת מידי חודש עבור צהרונים 1100 שח לילד. לאחרונה קיבלו ההורים את המחירון לקייטנות יולי אוגוסט וחשכו עיניהם: 2350 שח לילד לחודש יולי!

גוטמן :”עשיתי בירורים בכל מיני גנים בכס ובהוד השרון בעיקר, מסתבר שהורים שמשלמים במהלך כל השנה עבור צהרונים מקבלים את חודש יולי במסגרת קייטנה שמופעלת עי צוות הצהרונים באותו המחיר! (ויש מקומות שמשלמים צהרונים גם פחות 800-900). דיברתי עם הנהלת המתנס שטוענים שכך זה כבר שנים ושאלפי מנשה מדורגת אשכול 8 הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ולכן לא מגיע לנו סבסוד!!! (לא ברור לי איך הגיעו לדירוג כזה בכלל, רוב האזרחים שגרים באלפי מנשה גרים שם מחוסר ברירה כי רק שם היה ניתן לקנות דירה במחיר שפוי לזוגות צעירים) אנחנו מתוסכלים, גובים מאיתנו מחירים גבוהים כאילו אנחנו גרים בסביון”. 
גוטמן אף הקימה קבוצת מחאה בפייסבוק.


אירית רמון חיון, מנהלת המתנסים הגיבה לטענות:" המרכזים שמפעילה החברה למתנ"סים, כולל המרכז הקהילתי באלפי מנשה, הם מוסדות ללא כוונת רווח, כך שמחיר הקייטנות נמוך באופן משמעותי מהקייטנות בשוק הפרטי. רובן מוצעות במחיר עלות, חלקן ופחות מכך כיוון שהחברה והמרכזים פועלים להשיג תקציבים ממקורות חיצוניים לסבסוד קייטנות המיועדות לאוכלוסיות חלשות. נשמח להפחית את העלות עוד יותר, כפי שקורה בביה"ס של החופש הגדול שאנו מפעילים, אבל זה תלוי בתקציב מהמדינה. עיקר העלות בשל כוח אדם איכותי בתשלום הוגן, ביטוח מלא ותכנים הראויים לקבל את אישור משרד החינוך; ואנו לא יכולים וגם לא רוצים להתפשר בנושאים אלו. גם ההורים לא ירצו בכך ולראייה הם נותנים בנו אמון עם ילדיהם שנה אחר שנה.

"קייטנות הגנים, שמתנהלות מה 01/07 ועד ה 31/07 (ללא ימי ששי), המחירים לא השתנו בשנים האחרונות למרות שעלויות כו״א, פעילויות, מצרכי המזון, ההפעלות עלו בצורה משמעותית, הוחלט כי מחירי הקייטנות לא יעלו אלא ישארו במתכונתם הקודמת,

"עלות קייטנות שאורכן 3 שבועות נעים סביב 1950 שקל כשמדובר ביום ארוך וברישום מוקדם, וסביב ה-1,200 ליום קצר. כמובן שקייטנה לזמן ארוך יותר, שמשכה חודש תעלה יותר, וקייטנה לזמן קצר יותר תעלה פחות (מחזור שני)…

ההחלטה על האשכול הסוציואקונומי הינה של הלמ״ס, זו הסיבה שבאלפי מנשה עלות קייטנות א-ב יום קצר הינה ₪450 ובאשכולות נמוכים יותר, ₪300 עד ללא תשלום". 

תגובות