הרצליה הראשונה להצטרף לפרויקט “דיאטנית לכל עיר”

על פי הצהרת הכוונות שחתם עליה ראש עיריית הרצליה הדיאטנית תקדם שינוי תזונתי בעיקר בקרב ילדים ובני נוער. בישראל, אחד מכל ארבעה ילדים סובל מעודף משקל
עמותת הדיאטנים בישראל ועיריית הרצליה חתמו על הצהרת כוונות שעיקרה מינוי דיאטנית קלינית לעיר הרצליה לקידום הבריאות בעיר וחינוך לתזונה נכונה. מדובר בפרויקט "דיאטן/ית לכל עיר" אותו יזמה העמותה והעיר הרצליה היא הראשונה להצטרף.

על פי הצהרת הכוונות דגש מיוחד יינתן לפעילות במערכת החינוך העירונית וכן בקרב אוכלוסיות העיר, למניעה ולטיפול בהפרעות אכילה ולשינוי הרגלי התזונה.

מחקרים מראים כי 30%-40% מילדי הגן בישראל הם בעלי עודף משקל או השמנת יתר. תוצאות אלו מחזקות את ממצאי הדו"ח האחרון של ה- OECD המגלה כי ישראל היא מבין המדינות המפותחות בהן אחוז הילדים השמנים הוא בין הגבוהים באירופה. כמעט אחד מכל ארבעה בנים בגיל 5-17 בישראל סובל מעודף משקל. כאשר הסיכון של ילדים בעלי עודף משקל בגיל הגן להיות שמנים גם בגיל בית הספר גדול פי שלושה לעומת ילדים במשקל תקין. הסיכון של ילדים שהיו בעלי עודף משקל בגיל בית הספר להפוך למבוגרים שמנים גדול פי שמונה מאלה שלא היו בעלי עודף משקל בילדותם.

בטקס החתימה השתתפו: ראש עיריית הרצליה משה פדלון, עדי חמו, מנהל יחידת הבריאות העירונית ועמית גנור מנכ"לית עמותת הדיאטנים בישראל.

ראש עיריית הרצליה משה פדלון אמר בטקס כי הצטרפותה של הרצליה לפרויקט דיאטנית לכל עיר הוא חלק מהתפיסה הכוללת של העירייה ויחידת הבריאות הפועלת בה בחיזוק, וטיפוח אורח חיים בריא בעיקר בקרב ילדי בתי ספר ומשפחותיהם.

לדברי עמית גנור, מנכ"לית עמותת הדיאטנים בישראל: "הפרויקט נולד מתוך ראייה הכרחית להנגיש את תחום התזונה הבריאה גם ברמת השלטון המקומי, דרך ויחד עם הרשויות. כאשר הדיאטנית תכיר את הצרכים של העיר הספציפית ותפעל במגוון מישורים. הקשר היומיומי והשוטף של איש מקצוע בתחום התזונה עם הרשות יוכל לקדם את בריאות התושבים לאורך כל מעגל החיים, ילדים ומבוגרים. הירתמותה של הרצליה לפרויקט תהווה מודל ודוגמא לרשויות הנוספות שיצטרפו בקרוב".

תגובות