רעננה: ערב מחווה מרגש במעמד נשיא המדינה נערך לזכרו של החידונאי והפזמונאי שמוליק רוזן ז”ל

ערב הוקרה חגיגי לזכרו של החידונאי, הפזמונאי ואיש הרדיו המוערך שמוליק רוזן ז”ל, תושב העיר רעננה, התקיים בשבוע שעבר במשכן למוסיקה ואמנויות רעננה.

הערב נערך במעמד נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ראש עיריית רעננה, זאב בילסקי, הכונס הרשמי, פרופ’ דוד האן, מנכ”ל רשות השידור יונה ויזנטל, מנהל קול ישראל שמעון אלקבץ, ובהשתתפות בני משפחת רוזן, חברים ומכרים, אנשי קול ישראל, משתתפים ומאזינים של החידון השבועי לדורותיהם ועוד.
את הערב הנחה מושיק טימור והתכנית האמנותית כללה, בין היתר, קטעי שירה של שמוליק רוזן ז"ל בביצועם של עדנה גורן ומוטי גלעדי, וקטעי נוסטלגיה מפועלו של רוזן. מנחה הערב- מושיק טימור.

נשיא המדינה, רובי ריבלין: "לשמוליק הייתה יכולת מופלאה, היה ניתן לחוש את קולו. שמוליק יצר ז’אנר חדש. כשהגיש את שאלותיו, הן אף פעם לא היו טריוויאליות, אלא מלאות רגש, מפתיעות, מסעירות, צפויות- ובלתי צפויות כאחד, הוא חי את השאלות אותן שאל. יכולתו לפרק את השפה למרכיביה ולחזור וליצור מהם, יצירת אמנות, הייתה כוחו הגדול".

ראש עיריית רעננה, זאב בילסקי, ציין במהלך הערב: "שמוליק רוזן היה סמל לדמותה של ארץ ישראל היפה שכולנו אוהבים להתרפק עליה. בעידן שבו תרבות האינסטנט שולטת, שגיבורי תרבות קמים ונופלים על פי פוסט באינטרנט או דקה וחצי ביוטיוב, יש בכולנו געגוע לעולם של שמוליק רוזן, שהקדיש 70 שנה לרדיו שכל כך אהב, והקריירה שלו היא הדבר הרחוק ביותר מקריירת אינסטנט. אני גאה להיות באירוע שבמסגרתו נשיא המדינה, האזרח מספר אחת, מקדיש מזמנו ומכבד ענק תרבות כמו שמוליק רוזן".

בתמונה מימין לשמאל: מ"מ ראש העירייה וסגנו, עו"ד איתן גינזבורג, ראש העירייה, זאב בילסקי ונשיא המדינה, רובי ריבלין במהלך ערב ההוקרה לשמוליק רוזן במשכן ברעננה. צילום: עודד קרני

תגובות