לוסי אהריש בווידוי מרגש בשבת תרבות בכפר סבא:”חשבתי למה מגיע לי להדליק משואה?!”

שתי מדליקות המשואה, לוסי אהריש וסימה שיין, הגיעו היום (שבת) לאירוע שבתרבות של עיריית כפר סבא. “עברתי ימים לא קלים”, אמרה אהריש, “חשבתי למה מגיע לי להדליק משואה? אמרתי לעצמי שהלוואי ולא הייתי צריכה להדליק משואה על קידום שיח אנטי גזעני ושוויוני בחברה הישראלית, לקדם פלורליזם בשנת 2015. מדינה שקמה על חורבות מה שקרה בשואה ועדיין מתקיים פה שיח בין מזרחים לאשכנזים, אתיופים מפגינים נגד המשטרה, זה קורה בעל העולם דווקא במקום הזה זה לא צריך לקרות. קיבלתי קללות, קראו להורים שלי משת”פים לצד הרבה ערבים שתמכו אבל הם לא עשו את זה בפרהסיה.
פייגלין התקשר אומר לי ברכות על הדלקת המשואה אבל בלי לפגוע אני חושב שלא מגיע לך כי יש לפחות ערבייה אחת שמגיע לך יותר ממך ואת קיבלת מהמדינה יותר ממה שאת נתת לה".

סימה שיין דיברה על ההתנגדות של אנשי מוסד בעבר לבחירה בה: "זה לא היה קל, אבל הרבה מאוד פרגנו מעל ומעבר. אלה לא אנשים שעובדים עם המוסד אלא פרשו לפני הרבה שנים ואולי לא הבינו את הקונטקסט. בהחלט נפגעתי מהדיבורים נגדי, אלה קולגות לשעבר".



לוסי אהריש: "הגיע הזמן שהציבור הערבי בישראל יפסיק להיות קורבן. כמה אפשר להתבכיין על מה שהיה מזמן? אין ספק שיש בישראל גזענות, אבל הציבור הערבי צריך אחרי הכל להסתכל גם מה קורה אצלו פנימה – איך זה ש1 מ-10 נשים ערביות נרצחת על כבוד המשפחה? אני לא ציפיתי אבל גם לא קיבלתי חיזוק מאף אחד מהמנהיגים הערביים. אין ספק שהם מייצגים חלק מהציבור הערבי אבל בנוסף יש חלק גדול מאוד שלא הולך להצביע כי לא מתחבר לנרטיב שהם בחרו בו. מזמינים אותם לטלוויזיה כי יודעים שיקח פחות מ-30 שניות והם יתחילו לצעוק. אני עצמי לא מסתכלת על עצמי כקורבן".

הדברים נאמרו במסגרת אירוע שבתרבות של עיריית כפר סבא שהתקיים ביום שבת (02.05.15) באולם קריית ספיר בעיר בהנחייתה של רינה מצליח.

תגובות

תגובות