“לאזרחים נמאס מפוליטיקאים”

במסגרת אירוע שבתרבות של עיריית כפר סבא התארח יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד ואמר “במוצאי שבת אוציא מכתב לראש הממשלה שאם הוא לא ימנה שר בריאות במשרה מלאה נפנה לבג”צ. ליצמן לא רוצה להיות שר הכי הוא לא מוכן להישבע אמונים למדינת ישראל. לקחת כסף אין בעיה, לשלוח את הילדים שלנו לצבא זה בסדר אבל לשיר את ההמנון או לשים סיכה עם צבעי הלאום הם מסרבים כי הם לא מוכנים להכיר בנו. זו שערורייה. סגן שר לא יושב בישיבות ממשלה ולא בישיבות סל התרופות”.

על שר האוצר שיחליף אותו אמר לפיד: “אני לא רוצה לתקוף את משה כחלון כי חשוב לנו שהוא מאוד יצליח. אני מעביר לו משק במצב לאין ערוך ממה שקיבלתי. הוא יכול לעשות דברים גדולים אבל בשביל זה הוא צריך את הכסף. רק ההסכם של יהדות התורה הוא 4.5 מיליארד שקל. זה כסף שהוא יוכל לעשות דברים גדולים בחינוך ובדיור. יש לי את האפשרות והחובה להיאבק יחלקו את הכסף של משלם המיסים הישראלי למטרות צרות.

על הכוונה להעלות את מספר השרים אמר: ראש הממשלה הצביע 4 פעמים בעד הורדת מספר השרים. מה קרה בשנה הזו? לא יכול להיות שנגיד שככה זה פוליטיקה. בכך זה לאזרחים נמאס מפוליטיקאים. בארצות הברית יש 15 שרים, בגרמניה ובצרפת 16 שרים. פה חייבים עשרות שרים וסגני שרים. זה מאות רבות מליונים של שקלים. כחלון חייב להגיד שאסור לדבר הזה לקרות”.

 

תגובות