עופר בסון: “אני מצטער על הסיטואציה שנוצרה, אני רק השליח”

ביום חמישי התקיים ערב מרגש לזכרו של משה פישר ז”ל, שחקן כדורגל בעברו, שנפטר לפני כשנה ממחלה קשה. הטקס התקיים באצטדיון העירוני בנוכחות ראש עיריית כפר סבא יהודה בן חמו, אלי טביב לשעבר הבעלים של הפועל וכיום הבעלים של בית”ר ירושלים, ועוד. 
הערב כלל את רוב שחקני הכדורגל בעבר ששיחקו בהפועל כפר סבא. את הערב ארגנו חבריו הקרובים בהובלתו של עופר בסון, מאמן שוערים כיום ושחקן עבר בהפועל. 

יו”ר ההסתדרות שאול דור התבקש ע”י המשפחה לשאת דברים בטקס אך מספר שעות לפני קיבל דור טלפון מבסון שהודיע לו “אתה מתבקש לא להגיע”.
דור סיפר את השתלשלות העניינים "החל משנת 1978 אימנתי במשך מספר שנים את קבוצת הנערים של הפועל כפר סבא. לצער כולם אחד החניכים שלי משה פישר נפטר לפני שנה. הערב נערך כינוס ומשחק כדורגל לזכרו. משפחתו ביקשו שאומר דברים לזכרו ואף הכנתי מגן זיכרון למשפחה. לבסוף לא הגעתי למרות שכולם היו ילדיי זאת בעקבות בקשה ככל הנראה של בכיר הקשור לעיריית כפר סבא שהודיע אם אבוא לא יהיה כינוס. העדפתי לא ללכת ולהשאיר את הבמה לאיש הבכיר והכוחני הקשור לעיריית כפר סבא. לא אתן לו ולהם לחגוג עליי. אני מתנצל בפני עשרות האנשים שהגיעו ולא ראו אותי אני מתנצל בפני ההורים ובני המשפחה שלא ידעו שלא אהיה בכנס. לכל הפחות מוטק’ה הראל שהיה יו"ר מחלקת הנוער בימים ההם העניק למשפחת פישר את המגן במקומי". 

 – שאול דור, מי לדעתך ביקש שלא תגיע?

"מי שביקש הוא לא יודע לכבד הורים שכולים והכוחניות שבתוכו לא תוביל לשום מקום. כולם יודעים מי זה. זאת לא הפעם הראשונה שהוא מתנכל אלי אישית. כבר שנים מנסה לגרוס אותי בשל שיקולים פוליטיים שאיני נמנה איתם". 

– מה בדיוק אמר לך בסון?

"אני מאוד מעריך את עופר בסון, הוא בסך הכל שליח של אנשים שהודיעו לו ברגע האחרון לסלק אותי מהארוע. עופר בסון אמר לי שהתקשרו אלי אותו אחד שקשור לעיריית כפר סבא ואמר לו שאם אגיע אז הם יסגרו את התאורה". 

– נשמע הזוי.

"כל מה שמתרחש בעיר הזוי. אני רוצה לומר לך שמאז קיבלתי את ההודעה אני מקבל ים טלפונים מאנשים שהופתעו שלא הגעתי. כשהסברתי להם מה קרה, הם מיאנו להאמין. ברור, איך אפשר להאמין שדבר כזה יקרה בכפר סבא 2015. מי מסוגל לעשות פוליטיקה בדברים כאלו. זה אחד הדברים הבלתי הגיוניים שעברתי בחיי". 

– נפגעת?

"ודאי. בהחלט. יותר משנפגעתי, הובכתי מאוד. מעולם לא נתקלתי בהתנהלות בזיונית כזו. מי יכול להאמין שמישהו מסוגל לעשות כזה דבר?!. אני מוחל ולא אני חשוב בסיפור הזה, מי שחשובה היא המשפחה ומי שעשה את המעשה הבלתי הולם הזה שיתן את הדין בפני המשפחה ויסביר להם, איך אפשר לעשות סלקציה במוזמנים לערב אזכרה. אני המום, נבוך וכואב, הרבה יותר בשביל המשפחה". 

מקורב לבסון סיפר כי עופר התקשה מאוד לבצע השליחות "הוא הרגיש נורא", סיפר אותו אחד "אבל לא הייתה לו ברירה. הוא התנצל בפני שאולי דור כמה פעמים וביקש את סליחתו והבהיר כי זה לא על דעתו והוא רק מבצע שליחות. מאוד מאוד לא היה קל לו אבל לא הייתה לו ברירה". 

עו"ד יעקב אוחיון, סגן ראש עיריית כפר סבא בעבר אמר "שאולי דור היה חסר. הנסיבות שכפו היעדרותו מהטקס מבישה". 

בסון מסר בתגובה:"אני מצטער על הסיטואציה שנוצרה. אני אוהב את שאולי וחבר שלו הרבה שנים, התקשרתי אליו, התנצלתי והסברתי שפשוט לא הייתה לי ברירה והייתי חייב לבצע השליחות לה התבקשתי". 

סגן ראש העירייה וממלא מקומו צביקה צרפתי:"כמה עצוב שישנם אנשים קטנים שמתמחים בסיפורי מעשיות ועוסקים כל היום במחשבות שרודפים אותם ושהם כל כך חשובים אני ממליץ לכולם לחשוב חיובי לפעול חיובי מהלב ולהיות אמיתיים. מישהו בדק שאל האם יש אמת בדבריו של מספר הסיפורים שכל היום במקום לעבוד עסוק בסיכסוכים וליכלוכים.  אז אני בדקתי היום ומי שלא רצה את מספר הסיפורים הם אנשים שפעם היו חברים שלו. מעניין שכולם שוכחים מי הביא את הפועל כפר סבא לתהום ונלחם בבתי המשפט להשאיר את הצעצוע אצלו ואנשי העירייה הבכירים ועוד אנשים טובים היו שם לקחו אחריות והצילו את הפועל כפר סבא והחזירו אותה לחיים ומי הביא את סניף מפלגת העבודה בכפר סבא להראות כפי שהיא נראית ועוד אז לכל צמאי הדם ולאלו שרוצים להאמין לסיפורי המעשיות של מספר הסיפורים אז ככה האנשים הבכירים בעיריה עסוקים בעשייה למען התושבים ולא בהזמנות וחישובים במיוחד שהם לא כל כך חשובים וכך ימשיכו האנשים בעיריה לפעול למען תושבי העיר ולכבד את כולם". 

דור הגיב לדברי צרפתי:"אתה אפילו לא ראוי לתגובה! את הפועל כפר סבא הצלתי מהכחדה. אתה והעירייה הרסתם כל חלקה טובה לכאורה. לא כדאי לך שאספר את הסיפור האמיתי. תגובתך אינה ראויה לתגובה. שוב פעם מישהו שלח את צביקה צרפתי להיות הפרונט? אויי לבושה אוי לקלון. לאן מדרדרים את העיר. הכל בעיר נעשה על ידי שליח". 


אורן כהן

היחיד מבין חברי מועצת העיר שמצא לנכון להתערב בפרשה הוא אורן כהן (ליכוד) שאמר :"אינני מכיר את פרטי הפרטים של אירגון הארוע שלצערי לא הוזמנתי אליו. אני מוחל על כבודי ואת משפחת פישר אני אוהב בכל מקרה. זכות גדולה היתה לי לשחק במשך שנים עם רונן האח.
"מכל מקום הצטערתי על השתלשלות האירועים שקדמה לערב ההנצחה של משה ז"ל ועוד יותר מצער על שירבוב הפוליטיקה והזיכרון. דבר אחד ברור לי שאיש, אבל איש, לא יכול לבזות את שאולי שלנו ! שאולי שהחל דרכו כשחקן בהפועל כפר סבא והמשיך כמאמן (היתה לי זכות להתאמן תחתיו מספר שנים), כרכז מחלקת הנוער במועדון הכדורגל, כחבר הנהלת האגודה, כמזכיר הפועל, כיו"ר אגודת הספורט, כנשיא האגודה וכיום כיו"ר ההסתדרות באזור. אפשר להתווכח עם שאול דור (ומעת לעת גם אני עושה זאת) אבל אין עוררין שהאיש מחובר להפועל כפר סבא בכל נימי גופו. דורות של "שחקנים/פעילים/אוהדים/מנהלים חייבים לו חוב ענק. האיש שבלעדיו אין תעוד וזכר להיסטוריה ולמורשת המפוארת של הפועל כפ"ס. איש שליווה את הקבוצה בימיה הגדולים ובימיה הקשים ומעולם לא נטש. תמיד נכון לעזור ולסייע. האיש שחתום על כל כך הרבה ערבי הוקרה ולהבדיל זיכרון.
שאולי – איש לא יוכל לקחת ממך את מה שאתה ראוי לו בזכות.
יתבייש מי שינסה להכפיש אותך. אני בטוח שאני משמיע את זעקת כל האלפים שחייבים לך חוב ע נ ק. אוהבים אותך ! 
עופר אל תיקח בעתיד סוג כזה של שליחות!". 

תגובות